Wij zijn al jaren trouwe klant bij T-mobile, nu Odido. We hebben een aantal mobiele abonnementen en een internet thuis ADSL abonnement.
Nu heb ik op 16 oktober een glasvezel abonnement afgesloten bij Odido met ingang vanaf 30 oktober, waarmee vanaf die datum ook de ADSLzou komen te vervallen. Dit was een aanbod die op de lange termijn wel iets duurder zou zijn, maar de snelheid zou beter zijn? De dagen hierna bleef het echter knagen. De kosten zouden niet opwegen tegen de stabiliteit en snelheid die we nu al ervaarde. We hadden immers nooit storing of wat dan ook.
Op 18 oktober toch besloten het glasvezel te annuleren en ADSL te behouden. Dit was simpel geregeld via de telefoon. Tenminste, dat dacht ik.
Op 30 oktober merkte ik dat we geen internetverbinding meer hadden thuis. Dus ik bellen naar Odido. "Ja, nee, dat was allemaal een foutje" en dat zouden ze binnen 2 dagen oplossen, maar ik zou de volgende dag een update krijgen over de stand van zaken. Op 31 oktober heb ik zelf maar weer gebeld en toen werd duidelijk dat er een probleem was. De annulering was namelijk niet goed doorgekomen bij KPN. KPN is immers de beheerder van de lijn en de stopzetting van ADSL kon niet meer ongedaan worden gemaakt. Aangezien Odido voor ons de voordeligste blijft hebben we echter niet veel keus dan aan te nemen wat aangeboden wordt. Dat is dus een glasvezel abonnement tegen reguliere tarieven welke na 6 maanden duurder is dan de ADSL die we hadden. En die we zelf nooit hebben stopgezet. Maar er was niets anders aan te doen. Uiteindelijk hier toch maar mee ingestemd en de aansluiting kon plaatsvinden op de volgende dag, 1 november.
Ik direct een afspraak ingepland bij Guidion, het bedrijf die de installatie thuis regelt. Op 2 november kwam de monteur keurig langs en wist mij gelijk te vertellen dat er nog een mediaconverter moest worden opgestuurd door Odido. Onverrichter zaken is de monteur weer vertrokken. Ik wederom bellen met Odido. "Tsja, nou euhm, de bestelling is goed aangenomen, maar de mediaconverter en een nieuw modem zijn momenteel niet voorradig.". Het kan schijnbaar minimaal 2 weken duren voordat de apparatuur verstuurd kan gaan worden naar ons. Al met al dus waarschijnlijk 3 weken zonder internet thuis. Buiten onze schuld om. En smart apparaten zonder internet zijn eigenlijk best wel "dom".
Het wrange is dat we totaal geen macht hebben om dit proces te versnellen. We staan met onze rug tegen de muur. En als je dacht dat er maar enig tegemoetkoming of compensatie was vanuit Odido? Nope. Ja, een voucher voor unlimited internet op de smartphone. Maar alle andere aparaten die internet vereisen on te kunnen werken...
Als ik kon zou ik direct overstappen naar een andere aanbieder. Weg bij Odido. Hun nieuwe reclames zouden het "makkelijker moeten maken" en "voor elkaar er moeten zijn". Nou, als trouwe klant merk je daar weinig van.
Odido, bedankt hoor...