Skip to main content

op 01 November heb ik een woning gekocht. De vorige bewoner heeft een glasvezel aansluiting gehad  via T-mobile maar heeft het FTU punt laten aaleggen in de woonkamer naast het raam. 

Nu zijn we de woning aan het renoveren en wil ik het aansluitpunt graag laten verplaatsen naar de meterkast zodat deze, en het modem, niet in het zicht staan.
Ik wordt al ruim drie weken heen en weer gestuurd tussen T-Mobile, Gideon en VolkerWessels met betrekking tot de vraag wie nu de aansluiting gaat verplaatsen. Ik heb reeds meermalen aangegeven ervoor te willen betalen maar iedereen blijft me doorsturen met de mededeling “Dat doen we niet” en “daarvoor moet u bij T-mobile / Gideon / VolkerWessels” zijn. Ondertussen loopt de frustratie steeds verder op en is er reeds een aardige case opgebouwd binnen T-Mobile, maar nog steeds geen concrete actie.

 

Heeft iemand hier al eens een FTU binnenshuis laten verplaatsen en bij wie hebben jullie dat laten uitvoeren?


Alvast bedankt voor alle tips,

@Lisa ik heb je een privebericht gestuurd.

 

Dank alvast


Hi @RandolphS, zojuist heb ik ook gereageerd op jouw privébericht! Ik ben super blij om te zien dat jij inmiddels bent gebeld en dat jij nu weet dat Guidion dit gaat aanpakken. Echt top dat dit nog voor de feestdagen geregeld wordt. Laat het vooral weten na die tijd of jij helemaal blij bent met het eindresultaat. Als ik verder nog iets voor je kan betekenen, laat het dan zeker even weten. Veel succes nog met de renovatie! 🎈
 


Hi @Lisa , hierbij even een update van de actie van vandaag.

 

Zoals vooraf afgestemd vandaag maar weer even meegespeeld met deze bureaucratische waanzin. De monteur belde keurig op om te melden dat hij met 15 minuten voor de deur zou staan. Op de vraag om hij kwam installeren of het aansluitpunt verplaatsen kreeg ik als antwoord: “Verplaatsen doen wij niet. Ik kkom alleen aansluiten” Hierop de monteur bedankt voor zijn dienst en vermet hem besproken dat hij nu een order inschiet voor de “cosmetische verplaatsing van de FTU”
Ik heb geen idee wie nu de vervolgactie moet gaan doen en waar deze order is ingeschoten (T-Mobile of Guidion) , maar over de kans dat we dit voor einde van het jaar opgelost krijgen ben ik wedderom niet zo hoopvol.

 

Ik hoop dat ik nog iets kan doen aan het ingaan van het internet abbonement per 01 Januari want dat is nu niet mogelijk.


Hi @RandolphS, heel fijn dat je geljik deze terugkoppeling hier deelt! Ik ben weer een kijkje gaan nemen achter de schermen, zodat ik je meer duidelijkheid mee kan geven. Zojuist heb ik aangeklopt bij één van mijn collega’s van de technische dienst zodat ik zeker weet dat ik je kan voorzien van de juiste informatie. Zodra ik hier een reactie op heb gekregen, dan laat ik dat aan je weten. Ook heb ik het tweede punt die jij noemde in je privébericht bij hem neergelegd en zorg ik ook dat ik hier een conrete update over krijg. Ik houd je op de hoogte!
 


Hi @RandolphS, ik heb een update voor je! Mijn collega's van de technische dienst zijn heel erg druk bezig om VWT (VolkerWessels Telecom) eventueel opnieuw langs te laten sturen om dit te fixen. Er wordt hier contact met je over opgenomen door mijn collega's zodra dit is gelukt en vervolgens krijg je dan ook uiteraard contact met VWT. De installatiedatum wordt dan ook sowieso verder naar achteren geschoven, dus hier hoef jij je geen druk over te maken. Het klopt dus als een bus dat wij proberen om dit zo snel mogelijk te regelen. Weet jij voor nu voldoende? 💪

 


Hi Lisa, bedankt voor deze update. Begrijp ik nu hieruit dat het nu niet Guidion die het gaat doen, maar dat het wederom bij VWT ligt? De partij die tot nu toe bij hoog en laag volhield dat ze niet verantwoordelijk zijn voor “cosmetische veranderingen” . Verwachten jullie dat dit nog voor de jaarwisseling gebeurt of pas in het nieuwe jaar?

