Skip to main content

Gezien ik mijn frustraties niet over de telefoon aan een willekeurige klantenservicemedewerk(st)er wil uiten maar deze toch even kwijt wil dit bericht.

 

Ik ben nu in totaal al meer dat 2 maanden bezig om mijn glasvezel aangesloten te krijgen en mag nog weer wachten tot er contact met mij opgenomen word.

Ik neem jullie even mee in het doorlopen proces:

 

8 September:

Aansluiting aangevraagd en gaven hierbij op de site aan dat dit 4 oktober gerealiseerd zou kunnen zijn, ik dacht dit komt mooi uit, 1 Oktober zou ik in mijn nieuwe huis gaan wonen. 

12 September:

Status bestelling: Er word contact met je opgenomen voor het inplannen van een monteur voor de aanleg van de glasvezelaansluiting.

14 September:

Installatie pakket ontvangen op tijdelijk woonadres, mooi deze heb ik vast binnen.

29 September:

vanaf 12 September nog steeds geen bericht gehad om een afspraak in te plannen voor de aanl;eg van de aansluiting, toen maar eens contact gezocht met T-mobile klantenservice, hier werd aangegeven dat KPN eerst langs moest komen om de aansluiting mijn woning binnen te brengen.

Toen op advies contact opgenomen met KPN, deze hebben toen een call aangemaakt bij de planning en zouden binnen een week contact met mij opnemen om een afspraak in te plannen.

10 Oktober: 

Nog steeds niks gehoord, zowel van KPN als T-mobile.

Je raad het al, maar weer een telefoontje gepleegd.

T-mobile zou contact opnemen met KPN om de status op te vragen en waar dit mis is gegaan en zou mij uiterlijk 11 Oktober 14:00 terugbellen.

11 Oktober:

Niks.

12 Oktober:

Weer contact gehad met de klantenservice en weer een call aangemaakt met een maximale reactietijd van 1 week.

20 Oktober:

Maar weer gebeld met de klantenservice, gaven aan weer contact te zoeken met KPN voor een statusupdate en mij zo spoedig mogelijk terug te bellen.

Toen ik echter terug gebeld werd werd aangegeven dat ze er bij KPN niet doorkwamen wegens drukte en adviseerde mij zelf de volgende dag zo vroeg mogelijk contact op te nemen met KPN.

21 Oktober:

Zelf gebeld met KPN, hele situatie uitgelegd en wegens omstandigheden direct doorverbonden met de planning. (zo kan het dus blijkbaar ook) Afspraak gemaakt voor 11 November, eerder was er echt geen tijd.

10 November:

Krijg een telefoontje of de monteur vandaag langs kon komen omdat er mensen tussenuit gevallen waren, ik blij en denkende dat het einde eindelijk in zicht is en ga gelijk akkoord. (mede mogelijk gemaakt doordat ik toch vakantie had.)

maar daar hield het nog niet op, blijkt glasvezel alleen maar op de modem aangesloten te mogen worden door een monteur van Gideon. Dus maar weer contact gezocht met de klantenservice, deze zouden een call aanmaken bij Gideon voor een status update. Dit kon weer tot 3 werkdagen in beslag nemen.

Zelf brutaal geweest en direct contact gezocht met Gideon deze gaven aan nog geen werkorder in hun systeem te hebben staan en zonder dit geen stappen konden ondernemen maar als T-mobile deze vandaag nog door zou geven ik vandaag nog een mailtje zou ontvangen voor het inplannen van een afspraak.

Ik dus met deze informatie nog maar een keer bellen met de klantenservice van T-mobile. Deze geeft aan dat er nog geen bericht door KPN is doorgegeven dat de aansluiting gereed is en dus nog geen werkorder kunnen plaatsen bij Gideon en dus echt nog hier even op moet wachten.

Krijg nu wel de vraag of mij een voucher is aangeboden wegens de lange duur zonder internet te zitten om de tijd te overbruggen met mobiel internet. (mijn gedachten: was dit mogelijk dan?) ik geef aan dat ik geen mobiel heb bij T-mobile maar bij KPN. “oh sorry dan is dit toch niet mogelijk, dan kan ik hier toch niks voor u betekenen.” en zit er dus niks anders op voor mij om toch te moeten wachten zonder internet.

 

Conclusie tot nog toe:

aanvragen van een internet aansluiting kan je geduld in sommige gevallen flink op de proef stellen.

