Sinds de verhuizing naar nieuwbouw nog geen internet voor elkaar kunnen krijgen (van glasvezel naar weer glasvezel).
2,5 week later dan afgesproken datum kwam het installatiepakket na dagelijks bellen
guidion werd geannuleerd terwijl ik zat te wachten (om oude modem te laten installeren), konden pas weken later: 3 juni, zo geschiedde
guidion kwam 4 juni terug want er stond niet bij dat ik ook kabels getrokken wilde
nu geen FO lamp op converter en rode wereldbol op modem
hetzelfde op twee andere geteste converters. Guidion gaf aan dat het bij klanten na mij deze wél werkten. Dus KPN gekomen
alles tot aan het kastje werkt volgens kpn. Terug naar T-Mobile / Guidion. Nu weer overgeleverd aan hun wachttijd.. en of dat de oplossing wordt..
zelf gedaan, zonder resultaat:
netwerkkabel uit converter, stroom eraf, ook van modem, netwerkkabel erin als derde lampje brandt
modem aan en uit, stroom eraf
switch op converter van 3 en 4 naar 1 en 6
HELP!
Bladzijde 1 / 1
Daar zit je dan..
Je moet wel de mediaconverter van de stroom halen als je de switches omschakelt.
Er horen 6 lampjes op te branden.
Gedaan en helaas. FO lamp blijft uit, rest brandt. Rode wereldbol op modem.
Bedankt voor het meedenken!
De Technische Dienst van T-Mobile zou nu gaan beslissen wat de vervolgstappen worden (storingsmonteur langssturen van Guidion?).
Pas na dit besluit kan het worden afgesproken..
Geen idee of dit ticket überhaupt al bekeken is. Vrees voor de termijn dat iemand dan tijd heeft om langs te komen. De klantenservice kan niets anders zeggen dan geduld hebben.
Hoe lang gaat deze ongein nog duren?
Hi @Lizvs,
Goed om te horen dat je de stappen hebt doorlopen om allerlei zaken uit te sluiten en nu onze technische dienst zich over de zaak buigt. Het blijkt een lastige situatie: onze monteur heeft het allemaal aangesloten. Daarmee is de situatie binnenshuis uitgesloten. De netwerkbeheerder heeft de situatie buiten uitgesloten. Toch heb jij nog geen werkend internet. Dit blijkt een lastig puzzeltje! Weet dat we niet rusten voordat we het bij jou hebben opgelost. We houden je via e-mail op de hoogte van het onderzoek. Houd jij ons weer op de hoogte?
@Sander dank voor je reactie! Hopelijk raakt het niet in de vergetelheid.
Ik heb nog geen mail met link om afspraak met Guidion te maken, noch een andere handreiking om tot een oplossing te komen. Wel weer een internet/tv loos weekend voor de boeg.
Er is nog geen storingsmonteur van Guidion geweest. Wel heeft de installatiemonteur een andere converter getest, daarna werd KPN ingeschakeld. KPN meet “licht.”
Er is nog niet gekeken of het modem functioneert, of de kabel van KPN-kastje naar converter goed is, of andere kabels goed zijn. Ik wil graag actie in de tent!
@Sander Ik heb hier nog het oude modem liggen, Draytek Vigor. Stappenplan om daar iets mee uit te proberen?
Hi @Lizvs,
Wij staan aan diezelfde kant: ook wij willen het graag zo snel mogelijk bij jou oplossen. Wij hebben geen baat bij uitstel. Ik begrijp dat de Media Converter een brandend lampje mist, dan gaat er daarvoor al iets mis. We kunnen daarmee het modem uitsluiten. Ik zou ook niet aanraden de Draytek aan te sluiten. Deze moet namelijk direct op de glasvezel aangesloten worden en dat is gevaarlijk. Zowel voor je ogen als voor de fiber zelf. Het is niet zeker dat we Guidion aansturen hiervoor. Het kan dat de technische dienst beslist om het te beleggen bij de netwerkbeheerder. We zullen dit onderzoek moeten afwachten, dat is beter dan te voorbarig een conclusie trekken waardoor we nog langer moeten wachten.
Goed te horen. Afwachten is iets gemakkelijker als je weet waarom en waarop & dat men er mee bezig is.
Mocht dit nog iets toevoegen:
Status & Speed: oranje
Power & FDX: groen
TX ACT: groen, knippert
FO: niets
Hoi @Lizvs, we spraken elkaar zojuist al even in via PM, maar bij deze ook hier: ik voeg jouw toelichtingen bij de reeds uitgezette taak. Zo zijn onze netwerkspecialisten en netwerkbeheerders volledig op de hoogte van de situatie met de Media Converter. Thanks voor de toevoeging!
Goedemiddag, is er al iets bekend over plan van aanpak?
Hoi @Lizvs, ik zie toevallig dat je zojuist telefonisch contact hebt gehad met mijn collega. Een update heb ik nog niet voor je: het onderzoek loopt nog. Voor nu ben je gelukkig in ieder geval voorzien van Unlimited Data op je telefoon. Weten wij meer, dan informeren we je!
