Skip to main content

Denk je een handige overstap service te gebruiken van T-Mobile. Helemaal top we zouden netjes een monteur krijgen in één maand spullen werden alvast opgestuurd. En dan werd alles geregeld. Nou dachten we gister door de storm ineens geen internet meer te hebben bij onze oude provider. Dus wij boos bellen, maar schijnbaar had T-Mobile ons alvast over gesloten. Hoe weet ik niet want dat duurt één maand maar wij geen internet van beide kanten meer. Nou zijn wij helaas fanatieke gamers. En zeker nu ik hoogzwanger thuis zit en amper kan lopen vind ik het toch erg fijn als ik tv kan kijken en kan game. Nu met een hotspot via de laptop met een HDMI kabel kan ik tv kijken, maar met game word het toch een stuk lastiger. Nou hebben we alles zelf aangesloten en het zou moeten werken, maar schijnbaar omdat we glasvezel hebben moet de monteur het goedkeuren. Geen idee meer hoe en wat, meerdere keren gebeld en we krijgen telkens een ander verhaal. Top dit. Hopelijk kunnen we snel geholpen worden.

Update: T-Mobile heeft een monteur langs gestuurd. Na een week wachten. Wij super blij dat we eindelijk weer zouden kunnen game en ons kind in de ochtend weer tv kan kijken zonder over kabels te struikelen. Zegt de monteur ons dat het probleem in de verdeelkast zit. In de wijk of bij T-Mobile zelf kan hij niet zeggen. Maar hij zou het in de ochtend gelijk aankaarten en dingen regelen. 

 

Ondertussen met T-Mobile aan de telefoon gehangen en ze hebben een ticket aangemaakt..... Dit kan weer enkele dagen duren. Ondertussen zitten we dus al anderhalve week zonder zinnig internet en geen idee hoe lang het nog duurt....

Hallo @Moeji 

Welke mediaconverter hangt er nu tussen de modem en glasvezelaansluitpunt en welke lampjes branden, knipperen of zijn uit daarop?


Er is een Huawei box mee geleverd door T-Mobile, en power, PON en LAN branden en LOS staat uit. 


@Moeji 

Het PON lampje brandt constant dus knippert niet? Het internet zou dan moeten werken, de internetkabel loopt ook naar de blauwe WAN poort van het modem?

Misschien helpt het ook om de Huawei mediaconverter even van het stroom te halen.


We hebben alles al 3x gereset. Alles brand wat het.moet doen. Behalve het rode lampje voor het internet. Daarom heeft de monteur het doorgemeten en is er gezegd dat het probleem niet bij ons thuis zit. En kunnen wij wachten tot er ooit iemand naar de ticket bij T-Mobile zelf. Maar dat duurt dus al kneiterlang en hadden ze dag 1 al gezien kunnen hebben.


Hi @Moeji, ik had heel graag gelezen dat dit anders was verlopen! Excuses voor deze ervaring en heel goed dat jij hier aan de bel trekt. Ik wilde gelijk een kijkje nemen achter de schermen om de status te checken, maar aan de hand van jouw e-mailadres kom ik niet op jullie abonnement uit. Kan je mij een privébericht sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN? Ik wil onwijs graag kijken wat ik hierin voor jou kan betekenen! ❤️


Ondertussen weer een weekend zonder internet. Geen updates en schijnbaar ligt van alles er uit want ik kan niet meer eens de klantenservice bellen. 

We krijgen ineens een telefoontje van de netwerkbeheerder tussen de oude provider en T-Mobile, morgen komt er een monteur langs die het probleem gaat oplossen. Want deze kan schijnbaar wel dingen overzetten.

Ik snap niet helemaal waarom we daar 2 weken op hebben moeten wachten als je standaard overgezet moet worden door zo'n beheerder......


Hoi @Moeji, het is niet de standaard om de netbeheerder langs te sturen voordat er aangesloten is. Netbeheer wordt alleen aangestuurd als het om DSL gaat en wij het niet direct kunnen verhelpen (KPN beheert immers alle DSL in Nederland), óf wanneer het om Glasvezel gaat dat in beheer is bij hen en waarbij onze monteurs het ook niet meteen kunnen oplossen. 

Een wachttijd van twee weken is wel erg lang en daar bied ik namens het onderzoeksteam een oprecht excuses voor aan! Heb jij nog jouw info naar @Lisa gestuurd toevallig?

Houd ons vandaag op de hoogte alsjeblieft, thanks.


Ik heb me in informatie doorgestuurd, door heb ik niks van terug gehoord. Maar ondertussen is idd de monteur van het netbeheer bezig geweest en die heeft ons aangesloten. 

Waarom het fout ging was omdat we schijnbaar na een week al afgesloten waren bij onze vorige provider. En daarna de klantenservice vond dat er een monteur langs gestuurd moest worden en dat vanuit T-Mobile gedaan heeft maar omdat wij glasvezel hebben moesten we vooral de netbeheerder monteur hebben en dat bleef fout gaan tot er eindelijk na een hoop boze telefoontjes een ticket aan gemaakt werd. En toen eindelijk is er actie ondernomen. Maar het is zeker erg dat we 2weken op 400mbit internet moeten wachten en ze denken dat we met unlimited data het zelfde kunnen. (Dan had ik niet zo'n duur abonnement hoeven af te sluiten). 

Gelukkig ben ik ondertussen bevallen en kan ik nu m'n andere kind weer gewoon tv laten kijken zonder hele gekke onzin te verzinnen en wat stress te verlichten. Maar met deze ervaring ben ik bang dat je toch echt een hoop mensen afschrikt. 

Mochten jullie echt feedback willen hebben om dingen te verbeteren bel gerust of mail.


Hi @Moeji, ik ben heel erg blij dat jullie inmiddels van een goedwerkende verbinding genieten! Dankjewel voor deze heldere terugkoppeling. Zoals ik zojuist ook in een privébericht naar jou heb aangegeven, is het absoluut niet de bedoeling geweest dat jullie voor het weekend niet wisten waar jullie aan toe waren. Excuses dat dit zo is gegaan! 

Ik heb dan ook een kleinigheidje geregeld voor jullie, omdat ik had gehoopt dat dit anders was verlopen. Hint: houd morgen dan ook de deurbel in de gaten. Dit sluit gelijk aan bij het mooie nieuws dat jij hier deelt. Super om te lezen dat jij inmiddels bevallen bent: gefeliciteerd! 

Heel tof om te lezen dat jij ook graag jouw feedback wilt delen, dat waarderen wij enorm. Wij nemen dit zeker mee. Weet ook dat jij mij altijd aan mijn mouw mag trekken als jij nog andere vragen hebt. De Community helpt graag! Voor nu heel veel plezier van jullie abonnement en geniet van jullie nieuwste aanwinst van het gezin! 😊☘️