Skip to main content

geen geluid en/of haperend geluid

  • 16 July 2024
  • 4 reacties
  • 119 Bekeken

Sinds een update van de software voor de mediabox is het mis. Al maanden!!! Contact met de klantenservice leverde op: “Het is een bekend probleem, er wordt aan gewerkt. Er komt binnen een of twee weken een update die het probleem verhelpt. Ik ben erg geduldig, En heb zo’n 3 maanden gewacht. Wat is het probleem?
1. Bij opstarten van de tv en mediabox, wel beeld geen geluid. Wel geluid na een complete herstart van de mediabox.
2. Na de complete herstart wel geluid maar dan nog drie problemen:
a. Er valt af en toe een woord weg. Niet altijd en vooral bij terugkijken.
b. Soms is het enkele seconden helemaal zwart en geen geluid.
c. In het menu boven in beeld staan apps. We kijken regelmatig Netflix. Dat werkt niet meer via de mediabox. Dat lossen we nu op door de mediabox te ontkoppelen en via den Apple TV naar Netflix te kijken. Ook weer omslachtig, maar dat is de enige manier.
De mediabox is via kabel verbonden met internet en niet via wifi.

inmiddels zijn er verschillende monteurs geweest, hebben we een nieuwe mediabox ontvangen (in maart geloof ik), maar als het echt een software-probleem is helpt dat natuurljk niet. Ik zie op dit forum dat meerdere dat probleem hadden → zijn topics die zijn afgesloten, anders had ik het daar bij geplaatst. Het mag zo zijn, maar wij hebben het probleem nog steeds. Dadelijk hebben we onze periode van 10 maanden voordeel voorbij, maar dat is dan vooral een periode van ergernis geworden. We zijn ten einde raad. Eigenlijk is het nooit goed geïnstalleerd. Ik heb het maar niet over dat er eerst lange tijd geen verbinding met het glasvezelnetwerk was, dat een probleem bleek te zijn buiten onze woning.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @ricover, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Er zijn inderdaad een aantal known issues die op dit moment spelen met de Mediabox. In dit topic (onderaan de post) staat een lijst met alle bekende problemen en met updates hierover. Dit wordt regelmatig bijgewerkt zodat klanten snel weten waar ze aan toe zijn.  

 

 

Ik heb ook een lijnmeting uitgevoerd en je geeft aan dat de Mediabox bekabeld is aangesloten, echter zie ik hem op dit moment niet bekabeld aangesloten, kan dit kloppen? In welke poort van het modem zit hij?

 

Hey @ricover, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Er zijn inderdaad een aantal known issues die op dit moment spelen met de Mediabox. In dit topic (onderaan de post) staat een lijst met alle bekende problemen en met updates hierover. Dit wordt regelmatig bijgewerkt zodat klanten snel weten waar ze aan toe zijn.  

 

 

Ik heb ook een lijnmeting uitgevoerd en je geeft aan dat de Mediabox bekabeld is aangesloten, echter zie ik hem op dit moment niet bekabeld aangesloten, kan dit kloppen? In welke poort van het modem zit hij?

 

Hij zat op advies van een monteur van Odido in een HUB, maar nu in het modem, lijn 1

Reputatie 7
Badge +9

Dat is niet helemaal de bedoeling @ricover, dit kan voor de verstoringen zorgen. Als je hem nu direct in het modem hebt geplaatst, kan je het drie dagen in de gaten houden? Hopelijk lost dit het al iets voor je op!

Dat is niet helemaal de bedoeling @ricover, dit kan voor de verstoringen zorgen. Als je hem nu direct in het modem hebt geplaatst, kan je het drie dagen in de gaten houden? Hopelijk lost dit het al iets voor je op!

Gaan we doen. Het lijkt of opstarten niet meer nodig is, en meteen geluid. Maar Netflix is nog niet bereikbaar. Ik bedoel niet Netflix op de remote, dat heeft het nog nooit gedaan. Maar Netflix in het keuzemenu.

Reageer