 

PS. Dit bericht is totaal geen aanval op de medewerkers die mij tijdens dit proces te woord hebben gestaan, deze hebben mij allemaal vriendelijk te woord gestaan en zo goed mogelijk proberen te helpen binnen hun kennis/kunnen maar laat wel zien dat er binnen het proces van aanvragen/aansluiten van een glasvezelaansluiting nog wel wat te verbeteren valt voor T-mobile.

Hallo @Tvandeweerd 

De unlimited voucher voor 7 dagen unlimited internet is te gebruiken met een (prepaid) simkaart van T-Mobile, Tele2 of BEN. Een prepaid simkaart halen kan dus ook.


Hallo @Tvandeweerd 

De unlimited voucher voor 7 dagen unlimited internet is te gebruiken met een (prepaid) simkaart van T-Mobile, Tele2 of BEN. Een prepaid simkaart halen kan dus ook.

Hallo @Waqqas,

 

Bedankt voor je reactie en meedenken, echter kan ik hier ook vrij weinig mee omdat ik hier dan ook weer een telefoon voor beschikbaar moet hebben om deze in te kunnen doen.

Ik kan niet mijn huidige simkaart uit mijn telefoon halen omdat ik hier ook op bereikbaar moet zijn.


Hoi @Tvandeweerd,

Bedankt dat je uitgebreid je verhaal doet, ik ben erg verrast dat het alles zo lang heeft moeten duren! Daarnaast hekel ik mij eraan dat je steeds van het kastje naar de muur gestuurd wordt, dit had inderdaad een stuk duidelijker gekund.

Om dit zo snel mogelijk af te ronden én, het allerbelangrijkst, om je snel online te krijgen dook ik meteen je dossier in om het verslag van KPN rond te krijgen. Daarentegen was ik positief verrast dat alles inmiddels helemaal in orde is gebracht en dat er komende week een Guidion installatiemonteur langskomt.

Hopelijk heeft het hele avontuur niet je vakantie teniet gedaan. Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen, klop gerust aan.

Voor nu kijk ik in ieder geval erg uit naar jouw installatiedatum! 🙂


Hoi @Tvandeweerd,

Bedankt dat je uitgebreid je verhaal doet, ik ben erg verrast dat het alles zo lang heeft moeten duren! Daarnaast hekel ik mij eraan dat je steeds van het kastje naar de muur gestuurd wordt, dit had inderdaad een stuk duidelijker gekund.

Om dit zo snel mogelijk af te ronden én, het allerbelangrijkst, om je snel online te krijgen dook ik meteen je dossier in om het verslag van KPN rond te krijgen. Daarentegen was ik positief verrast dat alles inmiddels helemaal in orde is gebracht en dat er komende week een Guidion installatiemonteur langskomt.

Hopelijk heeft het hele avontuur niet je vakantie teniet gedaan. Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen, klop gerust aan.

Voor nu kijk ik in ieder geval erg uit naar jouw installatiedatum! 🙂

Hallo @Cal,

Bedankt voor je reactie en uitzoekwerk, het klopt inderdaad dat er inmiddels een installatiedatum gepland staat.

Gisteren eind van de middag werd ik verrast door een SMS van Guidion met een link om de afspraak in te plannen, hierbij werd ik nogmaals verrast door de korte termijn dat ik een afspraak in kon plannen.

Hierbij was de eerste optie al 14 November echter kwam mij dit niet uit dus heb ik een afspraak staan voor 2 dagen later.

Door dit soort dingen laat ik mijn vakantie niet verpesten maar handig is anders.

Voor nu: Word vervolgt.


Hoi @Tvandeweerd,

Bedankt dat je uitgebreid je verhaal doet, ik ben erg verrast dat het alles zo lang heeft moeten duren! Daarnaast hekel ik mij eraan dat je steeds van het kastje naar de muur gestuurd wordt, dit had inderdaad een stuk duidelijker gekund.

Om dit zo snel mogelijk af te ronden én, het allerbelangrijkst, om je snel online te krijgen dook ik meteen je dossier in om het verslag van KPN rond te krijgen. Daarentegen was ik positief verrast dat alles inmiddels helemaal in orde is gebracht en dat er komende week een Guidion installatiemonteur langskomt.

Hopelijk heeft het hele avontuur niet je vakantie teniet gedaan. Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen, klop gerust aan.

