Beantwoord

Fiber lampje brandt niet

  • 1 August 2023
  • 11 reacties
  • 122 Bekeken

Vandaag zou T-Mobile Thuis actief worden, maar blijkbaar is er een monteur vereist. Ik ben een maand met vakantie geweest en in die tijd is er tevergeefs contact gezocht met mij. Nu stopt Ziggo vandaag ermee, en heb ik nog steeds geen T-Mobile internet.

Volgens de helpdesk kan er zonder monteur worden geactiveerd, maar dit kan 1 tot 5 werkdagen duren. Kan hier wat spoed achter worden gezet? Lijkt me 1 druk op de knop? Ik gebruik het Zyxel modem en bijbehorende wifi toch niet dus een monteur heeft sowieso weinig zin.

icon

Beste antwoord door fRiEtJeSaTe 1 August 2023, 16:57

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @fRiEtJeSaTe, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Het klopt inderdaad dat er eerst een monteur van Guidion langs moet komen om het modem te installeren. Dit is niet het enige wat hij doet, na zijn bezoek geeft hij ook een seintje door dat de verbinding opgeleverd is. Gebeurt dit niet, zoals nu, dan blijft je order hangen en wordt de verbinding niet op actief gezet. Ook is het dan ook niet mogelijk om aanpassingen te doen aan je abonnement omdat de order niet door loopt. Het is dus echt van belang dat de Guidion monteur langs komt om dit te regelen. Nu zie ik dat je contact gehad hebt met onze klantenservice en dat je geen afspraak wilt maken met Guidion. Ik heb je nogmaals een link gestuurd om de afspraak in te plannen, hopelijk kan dit snel, dan ben je ook snel online! 

Reputatie 7
Badge +4

En de monteur is in dit geval ook nodig om te zorgen dat er signaal op de verbinding staat. 

Hey @fRiEtJeSaTe, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Het klopt inderdaad dat er eerst een monteur van Guidion langs moet komen om het modem te installeren. Dit is niet het enige wat hij doet, na zijn bezoek geeft hij ook een seintje door dat de verbinding opgeleverd is. Gebeurt dit niet, zoals nu, dan blijft je order hangen en wordt de verbinding niet op actief gezet. Ook is het dan ook niet mogelijk om aanpassingen te doen aan je abonnement omdat de order niet door loopt. Het is dus echt van belang dat de Guidion monteur langs komt om dit te regelen. Nu zie ik dat je contact gehad hebt met onze klantenservice en dat je geen afspraak wilt maken met Guidion. Ik heb je nogmaals een link gestuurd om de afspraak in te plannen, hopelijk kan dit snel, dan ben je ook snel online! 

Hoi Tommy, dat klopt omdat de helpdesk aangaf dat het ook zonder monteur kan.

Reputatie 7
Badge +9

@fRiEtJeSaTe die informatie klopt niet helemaal. Je kan uiteraard zelf het modem installeren maar er zal altijd een monteur langs moeten komen. Ik adviseer je daarom ook om zo snel mogelijk een afspraak in te plannen, dan heb je ook sneller een werkende verbinding!

Als ik het Guidion formulier invul krijg ik bij de eerste pagina al de melding:

“De gegevens konden niet worden opgeslagen.“

Gaat top dit…

Reputatie 7
Badge +9

@fRiEtJeSaTe kan je opnieuw de link openen en de eerste pagina direct doorklikken zonder iets in te vullen?

@fRiEtJeSaTe kan je opnieuw de link openen en de eerste pagina direct doorklikken zonder iets in te vullen?

Thanks daarmee lukt het wel.
Maar kom op jongens. 10 augustus is de eerste afspraak, dan zit ik meer dan een week zonder internet! Top met thuis werken! Er had wel iets duidelijk gecommuniceerd kunnen worden dat de verbinding niet werkt zonder bezoek van een monteur! Er kan ook een monteur gewoon licht op de kabel zetten vooraf zodat dit gezeur voorkomen kan worden.

Reputatie 7
Badge +9

@fRiEtJeSaTe ik ben in ieder geval blij dat je een afspraak hebt kunnen maken!

Door foutieve informatie is het inderdaad verkeerd gegaan. Dit had echter niet mogen gebeuren en moet iedereen weten. 

 

Er kan ook een monteur gewoon licht op de kabel zetten vooraf zodat dit gezeur voorkomen kan worden.

Dit kan inderdaad soms ook gebeuren, meestal als er al een T-Mobile abonnement actief geweest is op het zelfde adres. Ook hier zal een monteur langs moeten komen om het seintje door te geven naar ons systeem om de bestelling door te laten lopen. Je hebt dan wel internet maar je bestelling blijft dan stilstaan. Dus in alle gevallen zal er een monteur aan te pas moeten komen. In dit scenario zou je dan al wel internet hebben.

 

Er kan ook een monteur gewoon licht op de kabel zetten vooraf zodat dit gezeur voorkomen kan worden.

Dit kan inderdaad soms ook gebeuren, meestal als er al een T-Mobile abonnement actief geweest is op het zelfde adres. Ook hier zal een monteur langs moeten komen om het seintje door te geven naar ons systeem om de bestelling door te laten lopen. Je hebt dan wel internet maar je bestelling blijft dan stilstaan. Dus in alle gevallen zal er een monteur aan te pas moeten komen. In dit scenario zou je dan al wel internet hebben.

Bedankt voor je reactie Tommie.

Dat is inderdaad best gek. Want ik heb al 2 keer T-Mobile glasvezel gehad en toen is er geen monteur aan te pas gekomen. Beide glasvezel kabels geprobeerd maar het fiber lampje licht niet op.
 

Reputatie 7
Badge +9

@fRiEtJeSaTe heb je toen DSL gehad? Bij glasvezel is het echt nodig dat er een monteur langskomt. Wellicht waren ze hier vroeger anders in, dat weet ik niet. Nu is het echter altijd nodig.

Nee 2x glasvezel. Ook een keer KPN, daar was ook geen monteur bij nodig.

Reageer