Skip to main content

Beste Community,

Afgelopen week is de glasvezel aansluiting geregeld door een monteur op locatie. Sinds het aansluiten van de media converter en het modem brand het PON lampje op de media converter niet, knippert het LOS lampje rood en is op het modem het internet lampje rood. Ik kan verbinden met de wifi, maar er is geen data connectie, ofwel, geen internet.

Ik ben erg aangewezen op thuis kunnen werken, dus hoe sneller ik dit opgelost krijg zodat ik thuis gewoon internet heb, hoe beter!

Is dit iets wat ik zelf op kan lossen of is dit een probleem met de aansluiting waar een monteur aan te pas moet komen?

Hallo @LiekeV16 

Dit is niet iets wat je zelf kan oplossen omdat de mediaconverter geen glasvezel signaal krijgt dus dan is het waarschijnlijk buitenshuis.


Verdorie. Dat is jammer. Altijd fijn als het zelf op te lossen valt...


Allereerst van harte welkom bij Odido en op onze community! @LiekeV16 

Mijn excuses dat de verbinding nog niet werkt, dit is niet hoe wij een oplevering graag zien. 

Ik ben meteen voor je gaan kijken en gelukkig zie ik dat onze technische dienst al contact heeft opgenomen met de netwerkbeheerder. Zij zullen er voor zorgen dat de verbinding online komt. 

Ik wil natuurlijk niet dat je deze tijd zonder internet zit. Indien je een Odido of BEN simkaart hebt, stuur ik je graag een Unlimited vouchercode toe. Je kan hiermee een hotspot aanzetten en deze verbinden met je andere apparaten. Op die manier ben je toch online. 

Laat je mij weten of je dit wil? Als ik iets anders voor je kan doen, verneem ik het ook graag. Ik sta klaar om je verder te helpen waar nodig! 


Beste Teresa,

Dankjewel voor je reactie. Ik heb helaas geen Odido of BEN simkaart.

Update: Inmiddels is het LOS lampje gestopt met knipperen. Het groene PON lampje knippert nu. Meer groen, minder rood, dus lijkt me goed! Echter brand op het Modem nog altijd het internet lampje rood. 
Enig idee of dit inderdaad nog komt door iets aan de kant van de netwerkbeheerder of ligt dit ergens anders?


Hallo @LiekeV16 Groen knipperen betekend signaal sterkte te laag of ONT niet geregistreerd.

Zou je het serienummer van je ONT alvast kunnen toevoegen zodat een moderator dit kan controleren en of herstellen ?


Allereerst van harte welkom bij Odido en op onze community! @LiekeV16 

Mijn excuses dat de verbinding nog niet werkt, dit is niet hoe wij een oplevering graag zien. 

Ik ben meteen voor je gaan kijken en gelukkig zie ik dat onze technische dienst al contact heeft opgenomen met de netwerkbeheerder. Zij zullen er voor zorgen dat de verbinding online komt. 

Ik wil natuurlijk niet dat je deze tijd zonder internet zit. Indien je een Odido of BEN simkaart hebt, stuur ik je graag een Unlimited vouchercode toe. Je kan hiermee een hotspot aanzetten en deze verbinden met je andere apparaten. Op die manier ben je toch online. 

Laat je mij weten of je dit wil? Als ik iets anders voor je kan doen, verneem ik het ook graag. Ik sta klaar om je verder te helpen waar nodig! 

Hi Teresa,

Heb je toevallig al een update voor mij. Er lijkt hier wel iets te zijn veranderd, maar mijn internet doet het nog altijd niet.


