Skip to main content

Beste mede-forumleden,

Ik wil graag onze recente ervaring delen betreft de overgang van ADSL naar glasvezel via Odido. Dit proces is helaas niet soepel verlopen en ondanks talrijke contactpogingen met hun klantenservice, blijven we in een loop van onopgeloste problemen. Na twee weken wachten en ongeveer 6 uur bellen en van het kastje naar de muur gestuurd werkt het internet nog steeds niet.

Hier is een tijdlijn van onze ervaring:

  1. 10 november: Monteurs kwamen langs om het glasvezelmodem te installeren, maar konden niet het vereiste patchwerk in de wijkkast (eigendom van Delta) voltooien. Een ticket bij Odido werd aangemaakt om dit te regelen, maar bij verdere gesprekken bleek dat dit ticket niet meer gevonden kon worden.
  2. 10 - 23 november: Diverse telefoongesprekken met Odido zonder concrete oplossing of tijdlijn voor het oplossen van de problemen. Uiteindelijk ongeveer 6 uur aan de telefoon gehangen.
  3. 16 november: Beloofd werd dat er uiterlijk op 18 november iets geregeld zou worden, maar geen actie werd ondernomen.
  4. 19 november: Na lang wachten en opnieuw bellen, werd ons verteld dat “binnenkort” een monteur langs zou komen.
  5. 20 en 21 november: Verdere gesprekken en troubleshooting met Odido en Delta Fiber, maar beide partijen schoven de verantwoordelijkheid af. Over wanneer een monteur langs zou komen, kon ook geen duidelijkheid gegeven worden (“dit staat niet in het ticket”).
  6. 23 november: Nog steeds geen oplossing ondanks beloftes van snelle actie.

We hebben een aanzienlijke hoeveelheid tijd en moeite geïnvesteerd in het proberen op te lossen van dit probleem. De eerstelijns support kan anders dan een ticket aanmaken richting backoffice/tweedelijnssupport niks voor ons betekenen. Vanuit Odido werd doorverwezen naar Delta Fiber. Bij beide leveranciers staan de instellingen nu volgens eigen zeggen goed, maar de lampjes (PON knippert groen; Alarm knippert rood) knipperen nog steeds zoals ze in het begin ook deden.

Daarnaast hebben we ook enkele e-mails verstuurd naar internet.service@odido.nl, een (schriftelijke) reactie blijft helaas uit.

Deze ervaring heeft ons ernstig gefrustreerd en we overwegen nu serieus om naar een andere provider over te stappen. We hopen dat niemand anders een dergelijke slechte ervaring hoeft te doorstaan, en we raden iedereen die overweegt om naar glasvezel over te stappen via Odido aan om hun klantenservice en oplossingsproces grondig te evalueren alvorens een beslissing te nemen.

Als iemand anders soortgelijke ervaringen heeft gehad of advies heeft over hoe we dit het beste kunnen aanpakken, horen we het graag.

Met vriendelijke groeten,

Tristan

Hey @tristan1, allereerst welkom op onze Community.

Bedankt voor het delen van je ervaring. Dit verloopt niet geheel vlekkeloos, excuses voor het ongemak. Ik ben voor je gaan kijken en zie dat het gaat over een Delta oplevering. Wij zijn sinds oktober met Delta in zee gegaan, erg recent. Dit mag natuurlijk niet de reden zijn dat het zo moet verlopen. Ik zie dat het inmiddels is doorgezet naar Delta en hopelijk kunnen zij dit voor je oplossen. Zo te lezen zitten hier nog zeker verbeteringen in voor de toekomst. Hopelijk kom je eruit met de klantenservice en Delta, zo niet? Trek dan alsjeblieft aan de bel, dan ga ik kijken wat ik voor je kan betekenen! 


Hoi Tommie, 

Zoals je misschien uit mijn bericht kunt lezen, houdt Delta de boot ook af. We hebben zowel met Delta als Delta Fiber gebeld, beide partijen geven aan dat de instellingen ook aan hun kant goed staan. Delta verwijst  weer terug naar Odido.

Via Odido zou er een Delta monteur geregeld worden, maar het blijft al enige tijd stil. Odido heeft geen inzicht wanneer deze langs komt. Zowel Delta als Delta Fiber geven aan dat er geen melding in hun systeem staat, of er een monteur langskomt is daardoor onzeker.

Waar ik als klant behoefte aan heb is een werkende internetverbinding en een klantenservice die mij daadwerkelijk een stapje verder helpt. Ondertussen hebben we al ruim 8 uur gebeld en zijn we twee weken verder, maar we zijn nog niks opgeschoten.

Met vriendelijke groeten,

Tristan


Hey @tristan1, zou je eens een harde factory reset kunnen uitvoeren en dan de status van de led lampjes kunnen doorsturen? Ik zie dat dit gevraagd is en ik weet niet of dit al gebeurd is. Alvast bedankt! 


Hoi @Tommie van Odido

Ik heb het nog een keer voor je geprobeerd. Ik overdrijf niet als ik zeg dat we het al 30 keer geprobeerd hebben 😅

De lampjes (PON knippert groen; Alarm knippert rood) knipperen nog steeds zoals ze in het begin ook deden.

Tristan


Hey @tristan1, bedankt voor het nogmaals uitvoeren van de reset en de informatie over de lampjes. Ik heb een notitie aan jouw ticket geplakt met deze info. Ook heb ik de prioriteit op High gezet. Hopelijk krijgen we snel antwoord! 


Reageer