Voor nu kijk ik in ieder geval erg uit naar jouw installatiedatum! 🙂

Hallo @Cal,

Bedankt voor je reactie en uitzoekwerk, het klopt inderdaad dat er inmiddels een installatiedatum gepland staat.

Gisteren eind van de middag werd ik verrast door een SMS van Guidion met een link om de afspraak in te plannen, hierbij werd ik nogmaals verrast door de korte termijn dat ik een afspraak in kon plannen.

Hierbij was de eerste optie al 14 November echter kwam mij dit niet uit dus heb ik een afspraak staan voor 2 dagen later.

Door dit soort dingen laat ik mijn vakantie niet verpesten maar handig is anders.

Voor nu: Word vervolgt.

 

Hallo allemaal,

 

Hierbij het beloofde vervolg:

16 November eindelijk de afgesproken dat om de modem aan te laten sluiten tussen 16:00 en 18:00.

16:02: monteur staat voor de deur, 16:10 a 16:15 monteur verlaat huis en internet is klaar voor gebruik.

Uiteindelijk is het toch allemaal gelukt, ik hoop dat aankomende klanten minder tijd en energie hier in hoeven te steken om een aansluiting voor elkaar te krijgen.

Iedereen die dit gevolg hebben en gereageerd hebben bedankt voor jullie tijd.


Goedemorgen @Tvandeweerd, bedankt voor het delen van jouw update met herstelmelding. Jouw case kan als voorbeeld dienen voor toekomstige situaties waarin hetzelfde probleem speelt en alle lof aan jou voor je geduld hierin! 

Veel plezier met jouw verbinding en alvast een prachtig weekend toegewenst!


Gezien ik mijn frustraties niet over de telefoon aan een willekeurige klantenservicemedewerk(st)er wil uiten maar deze toch even kwijt wil dit bericht.

 

Ik ben nu in totaal al meer dat 2 maanden bezig om mijn glasvezel aangesloten te krijgen en mag nog weer wachten tot er contact met mij opgenomen word.

Ik neem jullie even mee in het doorlopen proces:

 

8 September:

Aansluiting aangevraagd en gaven hierbij op de site aan dat dit 4 oktober gerealiseerd zou kunnen zijn, ik dacht dit komt mooi uit, 1 Oktober zou ik in mijn nieuwe huis gaan wonen. 

12 September:

Status bestelling: Er word contact met je opgenomen voor het inplannen van een monteur voor de aanleg van de glasvezelaansluiting.

14 September:

Installatie pakket ontvangen op tijdelijk woonadres, mooi deze heb ik vast binnen.

29 September:

vanaf 12 September nog steeds geen bericht gehad om een afspraak in te plannen voor de aanl;eg van de aansluiting, toen maar eens contact gezocht met T-mobile klantenservice, hier werd aangegeven dat KPN eerst langs moest komen om de aansluiting mijn woning binnen te brengen.

Toen op advies contact opgenomen met KPN, deze hebben toen een call aangemaakt bij de planning en zouden binnen een week contact met mij opnemen om een afspraak in te plannen.

10 Oktober: 

Nog steeds niks gehoord, zowel van KPN als T-mobile.

Je raad het al, maar weer een telefoontje gepleegd.

T-mobile zou contact opnemen met KPN om de status op te vragen en waar dit mis is gegaan en zou mij uiterlijk 11 Oktober 14:00 terugbellen.

11 Oktober:

Niks.

12 Oktober:

Weer contact gehad met de klantenservice en weer een call aangemaakt met een maximale reactietijd van 1 week.

20 Oktober:

Maar weer gebeld met de klantenservice, gaven aan weer contact te zoeken met KPN voor een statusupdate en mij zo spoedig mogelijk terug te bellen.

Toen ik echter terug gebeld werd werd aangegeven dat ze er bij KPN niet doorkwamen wegens drukte en adviseerde mij zelf de volgende dag zo vroeg mogelijk contact op te nemen met KPN.

21 Oktober:

Zelf gebeld met KPN, hele situatie uitgelegd en wegens omstandigheden direct doorverbonden met de planning. (zo kan het dus blijkbaar ook) Afspraak gemaakt voor 11 November, eerder was er echt geen tijd.

10 November:

Krijg een telefoontje of de monteur vandaag langs kon komen omdat er mensen tussenuit gevallen waren, ik blij en denkende dat het einde eindelijk in zicht is en ga gelijk akkoord. (mede mogelijk gemaakt doordat ik toch vakantie had.)

maar daar hield het nog niet op, blijkt glasvezel alleen maar op de modem aangesloten te mogen worden door een monteur van Gideon. Dus maar weer contact gezocht met de klantenservice, deze zouden een call aanmaken bij Gideon voor een status update. Dit kon weer tot 3 werkdagen in beslag nemen.

