Skip to main content
Beantwoord

gebruik van eigen modem (glasvezel) aansluiting 28 augustus

• August 27, 2026
  • 37 reacties
  • 372 Bekeken

Toon eerste reactie

37 reacties

• Auteur
  • September 17, 2026

Helaas blijft de ONT geen connectie krijgen.  Heb router helemaal geherstart. 10min. Gewacht. Ivm profiel inladen op de nieuwe ONT. 

vlan staat op 300 

maar no juice 🧃 

• Auteur
  • September 17, 2026

Nu even de meegeleverde ONT van Odido weer terug erin en die werkt direct weer. Kunnen meerdere ONT’s geregistreerd worden?

is de letter “a” in mijn serienummer misschien dan toch zonder hoofdletter?

dus zo: GPON24a00044

• Auteur
  • September 17, 2026

Daar sta je dan met je goed gedrag… netjes alles doorgegeven… een maand gewacht… komt eindelijk het moment voor omzetting.. met de opbeurende en supportieve tekst nog in je achterhoofd galmend: “Mocht er nog iets misgaan, dan hoor ik dat graag zo snel mogelijk terug van jou, dan kijk ik METEEN verder met je mee.”

en dan gaat het mis/niet goed.. en dan sta je weer te wachten op een reply van een random support medewerker…. 

Het spijt me, maar dit is toch geen doen zo…

Cem van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • September 17, 2026

Hi ​@syzygymedia, excuses dat je opnieuw moest wachten op een reactie, dat is niet de snelle opvolging die ik je had toegezegd. Ik was echter bezig met andere werkzaamheden, nu heb ik je topic wel op m'n desktop gepind dus ik houd het nu goed in de gaten voor je!

Ik heb het serienummer nu zonder de hoofdletter geregistreerd (GPON24a00044). Zou je nogmaals je eigen ONT willen aansluiten en de modem opnieuw willen opstarten? Laat je me weten of je nu wel verbinding krijgt?

• Auteur
  • September 17, 2026

Fiber zit in nu in mijn eigen ONT. Router geherstart. Maar nog steeds no juice. Heb technische log in mijn privé topic gezet. Er lijkt geen PON link en omci connection gemaakt te worden. 

Cem van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • September 17, 2026

Hi ​@syzygymedia, dankjewel voor je terugkoppeling. Ik heb navraag gedaan bij de technische dienst en zodra ik hierover een update heb, kom ik gelijk weer bij je terug! Lukt het wel om in de tussentijd nog de ONT van ons te gebruiken?

• Auteur
  • September 17, 2026

Mijn ONT heeft laser verbinding met de OLT van Odido. Dat gaat goed.

/traffic/pon/show link

geeft:

operation state machine: Operation (05)

Maar de OMCI configuratie (mib) wordt niet gepushed naar mijn ONT. 

in mijn telnet blijft:

/traffic/omci/show connection all

leeg

• Auteur
  • September 17, 2026

De Odido ONT werkt gelukkig ook nog. Dus ik kan altijd terug ontkoppelen. 

• Auteur
  • September 17, 2026

Misschien toch een “bump” geven aan de provisioning server 😂

• Auteur
  • September 17, 2026

In mijn eerdere privé topic heb ik de debug logs geplakt. Wellicht kan de technische dienst er ook iets mee. 

Cem van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • September 17, 2026

Hi ​@syzygymedia, de technici zijn er nu mee bezig en hebben nog 1 extra waarde nodig om verder te kunnen kijken. Zou je daarom op je eigen ONT het volgende commando willen uitvoeren en de uitkomst met mij willen delen?

/traffic/omci/show olt_mode

Zodra je die waarde met mij deelt, zet ik die direct door!

• Auteur
  • September 17, 2026

​@Cem van Odido Dat zal nu moeilijk gaan meer. op een of andere reden kom ik niet meer op de telnet. en denk dat mijn ONT nu bricked is… ik zal hem moeten de-bricken met UART lees ik, en opnieuw moeten flashen… gaat nu nog wel even een paar dagen duren ben ik bang...