 

Ik waardeer je inspanningen en houd me dan ook vast aan jouw mededelingen hieromtrent , maar een heel warm gevoel geeft dit nog niet.

 

In ieder geval bedankt voor je inspanningen ( en die van je collega's) en hele fijne dage toegewenst.


Goedemorgen @RandolphS, het verplaatsen van een FTU gebeurt inderdaad altijd via de aannemer of netbeheerder, afhankelijk van de situatie en glasvezeltechnologie. 

We houden je op de hoogte van eventuele ontwikkelingen en zullen proberen hier zoveel mogelijk vaart achter te zetten! 

Fijne feestdagen gehad dit weekend? 😊🎄


Goedemorgen @Jason , prima weekend gehad. Ik hoop dat jij ook hebt kunnen genieten van een paar vrije dagen.

 

Het is mij ondertussen bekend dat de verplaatsing gedoon wordt door OF de aannemer OF de netbeheerder.  Het probleem is dat beide tot nog toe ontkend hebben de verplaatsing daadwerkelijk fysiek te doen en er in dit geval geen enkele overkoepelende regie is. Dus tot nog toe geen partij die het officieel coordineert. Dit is precies waar het misgaat.


Goedemiddag @RandolphS, bedankt voor je terugkoppeling! Ik heb ook zeker genoten, dankjewel.

Wat betreft de verplaatsing van het FTU: je hebt nu een keer of vijf contact gehad met VWT en daar kwam niets uit. Nu wachten wij op een reactie vanuit VWT op ons statement aangaande de cosmetische verplaatsing van het FTU. Ik durf het bijna niet te vragen, maar zou je eens willen bellen met 088 - 0063744, alsjeblieft? Ik vraag me nu af of er niet een foutief telefoonnummer doorgegeven is en wil in de tussentijd met je checken of je hier terecht zou kunnen. Zo ja, dan wordt het proces eindelijk versneld, zo nee, dan wachten we nog op de reactie vanuit VWT. Ik jaag dit voor je na, beloofd!


@Jason Met alle respect voor de voorgedragen oplossing, maar ik ga niet weer VWT bellen om daar afgezeken te worden. Het nummer dat je geeft is het nummer dat ik inderdaad al een keer of 5 heb gebeld zonder resultaat.

 

Mijn vraag blijft dus hetzelfde. Is er een partij die dit coordineert of zijn we terug bij punt 1 en wachten we op een reactie van VWT?  Want die reactie kan ik je alvast vertellen.


@RandolphS Ik begrijp helemaal dat je het gevoel hebt weer bij het startpunt beland te zijn, probeer er echter wel rekening mee te houden - hoe lastig wellicht ook - dat het FTU niet iets is dat wij als provider coördineren. We doen ons uiterste best om de verplaatsing voor je in te plannen met de aannemer, daarbij wordt de cosmetische verplaatsing wel 100 procent vanuit hen geregeld. Dat gezegd hebbende, zit ik er nog steeds bovenop en doe ik alles in mijn macht om bij alle betrokken partijen duidelijk te maken dat jij dit graag asap gefixt wilt hebben. Zodra ik meer weet, hoor je het direct!


@RandolphS Ik hoopte stiekem dat er goed nieuws zou zijn vóór de jaarwisseling en heb gekeken of VWT al een update geplaatst heeft, maar kan je nog niet verblijden sorry. Wel zie ik dat je nog geen My T-Mobile Thuis account hebt aangemaakt. Dit is geen verplichting natuurlijk, maar helpt wel met het inzien van alle abonnementsgegevens en facturen zodra je straks online bent: My T-Mobile Thuis.