Zelf brutaal geweest en direct contact gezocht met Gideon deze gaven aan nog geen werkorder in hun systeem te hebben staan en zonder dit geen stappen konden ondernemen maar als T-mobile deze vandaag nog door zou geven ik vandaag nog een mailtje zou ontvangen voor het inplannen van een afspraak.

Ik dus met deze informatie nog maar een keer bellen met de klantenservice van T-mobile. Deze geeft aan dat er nog geen bericht door KPN is doorgegeven dat de aansluiting gereed is en dus nog geen werkorder kunnen plaatsen bij Gideon en dus echt nog hier even op moet wachten.

Krijg nu wel de vraag of mij een voucher is aangeboden wegens de lange duur zonder internet te zitten om de tijd te overbruggen met mobiel internet. (mijn gedachten: was dit mogelijk dan?) ik geef aan dat ik geen mobiel heb bij T-mobile maar bij KPN. “oh sorry dan is dit toch niet mogelijk, dan kan ik hier toch niks voor u betekenen.” en zit er dus niks anders op voor mij om toch te moeten wachten zonder internet.

 

Conclusie tot nog toe:

aanvragen van een internet aansluiting kan je geduld in sommige gevallen flink op de proef stellen.

 

PS. Dit bericht is totaal geen aanval op de medewerkers die mij tijdens dit proces te woord hebben gestaan, deze hebben mij allemaal vriendelijk te woord gestaan en zo goed mogelijk proberen te helpen binnen hun kennis/kunnen maar laat wel zien dat er binnen het proces van aanvragen/aansluiten van een glasvezelaansluiting nog wel wat te verbeteren valt voor T-mobile.


Helaas, lijkt dit common practise van T-Mobile… bij mij diirt het inmiddels 10 maanden,
en met mij nog 2 buren die in het zelfde schuitje zitten.
De plannen zijn goed maar de praktijk daar klopt nix van...

 


Hoi @Hvanderknoop, wellicht dat het common practice lijkt omdat je enkel de langer durende opleveringen gemeld ziet staan op de Community. Het gebeurt natuurlijk zelden dat er een positief verhaal aangekaart wordt, maar dat mag geen excuus zijn voor de nalatigheid van onze kant in jouw oplevering! 

Ik heb contact gezocht met zowel Open Dutch als ons aanstuurteam en zij zullen je vandaag of morgen bellen met een update zodat je precies weet waar je aan toe bent. Sorry dat het zo stroef verloopt tot nu toe!


Jason,

Dank je wel voor je response. 
“Vandaag of morgen terugbellen” laten we hopen dat het nu wel eens gebeurt.
Het probleem geldt trouwens ook voor nog 2 aansluitingen bij ij in de straat.
Wil je die contactinfo ook?

Mvrgr,
     Henk
 


Hi @Hvanderknoop, wat ontzettend aardig dat je de buren te hulp wil schieten. Echter is dit niet helemaal de bedoeling en zullen ze zelf contact op moeten nemen met ons. Ze kunnen altijd bij ons terecht, via de Community, telefonische klantenservice of via Twitter of Facebook!


Tommie,

Ik hoopte dat jullie beter begrepen dat het niet 1 klant is die gefrustreerd is maar 3.
Het was niet bedoeld om aardig te zijn voor m’n buren maar om jullie te attenderen op de frustratie.
Jullie hebben de mogelijkheid om 1 probleem op te lossen en daarmee 3 klanten te helpen,
maar kennelijk heb je liever 3 aparte klachten.  Suc6.

PS. Ik ben toevallig wel gebeld door een collega van je om naar aanleiding van mijn melding iets aan mijn issue te doen. Maar fyi, dat was wel de 1e keer van de 3 keer eerder telefonisch contact met jullie klantenservice dat ik daadwerkelijk ben teruggebeld.  Er zit dus verbetering in, top!

 


@Hvanderknoop ik snap precies wat je bedoelt. Echter heeft dit te maken met persoonlijke gegevens die worden gedeeld, wij moeten ons houden aan de regels van de algemene verordening gegevensbescherming. Wij moeten de klanten verifiëren om vervolgens vervolg stappen te kunnen realiseren. 


Reageer