Skip to main content

Geen internet na installatie Guidion

  • 15 July 2024
  • 5 reacties
  • 59 Bekeken

Vorige week vrijdag is bij ons door Guidion het ONT en modem geinstalleerd. Overigens werd hierbij duidelijk dat de glasvezelconnectie niet actief was gezet. Nu heb ik 3x ODIDO en 2x Delta mogen spreken, waarbij beiden mij vertellen dat de andere partij hierover gaat. Mijn laatste gesprek met Delta eindigde zonder oplossing in het volgende:

“Wij zijn verantwoordelijk voor het leggen van de kabel en de oplevering. Verdere installatie en onderhoud verloopt op een gegeven moment via de provider, die dan eventuele monteurs inschakelt.”

Na het invullen van het klachtenformulier via de website heb ik vanochtend mail gekregen dat dit opgepakt wordt door de technische dienst met een bijgeleverd referentienummer. Mijn partner en ik zijn thuiswerkend personeel met nu al meerdere dagen geen internet, en zouden toch graag wat meer duidelijkheid (en/of vaart) willen hebben.

Wat mag ik verwachten van Delta? Hoelang zal ik nog zonder internet op mijn mobiele data moeten voortborduren? Wie kan ik bellen om hier de status van te krijgen? En wordt de tijd zonder werkende verbinding verrekend in de factuur?

We horen graag uw antwoord, en wensen u verder een fijne dag.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @lpekelharing 

Welke lampjes branden of knipperen er op de ONT? Als het alarm lampje rood brandt lijkt mij dat iets wat Delta moet oplossen..

Hi @Waqqas ,

Op het ONT (Nokia) is de status als volgt:

  • Power: Constant groen
  • PON: Knippert groen
  • Alarm: Uit
  • Data: Constant geel
Reputatie 7
Badge +9

Hi @lpekelharing, welkom op onze Community!

Goed dat je hierover een topic begonnen bent. Het ONT moest nog geregistreerd worden door Delta, dit kunnen wij niet zelf. Ik zie dat ze dit zojuist gedaan hebben. Kun jij confirmeren dat je online bent op dit moment?

Dag @Tommie van Odido ,

Ik kon het daadwerkelijk zien veranderen, het ONT ging over op groen, mijn modem geeft nu aan dat WAN beschikbaar is, en na het uitzetten van de wifi en DCHP werkt mijn wifi via de eigen router.

Mijn verbinding is hierbij volledig functioneel. Ik dank jullie voor het vlotte werk, en jammer dat Delta hier zo lang over deed.

Reputatie 7
Badge +4

Super fijn dat je verbinding nu helemaal werkt @lpekelharing! Ook namens Tommie: graag gedaan en wij wensen je heel veel plezier toe met het Internet. 😃

Reageer