Hoi @LiekeV16, als het goed is, heb ik je gesproken via onze socials! Ik zie de afspraak er inmiddels in staan. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! 😊 Groetjes, Ishana


Hoi @LiekeV16, als het goed is, heb ik je gesproken via onze socials! Ik zie de afspraak er inmiddels in staan. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! 😊 Groetjes, Ishana

Beste,

 

De monteur is langs geweest en heeft heel vriendelijk 2 schroefjes geboord om de ONS aan op te hangen, voor mijn nog altijd niet werkende set-up. Hij gaf aan niet de wijkcentrale in te kunnen en ook dat hem niet aangegeven was dat dit de bedoeling is. Wel gaf hij aan dat alles hier bij mij thuis inderdaad, zoals ik al wist, in orde is en het probleem buiten huis ligt.  Hij is weer weg gegaan en inmiddels ben ik dus alleen 2 schroefjes in mijn muur verder. Kan er alsjeblieft een afspraak gemaakt worden met de juiste mensen, om de juiste actie te laten ondernemen?


@LiekeV16 Dank je wel voor je terugkoppeling en fijn om te lezen dat de monteur is langs geweest! 

Onze technische dienst stuurt altijd eerst een monteur van Guidion om uit te sluiten dat het probleem niet binnenshuis ligt. Ik ben direct voor je gaan kijken en gelukkig zie ik dat de monteur zijn bevindingen al heeft doorgegeven aan de technische dienst. Zij zullen nu gaan schakelen met de netwerkbeheerder om jouw verbinding te herstellen. 

Als je wil, kan je een Odido simkaart kopen (€10) in 1 van onze Odido Shops. Als je een foto van de bon in dit topic plaatst, vergoed ik deze uiteraard meteen voor je. Dit bedrag wordt dan verrekend met een volgende factuur. 

Op deze manier kan ik je alsnog een Unlimited vouchercode sturen, zodat je in ieder geval online bent. Laat je mij weten of je hier gebruik van wil maken? Dan stuur ik je de code alvast toe. 

Mocht ik in de tussentijd nog iets anders voor je kunnen doen, verneem ik het ook graag. Ik sta klaar om verder te helpen waar nodig! 


Hi Teresa, 

Top, dan ga ik dat doen. Inmiddels wel echt onhandig aan het worden zo zonder internet. Ik zal vandaag langs een Odido shop gaan om een simkaart te halen. Fijn als ik een unlimited voucher kan krijgen om een hotspot te maken voor internet in huis. Dankjewel!

 


@LiekeV16 Dank je wel voor je terugkoppeling en fijn om te lezen dat de monteur is langs geweest! 

Onze technische dienst stuurt altijd eerst een monteur van Guidion om uit te sluiten dat het probleem niet binnenshuis ligt. Ik ben direct voor je gaan kijken en gelukkig zie ik dat de monteur zijn bevindingen al heeft doorgegeven aan de technische dienst. Zij zullen nu gaan schakelen met de netwerkbeheerder om jouw verbinding te herstellen. 

Als je wil, kan je een Odido simkaart kopen (€10) in 1 van onze Odido Shops. Als je een foto van de bon in dit topic plaatst, vergoed ik deze uiteraard meteen voor je. Dit bedrag wordt dan verrekend met een volgende factuur. 

Op deze manier kan ik je alsnog een Unlimited vouchercode sturen, zodat je in ieder geval online bent. Laat je mij weten of je hier gebruik van wil maken? Dan stuur ik je de code alvast toe. 

Mocht ik in de tussentijd nog iets anders voor je kunnen doen, verneem ik het ook graag. Ik sta klaar om verder te helpen waar nodig! 

 

​​​​​​Bij deze! 

 


@LiekeV16 Ik heb de vouchercode gelijk naar je gestuurd en de kosten van de simkaart vergoed! 😊


Beste Odido,

 

Morgen komt er iemand langs, hopelijk is het dan, na al deze tijd, daarna eindelijk goed. Hebben jullie tot die tijd voor mij nog eenmaal een voucher code voor unlimited internet vanaf mijn Odido sim, zodat ik tot die tijd ook online kan zijn? 


Zeker, zie PB @LiekeV16


Reageer