Skip to main content

Hallo allemaal,

Ik ben gisteren (9-8) bij mijn dochter in huis geweest (zij was afwezig) om de Guidion monteur op te vangen en te begeleiden voor het opleveren van de internet aansluiting. Dit liep niet zoals verwacht. De monteur kwam niet opdagen op het afgesproken tijdstip. Na bellen met Guidion is er een nieuwe afspraak gemaakt, later die dag. Ook toen geen monteur. 

Niet voor één gat gevangen, heb ik zelf het modem aangesloten. Ik kreeg direct verbinding via het Odido netwerk. Althans, volgens speedtest.net.

Het installatiepakket bevatte een modem (T-56) en een mediaconvertor (Zyxel FMG3005-R20A P2P). De mediaconvertor heb ik niet geïnstalleerd. Er was nog een KPN mediaconvertor geplaatst (GMC-TK01-P2110) die het blijkbaar ook prima doet voor Odido. 

Hoe nu verder? Kan ik de installatie zo laten of moet de Zyxel FMG3005-R20A P2P alsnog worden geplaatst? 

Groeten,

Peter

Hallo @PH68 

Je kan het beter zo laten aangezien het werkt en voor het glasvezel deel is een monteur wel nodig.

Er zal sws nog een monteur moeten komen, die moet de installatie administratief afronden zodat je contract in kan gaan en dan kan de monteur ook direct kijken of de huidige mediaconverter kan blijven zitten.

Dank voor je reactie, Waqqas. Ik had gehoopt zonder monteur verder te kunnen. Na de gemiste afspraak (en het lezen van diverse posts), heb ik niet veel vertrouwen meer in Guidion. Het heeft mij een kostbare vrije dag gekost, die ik nergens kan verhalen. Wie zegt me dat dit niet weer gaat gebeuren? Is de klant niet thuis, moet er worden betaald volgens de voorwaarden. Andersom wordt er niets vergoed. Evengoed: ik had gehoopt op een praktische oplossing. Voor nu laat ik het zo zitten. Na de vakantie van mijn dochter, neemt ze zelf wel contact op met Odido voor een vervolg afspraak.

@PH68 

Gelukkig werkt het internet wel al maar voor de administratieve afhandeling door de monteur kan je zelf een datum kiezen dus kijk wat voor jou uitkomt 🙂

Naast dat je contract nog niet is ingegaan kan je je abonnement ook nog niet inzien en kan je ook nog geen klantvoordeel activeren.

Reageer