Skip to main content
Beantwoord

gebruik van eigen modem (glasvezel) aansluiting 28 augustus

• August 27, 2026
  • 37 reacties
  • 372 Bekeken

Graag zou ik mijn eigen modem willen registreren nadat de guidion monteur 28aug. Tussen 12:00 en 16:00 de glasvezel komt installeren. 

Beste antwoord door Cem van Odido

Hi ​@syzygymedia, je ONT-registratie is voltooid!

Excuses dat dit iets eerder is gebeurd dan de afgesproken tijd, dat kon ik niet meer tegenhouden. Zou je nu alles opnieuw willen opstarten? Laat je me weten of de verbinding daarna goed werkt?

37 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • August 28, 2026

Hallo ​@syzygymedia 

Heb je het apparatuur al binnen of neemt de monteur deze mee? Je moet natuurlijk wel weten of je een AON, GPON of XGSPON aansluiting krijgt zodat je de juiste SFP module kan laten registreren.

• Auteur
  • August 28, 2026

XGSPON en internet is zojuist succesvol ingesteld door de monteur dus ik zou graag mijn modem nu willen registreren. 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • August 28, 2026

Hli ​@syzygymedia ,

Een modem is geen onderdeel van een glasvezel verbinding.  Bedoel je een eigen router, in plaats van de Zyxel, of een eigen ONT, in plaats van de huidige? In dat laatste geval, geef het nummer op. In het eerste geval kun je zonder extra registratie de Odido ONT aansluiten op je eigen router.

• Auteur
  • August 28, 2026

ik bedoel ook mijn eigen ONT. kan ik zomaar mijn GPON registratiecode (PON-ID / Serienummer) hier neerzetten?

Ik kom van Delta Internet en daar had ik dezelfde eigen ONT.

• Auteur
  • August 28, 2026

Serienummer: GPON24a00044

• Auteur
  • August 28, 2026

Type modem: FS.com XGS-ONU-25-20NI 

• Auteur
  • August 28, 2026

Serienummer: GPON24a00044

Bij DELTA moesten het allemaal hoofdletters zijn valt me net in. Dus: GPON24A00044

• Auteur
  • August 31, 2026

bump ...

Albert55
Forum|alt.badge.img
  • is een legendarische user
  • August 31, 2026

​@syzygymedia bump werkt niet, gewoon even geduld hebben.Je vraag wordt vanzelf in behandeling genomen. 

• Auteur
  • August 31, 2026

​@Albert55 dat wist ik natuurlijk niet. Maar het lijkt me geen grote wijziging om door te voeren. Dus ging er vanuit dat de Odido support medewerkers dit snel konden regelen. (helaas niet en weekend ertussen dus duurt in mijn ogen wat lang) vandaar.

Demy van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Mobiel & Internet + TV
  • September 2, 2026

Hoihoi! Wat gaaf dat je je eigen ONT wilt registreren. Hier help ik je natuurlijk graag mee! Voordat ik hiermee aan de slag kan, wil ik eerst je gegevens controleren. Daarom heb ik je zojuist een privébericht gestuurd. Zodra de controle is afgerond, kijk ik samen met je of en hoe we dit serienummer kunnen registreren. Wil je je privéberichten controleren? Zodra ik je reactie heb ontvangen, pakken we het verder op in dit topic!

• Auteur
  • September 2, 2026

hoi hoi !  helaas zie ik onder mijn account (context menu) nog geen privébericht… 

Priveberichten    0

```

Mijn privéberichten

Er zijn nog geen privéberichten.

```

• Auteur
  • September 2, 2026

Hoi ​@Demy van Odido ik heb op je privébericht geantwoord. 

Webcare Moderator ITV
Moderator

Hey ​@syzygymedia, bedankt voor de terugkoppeling, ik heb je privébericht goed ontvangen.

Om de controle volledig te maken heb ik een e-mail verstuurd met daarin een verificatiecode. Kan je deze code delen in dit topic? Zodra ik die heb zal ik het ONT voor je registreren zodat je snel online bent met je eigen apparatuur! Laat je weten wanneer dit gelukt is? Alvast bedankt. 

Manouk van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4

Goedemorgen ​@syzygymedia, ik zie je berichtje terug. Ik heb inmiddels op je gereageerd. Kan je de informatie die ik heb opgevraagd voor mij alsnog opsturen naar ons? Alvast bedankt! 

• is een Top Poster
  • September 8, 2026

Goedemorgen,

Ik heb precies dezelfde vraag voor mijn nieuwe 5690 XGS; aanmelden ONT en omzetten verbinding naar XGS Pon.

Mag dat hier?

Groet, Yuri

• Auteur
  • September 13, 2026

Kunnen jullie hier iets mee of moet ik bellen of naar een Odido winkel gaan. ?

Cem van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • September 14, 2026

Hi ​@syzygymedia, zoals afgesproken heb ik je net nogmaals een e-mail gestuurd met een verificatiecode. Wil je de code hier met mij delen in het topic? Zo kan ik of een van de andere moderators je verder helpen!

• Auteur
  • September 14, 2026

verificatiecode: 5747227

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@syzygymedia, dankjewel! Mag ik de registratie at any time doen? Of spreek je liever een tijd af? Wij kunnen de registratie door de weeks tussen 09:00 en 17:00 doen. Laat het weten!

• Auteur
  • September 15, 2026

​@Cheyenne van Odido maakt mij niet uit wanneer als ik het maar van te voren weet wanneer het is.

Cem van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • September 16, 2026

Hi ​@syzygymedia, laten we dan morgen 12:00 afspreken, goed? Ik zorg dat ik dan voor je klaarsta om je eigen ONT te registreren!

Zodra de registratie gelukt is, laat ik je dat direct hier in dit topic weten. Mocht er nog iets misgaan, dan hoor ik dat graag zo snel mogelijk terug van jou, dan kijk ik meteen verder met je mee.

Tot morgen!

• Auteur
  • September 16, 2026

prima! tot morgen ​@Cem van Odido 

Cem van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 17, 2026

Hi ​@syzygymedia, je ONT-registratie is voltooid!

Excuses dat dit iets eerder is gebeurd dan de afgesproken tijd, dat kon ik niet meer tegenhouden. Zou je nu alles opnieuw willen opstarten? Laat je me weten of de verbinding daarna goed werkt?

• Auteur
  • September 17, 2026

GA ik NU doen!