Beste mede-forumleden,
Ik wil graag onze recente ervaring delen betreft de overgang van ADSL naar glasvezel via Odido. Dit proces is helaas niet soepel verlopen en ondanks talrijke contactpogingen met hun klantenservice, blijven we in een loop van onopgeloste problemen. Na twee weken wachten en ongeveer 6 uur bellen en van het kastje naar de muur gestuurd werkt het internet nog steeds niet.
Hier is een tijdlijn van onze ervaring:
- 10 november: Monteurs kwamen langs om het glasvezelmodem te installeren, maar konden niet het vereiste patchwerk in de wijkkast (eigendom van Delta) voltooien. Een ticket bij Odido werd aangemaakt om dit te regelen, maar bij verdere gesprekken bleek dat dit ticket niet meer gevonden kon worden.
- 10 - 23 november: Diverse telefoongesprekken met Odido zonder concrete oplossing of tijdlijn voor het oplossen van de problemen. Uiteindelijk ongeveer 6 uur aan de telefoon gehangen.
- 16 november: Beloofd werd dat er uiterlijk op 18 november iets geregeld zou worden, maar geen actie werd ondernomen.
- 19 november: Na lang wachten en opnieuw bellen, werd ons verteld dat “binnenkort” een monteur langs zou komen.
- 20 en 21 november: Verdere gesprekken en troubleshooting met Odido en Delta Fiber, maar beide partijen schoven de verantwoordelijkheid af. Over wanneer een monteur langs zou komen, kon ook geen duidelijkheid gegeven worden (“dit staat niet in het ticket”).
- 23 november: Nog steeds geen oplossing ondanks beloftes van snelle actie.
We hebben een aanzienlijke hoeveelheid tijd en moeite geïnvesteerd in het proberen op te lossen van dit probleem. De eerstelijns support kan anders dan een ticket aanmaken richting backoffice/tweedelijnssupport niks voor ons betekenen. Vanuit Odido werd doorverwezen naar Delta Fiber. Bij beide leveranciers staan de instellingen nu volgens eigen zeggen goed, maar de lampjes (PON knippert groen; Alarm knippert rood) knipperen nog steeds zoals ze in het begin ook deden.
Daarnaast hebben we ook enkele e-mails verstuurd naar internet.service@odido.nl, een (schriftelijke) reactie blijft helaas uit.
Deze ervaring heeft ons ernstig gefrustreerd en we overwegen nu serieus om naar een andere provider over te stappen. We hopen dat niemand anders een dergelijke slechte ervaring hoeft te doorstaan, en we raden iedereen die overweegt om naar glasvezel over te stappen via Odido aan om hun klantenservice en oplossingsproces grondig te evalueren alvorens een beslissing te nemen.
Als iemand anders soortgelijke ervaringen heeft gehad of advies heeft over hoe we dit het beste kunnen aanpakken, horen we het graag.
Met vriendelijke groeten,
Tristan