Indien we elkaar niet meer spreken voor morgen: een prachtige, gezonde jaarwisseling toegewenst! 🎉💐


@Jason Helaas heeft het niet zo mogen zijn dat dit voor het einde van het jaar geregeld is. Ik wacht af.

Het T-Mobile account zal ik aanmaken zodra ik de eerste facturen krijg voor mijn werkende verbinding. Maar daar heb ik, ben ik bang, nog tijd genoeg voor.

 

Ook jij , en @Lisa , een fijne jaarwisseling toegewenst en ik hoop snel wat van jullie te horen


Goedemorgen @RandolphS, het is ook net een pechdienst zo vlak voor het einde van het jaar, sorry! Ik ga er vandaag weer keihard achteraan en zal er alles aan doen om nu wel snel meer duidelijkheid te bieden! 


Goedemorgen @Jason dank je wel.  Kun je me inzicht geven in wat voor process er opgestart wordt hiervoor?  Is er een scalatie gaande richting VWT of Guidion? Is er een wekenlijks overleg mbt langlopende openstaande incidenten? Is er een casenummer aangemaakt waarmee ik bij VWT of Guidion kan informeren?


Er is een speciale groep voor escalaties waarbij dit soort langlopende conflicten besproken worden. Hierbij is jouw casus al eerder ingediend ter onderzoek. Het probleem zit ‘em erin dat wij als provider hierin weinig zeggenschap hebben omdat het FTU een stukje klantdomein is en in beheer is bij de netbeheerder. Dit zeg ik niet om het weg te wuiven, maar meer om te nuanceren waarom het langer duurt. Normaliter zou het een telefoontje vanuit jou zijn waarin aangekaart wordt dat je het FTU cosmetisch verplaatst wilt hebben, maar dat was kennelijk niet voldoende in dit geval. Ik blijf het najagen en probeer je spoedig van meer concretisering te voorzien!


Goedemorgen Jason,

 

We zijn ondertussen weer een weekje verder zonder resultaat. Deze week gaat de aannemer verder met het leggen van de vloer dus het wordt allemaal steeds spannender om eea geregeld te krijgen. De bedoeling is dat ik per 01 februari de nieuwe woning ga betrekken en ik hoop dat ik dan ook van een internetverbinding kan gaan genieten.


Goedemorgen @RandolphS, we zijn nog steeds in afwachting van een definitief antwoord aangaande cosmetische verplaatsing. Ik ben alleen wel bang dat het antwoord niet heel veel anders zal zijn dan hetgeen je eerder ontving (medio december) - ik heb hetzelfde mailtje gekregen vanuit de operationele afdeling zodat ik me nog beter kan inlezen en omdat het FTU volgens de juiste voorwaarden geplaatst is, kan het niet zomaar anders aangelegd worden; dat is wat ik ervan begrijp. Ik houd hem ook deze week scherp en zal bij updates je direct inlichten.


Goedemorgen @jason,wat ik uit je vorige mailtje begrijp is het standpunt nu dat “omdat het FTU volgens de juiste voorwaarden is geplaatst” het niet zomaar verplaatst kan worden?

 

Als dit de finale houding is dan is een cosmetische verplaatsing dus niet mogelijk. Dan zijn we dus weken om elkaar heen aan het draaien, inclusief prijsopgave van de cosmetische verplaatsing, om uiteindelijk te stranden bij het standpunt dat het niet mogelijk is.

Klopt dit?


Goedemorgen Jason,

 

We zijn ondertussen weer een weekje verder zonder resultaat. Deze week gaat de aannemer verder met het leggen van de vloer dus het wordt allemaal steeds spannender om eea geregeld te krijgen. De bedoeling is dat ik per 01 februari de nieuwe woning ga betrekken en ik hoop dat ik dan ook van een internetverbinding kan gaan genieten.

Indien dit  niet lukt heb ik dus geen internet en geen TV aansluiting totdat jullie deze administratieve puinhoop hebben opgelost.


