Skip to main content
Beantwoord

Formele klacht ontvangen, maar verzoek om compensatie onbeantwoord

• October 8, 2026
  • 5 reacties
  • 43 Bekeken

Beste Odido-moderators,

Op 10 september 2026 ben ik overgestapt van KPN naar Odido. Door gebrekkige communicatie vooraf en onvoldoende ondersteuning tijdens de overstap hebben wij vrijwel een volledige werkdag zonder internet gezeten, terwijl wij beiden vanuit huis werken.

Hierover heb ik een uitgebreide formele klacht per aangetekende post ingediend. Volgens PostNL is deze op 15 september 2026 om 07:50 uur bij Odido bezorgd.

Op 16 september ontving ik een uitgebreide reactie per e-mail. Daarin erkende Odido de vervelende situatie en bood excuses aan. Helaas bleven twee expliciete verzoeken uit mijn klacht onbeantwoord:

1. Mijn verzoek om een passende coulancevergoeding.
  2. Mijn verzoek om een schriftelijke bevestiging van het klacht- of referentienummer.

Ik waardeer de excuses, maar daarmee is mijn klacht nog niet volledig afgehandeld.

Kan een Odido-moderator mij helpen om deze openstaande punten alsnog bij de verantwoordelijke afdeling onder de aandacht te brengen?

Ik ontvang graag een inhoudelijke reactie op mijn compensatieverzoek en het referentienummer van mijn formele klacht.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Beste antwoord door eric

Het abonnement en de kosten starten per de dag dat de router online is. Dat is dus pas vanaf de 11e. Daar zijn dus geen extra kosten.  Indirecte kosten worden niet vergoed en een storing kan in de toekomst natuurlijk altijd gebeuren. TIP: Tijdens zo'n situatie kun je een unlimited datavoucher krijgen voor een Odido mobiel abonnement.  

5 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • Antwoord
  • October 8, 2026

Het abonnement en de kosten starten per de dag dat de router online is. Dat is dus pas vanaf de 11e. Daar zijn dus geen extra kosten.  Indirecte kosten worden niet vergoed en een storing kan in de toekomst natuurlijk altijd gebeuren. TIP: Tijdens zo'n situatie kun je een unlimited datavoucher krijgen voor een Odido mobiel abonnement.  

Albert55
Forum|alt.badge.img
  • is een legendarische user
  • October 8, 2026

​@nilatako Zoals eric al vertelde betaal je pas vanaf het moment dat alles werkt. Je kunt alles van te voren lezen op de website hoe alles gaat. Een passende coulancevergoeding kun je daarom wel vergeten. Je dient rekening mee te houden dat als je thuis werkt die dag even een andere oplossing bedenkt. Misschien even meeliften op de wifi van de buren?

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • October 8, 2026

Bedankt voor jullie reacties.

Ik wil graag verduidelijken dat mijn klacht niet gaat over abonnementskosten of een vergoeding voor indirecte schade.

Mijn klacht gaat over het ontbreken van duidelijke informatie vooraf, het ontbreken van een bruikbare tijdelijke oplossing en de gebrekkige ondersteuning tijdens de overstap.

De voorgestelde Unlimited-datavoucher was voor ons niet bruikbaar, omdat wij geen mobiel abonnement bij Odido of Ben hebben. Dit heb ik ook al in mijn oorspronkelijke klacht aangegeven.

Als Odido ons vooraf duidelijk had geïnformeerd over de mogelijke duur van de onderbreking, had ik de installatie zelf vroeg in de ochtend uitgevoerd en hadden wij de situatie grotendeels kunnen voorkomen.

Odido heeft in zijn schriftelijke reactie van 16 september de problemen erkend en excuses aangeboden, maar is niet ingegaan op mijn expliciete verzoek om een coulancevergoeding.

Mijn vraag is daarom specifiek gericht aan een Odido-moderator: kunnen jullie ervoor zorgen dat mijn bestaande formele klacht volledig wordt afgehandeld, inclusief een inhoudelijke reactie op mijn compensatieverzoek en het verstrekken van een klacht- of referentienummer?

Alvast bedankt!

Albert55
Forum|alt.badge.img
  • is een legendarische user
  • October 8, 2026

​@nilatako je had de installatie niet zelf kunnen doen ( uitzondering soms) dit moet gebeuren door een monteur die het ook administratief afhandeld. Je had alle informatie ook op de website kunnen lezen.

Forum|alt.badge.img
  • is een Top Poster
  • October 8, 2026

Hi

Je schrijft: Mijn klacht gaat over het ontbreken van duidelijke informatie vooraf

Je hebt een mail ontvangen van uit odido waar in vermeld staat dat Guidion op datum X  en tijdsframe  X bij jouw komt instaleren en in die zelfde mail staat ook dat je op die dag mogelijk enkele uren zonder internet kan komen.

Het is jammer dat je geen Odido of Ben mobiel abonement hebt want dat had je een voucher kunnen ontvangen voor onbeperkt internet op je telefoon en had je daar een hotspot van kunnen maken.

( Ik ga er van uit dat jij bij KPN ook op de glasvezel zat. De oude provider (KPN in dit geval) zal je in dat geval in de nacht afsluiten van het internet omdat de KPN niet weet hoelaat de de Guidion monteur zal komen. Er kan namelijk maar 1 internet provider actief zijn op de glasvezel. Als KPN op de dag van de instalatie nog actief is als de monteur van Guidion komt te instaleren zal het namelijk niet gaan werken.) 

Een coulancevergoeding zal je denk ik dan ook niet gaan krijgen. 

Je hebt een brief gestuurd en een deze is ook door Odido behandeld en er is een antwoord verstuurd per e-mail. Daarmee is de klacht welke je hebt gestuurd ook afgehandeld. 

Des