Gezien ik mijn frustraties niet over de telefoon aan een willekeurige klantenservicemedewerk(st)er wil uiten maar deze toch even kwijt wil dit bericht.
Ik ben nu in totaal al meer dat 2 maanden bezig om mijn glasvezel aangesloten te krijgen en mag nog weer wachten tot er contact met mij opgenomen word.
Ik neem jullie even mee in het doorlopen proces:
8 September:
Aansluiting aangevraagd en gaven hierbij op de site aan dat dit 4 oktober gerealiseerd zou kunnen zijn, ik dacht dit komt mooi uit, 1 Oktober zou ik in mijn nieuwe huis gaan wonen.
12 September:
Status bestelling: Er word contact met je opgenomen voor het inplannen van een monteur voor de aanleg van de glasvezelaansluiting.
14 September:
Installatie pakket ontvangen op tijdelijk woonadres, mooi deze heb ik vast binnen.
29 September:
vanaf 12 September nog steeds geen bericht gehad om een afspraak in te plannen voor de aanl;eg van de aansluiting, toen maar eens contact gezocht met T-mobile klantenservice, hier werd aangegeven dat KPN eerst langs moest komen om de aansluiting mijn woning binnen te brengen.
Toen op advies contact opgenomen met KPN, deze hebben toen een call aangemaakt bij de planning en zouden binnen een week contact met mij opnemen om een afspraak in te plannen.
10 Oktober:
Nog steeds niks gehoord, zowel van KPN als T-mobile.
Je raad het al, maar weer een telefoontje gepleegd.
T-mobile zou contact opnemen met KPN om de status op te vragen en waar dit mis is gegaan en zou mij uiterlijk 11 Oktober 14:00 terugbellen.
11 Oktober:
Niks.
12 Oktober:
Weer contact gehad met de klantenservice en weer een call aangemaakt met een maximale reactietijd van 1 week.
20 Oktober:
Maar weer gebeld met de klantenservice, gaven aan weer contact te zoeken met KPN voor een statusupdate en mij zo spoedig mogelijk terug te bellen.
Toen ik echter terug gebeld werd werd aangegeven dat ze er bij KPN niet doorkwamen wegens drukte en adviseerde mij zelf de volgende dag zo vroeg mogelijk contact op te nemen met KPN.
21 Oktober:
Zelf gebeld met KPN, hele situatie uitgelegd en wegens omstandigheden direct doorverbonden met de planning. (zo kan het dus blijkbaar ook) Afspraak gemaakt voor 11 November, eerder was er echt geen tijd.
10 November:
Krijg een telefoontje of de monteur vandaag langs kon komen omdat er mensen tussenuit gevallen waren, ik blij en denkende dat het einde eindelijk in zicht is en ga gelijk akkoord. (mede mogelijk gemaakt doordat ik toch vakantie had.)
maar daar hield het nog niet op, blijkt glasvezel alleen maar op de modem aangesloten te mogen worden door een monteur van Gideon. Dus maar weer contact gezocht met de klantenservice, deze zouden een call aanmaken bij Gideon voor een status update. Dit kon weer tot 3 werkdagen in beslag nemen.
Zelf brutaal geweest en direct contact gezocht met Gideon deze gaven aan nog geen werkorder in hun systeem te hebben staan en zonder dit geen stappen konden ondernemen maar als T-mobile deze vandaag nog door zou geven ik vandaag nog een mailtje zou ontvangen voor het inplannen van een afspraak.
Ik dus met deze informatie nog maar een keer bellen met de klantenservice van T-mobile. Deze geeft aan dat er nog geen bericht door KPN is doorgegeven dat de aansluiting gereed is en dus nog geen werkorder kunnen plaatsen bij Gideon en dus echt nog hier even op moet wachten.
Krijg nu wel de vraag of mij een voucher is aangeboden wegens de lange duur zonder internet te zitten om de tijd te overbruggen met mobiel internet. (mijn gedachten: was dit mogelijk dan?) ik geef aan dat ik geen mobiel heb bij T-mobile maar bij KPN. “oh sorry dan is dit toch niet mogelijk, dan kan ik hier toch niks voor u betekenen.” en zit er dus niks anders op voor mij om toch te moeten wachten zonder internet.
Conclusie tot nog toe:
aanvragen van een internet aansluiting kan je geduld in sommige gevallen flink op de proef stellen.
PS. Dit bericht is totaal geen aanval op de medewerkers die mij tijdens dit proces te woord hebben gestaan, deze hebben mij allemaal vriendelijk te woord gestaan en zo goed mogelijk proberen te helpen binnen hun kennis/kunnen maar laat wel zien dat er binnen het proces van aanvragen/aansluiten van een glasvezelaansluiting nog wel wat te verbeteren valt voor T-mobile.