Vandaag (22 februari 2024) zou ik overstappen van Tele2 naar Odido en zou mijn nieuwe abonnement ingaan. Terwijl mijn zoon lekker Netflix aan het kijken was viel opeens het Internet uit en kreeg ik een sms van Odido dat ik mijn nieuwe modem (zyxel T-54) kon aansluiten. Dus meteen aan de slag, nieuw modem aangesloten maar helaas geen internet.
Meteen de klantenservice gebeld dat internet het niet deed na de nieuwe aansluiting. De medewerker snapte er niks van en vroeg of ik de kabel wel in het blauwe poortje had gestopt. Ik legde hem uit dat het mij niet verstandig lijkt om een dsl kabel in een wan poort te stoppen waarna hij tot de conclusie kwam dat mijn dsl kabel kapot moet zijn en wilde een monteur sturen. Ik legde hem uit dat alles het prima deed totdat ik een sms van hun kreeg en het onmogelijk is dat opeens de kabel kapot kan zijn. Ik kreeg alleen maar vraagtekens door de telefoon waardoor ik mij afvroeg of deze medewerker er wel verstand van had.
Na opgehangen te hebben belde ik nog een keer, dit keer een dame met iets meer kennis in huis maar ook zij kan het probleem niet herleiden. Ze heeft het nu doorgestuurd naar de technische dienst waar ik misschien wel 3 dagen op moet wachten. Na wat rond gezocht te hebben op vergelijkbare problemen vraag ik me af hoe lang dit gaat duren en waarom soort gelijke problemen kennelijk niet bekend zijn bij alle medewerkers. Ik bof dat ik geen leek ben op het gebied van IT anders had de eerste medewerker mij een dsl kabel in een wan poort laten stoppen. Ondertussen zit ik zonder internet terwijl ik dat hard nodig heb voor mijn werk. Ik hoop in ieder geval dat het snel opgelost word.