Skip to main content

Ik ben overgestapt van KPN naar T-mobile, althans dat was de bedoeling. Mij was een zorgeloze overstap beloofd maar helaas de werkelijkheid is anders. Donderdag rond 12u00 vloog mijn internet eruit terwijl de monteur een uurtje later zou komen om mijn nieuwe abbonement te installeren. Het bleek dat hij niks kon installeren want er was iets mis met het netwerk. Monteur weer weg terwijl ik in het ongewisse bleef. Gebeld met Guidion en KPN die geven beide T-mobile de schuld, te vroeg het signaal van de lijn gehaald.De klantenservice van tm reageerd gewoon waardeloos.  Wil gewoon niet meedenken, wij zitten ondertussen zonder tv en internet en er is geen enkel zicht op wanneer dit verholpen wordt. Nou lekker dan als je thuis moet werken. Als ik hier berichten lees kan ik dus beter gelijk weer een abbonement bij iemand anders afsluiten want dit kan dus nog weken duren? Iemand suggesties?

Hallo @Turbo900 

Met de overstapservice werkt internet van KPN tot de installatiedag, op de installatiedag valt het internet van KPN uit in de ochtend en enkele uren later komt de Guidion monteur het T-Mobile apparatuur installeren dus het is normaal dat je even zonder internet zit.

Heeft de monteur wel de mediaconverter en router kunnen plaatsen? Indien ja, welke lampjes zie je branden, knipperen of uit op de mediaconverter?


Even zonder internet zou ook geen probleem zijn. Echter dat was donderdag, nu geen tv en internet en ik zou niet weten wanneer wel.

Monteur heeft niks geplaatst, want er was geen signaal op de lijn, als ik het goed heb. 

Ik ben echt ontzettend boos, gisteren en vandaag sowieso niet kunnen werken. Kost mij nu al te veel geld. En dan heb ik het nog niet over de frustratie die het mij en mijn gezin oplevert.


@Turbo900 

Dat lijkt me niet de juiste werkwijze, mediaconverter en router worden altijd wel geïnstalleerd en dan hoeft KPN alleen te zorgen voor signaal op de lijn en alles werkt.

Een glasvezel installatie moet bovendien altijd worden gedaan door een monteur, als je dit zelf doet dan vervalt de garantie en kunnen de kosten hoog oplopen bij schade.

Heeft de Guidion monteur dit met T-Mobile besproken? Dan zal een KPN monteur binnen een aantal werkdagen contact met je opnemen.


Ik heb er zelf weinig verstand van maar er is niks geïnstalleerd. Al het oude spul hangt er nog. Hij heeft wel een poging gedaan maar uiteindelijk bleef het daarbij. Monteur zei dat hij een ticket had aangemaakt maar toen ik belde was er niks bekend. Gisteren weer gebeld en toen heeft een medewerker in ieder geval wel een ticket aangemaakt. Daar heb ik nu ook een nummer van. 


Hoi @Turbo900, ik baal er enorm van dat dit niet goed gecommuniceerd is. Excuses daarvoor! Ik zie inderdaad dat er nu netjes een incident aangemaakt is richting onze specialisten. De verwerkingstijd daarvan is ongeveer vijf dagen. Zij zullen dit zo snel mogelijk voor je oppakken en doorzetten naar de netwerkbeheerder. Ik heb direct een seintje gegeven aan de desbetreffende afdeling, zij zullen hier zo snel mogelijk aandacht aan besteden. Het komt goed! 


Dank voor zover.

Dat het goed komt is mooi maar binnen welke termijn? Als het nog minimaal 5 werkdagen duurt is dat geen leuk vooruitzicht. 

Ik zie dat ik nu voor 7 dagen onbeperkt internet heb gekregen, heel leuk maar dan moet ik zeker eerst een T-mobile prepaid kaart aanschaffen. Mijn mobiel abonnement loopt nog via kpn, dat gaat normaliter pas aan het eind van de maand over.


De unlimited data werkt op Ben,Tele2 en t-mobile sims.