@Lizvs het onderzoek is nog in volle gang. Al jouw extra informatie is toegevoegd aan het onderzoek, dit zal dus zeker meegenomen worden. Zodra er een update is, laten we je dat natuurlijk weten!
Ik voel me niet gelukkig wel weer een week voorzien te zijn van unlimited data..
ik krijg niet de indruk dat jullie je volledig realiseren wat dit allemaal voor consequenties met zich meebrengt? Of je er toch onvoldoende verantwoordelijk voor voelen.
Een kijkje in de keuken: er dient hier 80u/week over de verbinding gewerkt te worden. Nu fulltime werk dat niet kan over een hotspot, dus man moet dagelijks naar kantoor reizen terwijl dit tegen de regels in druist, mondkapjes aanschaf etc + voor mijn eigen bedrijf meer uren werken dan normaal gezien de snelheid + mijn digitaal examen voor loondienstwerk ook niet in kunnen plannen + geen tv + geen PlayStation, geen moer. Wel ergenis, wachten en hopen.
Ik neig bijna naar het verzoek om kosteloze contractontbinding. Hopelijk dat update ook oplossing betekent. Help me out, met iets anders dan een tel bundel, service ofzo.
Ik krijg net een e-mail binnen om een afspraak met Guidion te plannen. Ergens fijn, er gebeurt weer iets sinds donderdag, anderzijds: de eerste mogelijkheid is volgende week dinsdag :(
Dan zit ik al 3,5 week zonder internet, en dan nog hopen dat het direct op te lossen is..
Kunnen jullie nog iets betekenen achter de schermen? We willen zogezegd hetzelfde, alleen de snelheid waarmee lijkt enorm verschillend.
Hi @Lizvs, ik snap dat je het liever gisteren dan vandaag opgelost wil zien en hier gaan we uiteraard voor maar het kost tijd om een monteur in te plannen. Zoals al even kort aangegeven in dit topic waar je ook gereageerd hebt, laten we in 1 topic houden, dit is het meest efficiënt en hierdoor verliezen we geen tijd!
Door mijn reactie in een ander topic verliezen we tijd, Brian? Oh please..
Guidion geweest, alles getest en gemeten. Ticket is wéér doorgezet naar KPN.. for fucks sake
Hi @Lizvs, ai dat is natuurlijk balen. Heeft de monteur nog wat aangegeven bij het bezoek? Als je mij een privébericht wil sturen met je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer dan kijk ik graag ik kan doen om de boel te versnellen!
KPN net voor de tweede keer geweest vandaag. Kabel zat niet goed in de wijkkast.
Alles is nu op hun domein goed, maar.. de converter is 100% stuk. Er is iets -20 wat onder -10 hoort, demping oid.
& weer terug naar T-Mobile..
~pb naar Brian, dank voor het aanbod
Hi @Lizvs, kijk dat is goed nieuws, dan zijn we een stap verder! Wel vreemd dat ze dat de eerste keer niet gezien hebben. Ik heb je privébericht ontvangen! Wat betreft de media convertor, in veel gevallen wil het helpen om even een volledige reset te doen. Nu er weer signaal binnen komt, zou je deze stappen eens uit willen voeren? Het kan zijn dat je ze nog een keer moet herhalen. Zou je daarna aan kunnen geven welke lampjes er branden op de media convertor en welke kleur (foto mag ook). Dan kijk ik vanuit hier direct mee wat het resultaat is!
Volgens KPN niet vreemd omdat ze toen nog geen signaal konden meten (beide keren). Nu is er wel signaal maar blijkt de demping niet goed, al merk ik dat niet.
We zijn nu volle bak aan het thuiswerken en vooralsnog gaat het goed. Daarom durf ik er nu niet zelf mee te klooien.
Kan je aangeven of er al een ticket open staat om de converter te vervangen? KPN meneer heeft ook de switches etc veranderd maar zei dat het 100% zeker was dat de converter stuk is. Hij belde meteen met T-Mobile en het zou een “escalatie” worden waardoor het snel in gang gezet wordt.
Kan je daar iets over terugvinden? T-Mobile Klantenservice-meneer zag ook inderdaad iets op -20 staan wat niet zo hoorde.
Met dank.
Hi @Lizvs, zeker niet vreemd dat ze de demping niet kunnen, dan kan inderdaad niet wanneer er geen verbinding is, maar ik bedoelde vooral vreemd dat ze het de eerste niet op hebben gemerkt dat het niet goed zat in de centrale.
Als het nu goed gaat dan inderdaad zeker zo laten voor nu. Ik zorg er voor dat er binnen enkele dagen een nieuwe convertor wordt bezorgd!
Oh zo, ja, heb ik me ook afgevraagd.
Bedankt! Kan ik na zelf aansluiten ervan dan de klantenservice bellen om het van afstand te meten?
Hi @Lizvs,
Jazeker kan dat! Maar ik ga er eigenlijk vanuit dat je hierna weer picobello internet hebt! Houd je ons op de hoogte van de ontwikkelingen? We springen bij mocht het nodig zijn!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.