Beantwoord

Geen converter en kabels ontvangen

  • 16 November 2021
  • 7 reacties
  • 144 Bekeken

een paar dagen geleden heb ik glasvezel internet besteld.  Ik heb geen media converter en geen kabels ontvangen.  Ik heb alleen een zyxel-modem en een Ethernet-kabel.  wat moet ik nu doen?  De guidion monteur was vandaag binnen maar hij deed niets en zei dat ik weer een afspraak moest maken.  moet mobiel mij voorzien van media-, convector- en glasvezelkabels?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 18 November 2021, 14:49

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 5

De Guidion monteur had je installatie moeten afronden of aangeven waarom het niet lukt en hoe -en waarom jij als klant weer mag gaan bellen.. 
Kreeg je te horen dat je te weinig onderdelen hebt ontvangen om het te installeren? (de kabels en media converter?)

Ik roep bij deze @Jason op om hier naar te kijken (ervaren T-Mobile medewerker), wellicht kan hij betere ondersteuning bieden :relieved:

Helaas heeft monteur me niet verteld wat ik moet doen en dat er iets ontbreekt om verbinding te maken met internet 😔Ik wil een nieuwe afspraak maken maar heeft geen zin aangezien ik niet alle apparatuur heb. Hoe bestel ik een mediaconverter en kabel? @Jason  misschien kan  helpen?

Reputatie 7
Badge +15

@joannaaugustyniak 

De mediaconverter en bijbehorende patchkabel dient T-Mobile samen met het modem te leveren, wacht even op de reactie van een moderator. Zij kunnen je hopelijk helpen.

Nog steeds heeft niemand me geholpen in mijn geval.😔  Ik krijg e-mails dat ik een afspraak moet maken met de monteur uit Guidion, maar ik kan het niet doen omdat ik nog steeds geen mediaconverter en een glasvezelkabel heb.  

Reputatie 4

Helaas heeft monteur me niet verteld wat ik moet doen en dat er iets ontbreekt om verbinding te maken met internet 😔Ik wil een nieuwe afspraak maken maar heeft geen zin aangezien ik niet alle apparatuur heb. Hoe bestel ik een mediaconverter en kabel? @Jason  misschien kan  helpen?

Die monteur heeft alleen zijn werkbon gefactureerd en komt met alle plezier nog een keer terug om hetzelfde te doen (met hopelijk) een werkende verbinding tot gevolg.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @joannaaugustyniak, sorry dat er nog geen converter bezorgd is, ik heb contact opgenomen met de distributie afdeling en we hebben de Media Converter inclusief bekabeling verzonden. Het vermoeden is dat je binnen maximaal twee dagen een track&trace-code ontvangt om het pakketje in de gaten te houden. 

De converter die jij ontvangt, is de witte Media Converter oftewel “Optical Network Terminal”. Deze kan op het glasvezelaansluitpunt aangesloten worden en vormt dan de converse tussen FTU (aansluitpunt) en het Zyxel modem. Zodra de bezorgdatum in de track&trace bekend is, zal je de afspraak met Guidion kunnen inplannen.

Nogmaals sorry voor het ongemak, als je nog vragen hebt, stel ze gerust. De Community zit voor je klaar! 😊

@agentx Thanks voor de tag, hierdoor konden we het sneller oppakken! 

@Waqqas Thanks voor het extra ten gehore brengen! 

@Jason hartelijk dank voor uw antwoord en hulp.😃