@RandolphS Het lijkt mij persoonlijk logischer dat er gewoon actie op ondernomen wordt om jouw FTU te verplaatsen, zeker als je zelf al vanaf het begin aangeeft hiervoor wilt betalen. Als ik echter dit mailtje zie, dan vraag ik me af in hoeverre die mogelijkheid toegekend wordt wanneer een FTU volgens de voorwaarden/richtlijnen geplaatst is - dat laatste deel ben ik nu aan het navragen. Nogmaals: omdat dit niet vanuit de provider georganiseerd wordt, heb ik niet altijd alle details beschikbaar en kan ik je uiteindelijk geen definitieve “nee” bieden als dit eruit komt, maar ik wil wel het onderste uit de kan halen omdat we hier nu al weken mee bezig zijn. 

Ik heb nu zelf met de verantwoordelijke afdeling gebeld, want het leidt op deze manier tot niets en daar heb je ook niks aan. Je wordt later vanmorgen, of vanmiddag gebeld door één van de specialisten aldaar - hij/zij kan je meer uitleg verschaffen dan mij tot op heden gelukt is.


@Jason , dank je wel voor je update. Ik ben echter vandaag, het is nu 18:00, nog niet gebeld door jullie specialist.


Hoi @RandolphS, je geeft aan dat er niet gebeld is, maar hebt om 11:05 een aantal minuten met een collega van de verantwoordelijke afdeling gesproken. Wat is hierin misgegaan?


@Jason, even een update want ik geloof dat wij elkaar niet helemaal begrijpen.

 

Aangezien de laatste terugkoppeling vanuit T-Mobile nog steeds was dat er werd gewacht op een terugkoppeling van VWT heb ik gebeld met VWT om te achterhalen waarom er niet werd gereageerd. Deze wisten mij te vertellen dat er wel degelijk een reactie was teruggegeven en die melding was : Aanvraag geannuleerd. Verder vragen leerde mij dat de aanvraag is geannuleerd door de uitvoerder (TOF?) vanwege het feit dat ze al regelmatig problemen hadden bij de het innen van de factuur. Deze wilden de opdracht alleen nog uitvoeren indien dit via T-Mobile zou lopen. Hierop heb ik gebeld met de helpdesk van T-Mobile waar ik een zeer vriendelijke medewerkster aan de lijn krijg die, na zich te hebben ingelezen, verbaasde over de gang van zaken en de status van “Wachten op terugkoppeling van VWT. Ze heeft toe toegezegd dit intern uit te zoeken en mij lter terug te bellen. Deze medewerkster heeft mij toen later terug gebeld (de helpdeskmedewerkster voor alle duidelijkheid) met een terugkoppeling betreffende de status.  Degene die de status in het dossier gezet had kon geen antwoord geven op de vraag waar hij eigenlijk op wachtte.  Hierop heeft de vriendelijke dame een nieuw incident aangemaakt en aan de uitvoerder (FOT??) gevraagd of het mogelijk is de verplaatsing uit te voeren indien ik de factuur vooraf betaalde.

 

Mijn reactie in dit topic was over het feit dat ik gisteren, en overigens ook vandaag, niet ben gebeld door de specialist zoals door jou toegezegd. 
Kun je me de laatste status doorgeven?

 

Is er reactie met betrekking tot mijn verzoek tot vooruitbetaling?
Komt er nog een contactmoment vanuit jullie specialisten afdeling?


@RandolphS Bedankt voor je uitvoerige beschrijving, dat biedt ietwat meer inzicht inderdaad! Er is op 11 januari 2022 om 11:06 4 minuten en 14 seconden met jou gesproken door een collega van de specialistenafdeling. Dit kunnen we zien in de contact-logs van de desbetreffende collega. Vervolgens is er gistermiddag nog eens gebeld, echter werd er niet opgenomen. Er gaat hier of iets goed mis, of we lopen volledig langs elkaar heen te praten. Dit begint zich nu als een waar mysterie te ontrafelen, laten we hier proberen een oplossing voor te zoeken. Ik stuur je een privébericht met het 06-nummer dat wij geregistreerd hebben staan, dan kun jij aangeven of we wel het correcte telefoonnummer hebben staan.