Hi @Turbo900, er staat inderdaad vijf werkdagen voor maar het kan goed zijn dat de technische dienst dit eerder doorgezet krijgt. Voor de zekerheid zal ik navragen of dit mogelijk is. De vouchercodes zijn inderdaad alleen te gebruiken op een mobiel abonnement van ons, Tele2 of Ben. Een prepaid simkaart is een goede oplossing, mocht je bijvoorbeeld nog een andere telefoon in huis hebben, of een multisim gebruiken. Je kunt deze telefoon dan instellen als hotspot voor andere apparaten. We lossen dit echt zo snel mogelijk op!


Het is in ieder geval iets, kan ik toch nog wat van het wk zien 🙄. Verder wacht ik dan maar af.

 

 


Gisteren ben ik gebeld en is er een afspraak gemaakt. Vandaag is er een monteur van de glasvezel langs geweest. Deze was niet echt te spreken over de monteur van Guidion, een “prutser” was het. Na een korte tijd was de lijn goed maar had ik nog geen internet. De monteur ging bellen om te checken hoe de lijn was want hij zei “die is goed maar toch even checken” anders is je modem kapot. 

Ondertussen waren we wat aan het praten en toen had hij door dat ik zou overstappen naar T-Mobile, toen was zijn verbazing nog groter. Want de modem van T-Mobile was geeneens uit de doos geweest en een T-mobile aansluiting met een modem van KPN werkt natuurlijk nooit. 

Uiteindelijk hebben wij dus 5 dagen zonder tv en internet gezeten door onkunde van de monteur van Guidion. Al met al ben ik blij dat het is opgelost maar blijf vinden hoe het is opgepakt “nogal matig”.

Uitgezonderd de medewerkers die hier actief zijn want die hebben wél adequaat gereageerd, mijn grote dank daarvoor. 

De medewerkers van Guidion hebben blijkbaar her en der nog wat bijscholing nodig, net als sommige medewerkers van de klantendienst wat bijscholing nodig hebben in klantgericht denken. 

Nogmaals mijn dank en nu ga ik vanavond voetbal kijken 😏


Guidion zijn zzp monteurs die niet alleen voor t-mobile maar ook voor KPN werken..  hij heeft dus bij jou de verkeerde pet op gehad.


Guidion zijn zzp monteurs die niet alleen voor t-mobile maar ook voor KPN werken..  hij heeft dus bij jou de verkeerde pet op gehad.

 

Wel bijzonder. Bij KPN klanten komen de Guidion monteurs netjes met een KPN bestickerde bus en volledige KPN kleding, maar bij T-Mobile met een witte afgetakelde bestelbus en een simpel T-Mobile shirtje? Wisselen ze die om de hoek even allemaal om samen met de pet? 😅


Hoi @Turbo900, bedankt voor deze update. Ik neem deze ervaring zeker mee, toch is het fijn om te lezen dat je online bent. Op 22-11-2022 is de facturatie gestart, ik zal daarom twee dagen vergoeden. Je ontvangt nog een e-mail ter bevestiging. Ik wens je voor nu een mooie dag toe!


Guidion zijn zzp monteurs die niet alleen voor t-mobile maar ook voor KPN werken..  hij heeft dus bij jou de verkeerde pet op gehad.

 

Wel bijzonder. Bij KPN klanten komen de Guidion monteurs netjes met een KPN bestickerde bus en volledige KPN kleding, maar bij T-Mobile met een witte afgetakelde bestelbus en een simpel T-Mobile shirtje? Wisselen ze die om de hoek even allemaal om samen met de pet? 😅

Zeker bijzonder, want bij KPN komen er eigen KPN monteurs, Guidion heeft wel voor Telfort de installatie gedaan tot ze er uitgewipt werden en ook KPN het ging doen het laatste jaar van Telfort.

Maar Guidion werkt allang niet meer voor KPN, of ze moeten af en toe ingehuurd worden wat mij niet bekend is alleen zullen ze dan niet met een KPN bus en kleding komen.


Reageer