Omdat er glasvezel in mijn wijk is aangelegd ben ik overgestapt van T-Mobile Thuis VDSL naar een glasvezel abonnement. Voor het glasvezelpunt is netjes een monteur langs geweest en die heeft alles klaargezet en een aansluiting gemaakt. Bij het afsluiten van het nieuwe abonnement zal ik dat ik zelfs mijn bestaande modem kon blijven gebruiken. Helemaal top.
Nu was vandaag de monteur hier en ik zou een pakket gehad moeten hebben want hij had blijkbaar toch dingen nodig (waarom neemt hij dat dan niet mee vraag ik me af, maar in elk geval heb ik geen pakket gezien.
Dus toen begon de ellende: De chatbot is uiteraard niet behulpzaam (ik had niet anders verwacht), maar iemand van klantenservice spreken via chat is geen optie (waarom niet??). De bot geeft je een telefoonnummer (ja echt, alsof ze hun best doen zo min mogelijk mensen te helpen). E-mail kan ook niet om één of andere reden. Dus dan maar bellen. Na eerst waardeloze bandje afgedraaid te hebben die je niet kan verstaan (en bovendien, wat doet mijn geboortedatum er toe als je mijn postcode en huisnummer al hebt?). Uiteindelijk in de wacht gezet. Na een half uur zomaar de verbinding verbroken. Tweede keer bellen, precies hetzelfde resultaat.
Conclusie: T-Mobile is gewoon 100% onbereikbaar. En dat voor een telecom bedrijf. 2003 belde en wil zijn internetprovider klantenservice terug!
Er is zelfs niet eens een klachtenformulier op de website. Ja die moeten ook via de klantenservice telefonisch….