Skip to main content

Ik woon in Utrecht en er ligt glasvezel naast de flat. Ik woon zelf op de begane grond van de flat. Heb een contract afgesloten die ingaat zodra glasvezel er is, en er is mij toen week 6 beloofd.

Ik heb zo ondertussen een verzameling:

dan:

dan:

en dan:

Nu als ik bel, kunnen ze geen datum meer geven.

Binnen welke termijn kan ik nou glasvezel verwachten? ​​​​​Een maand? Een jaar? 2 jaar?

-Tycho

Hi @TychoJ, welkom op onze Community!

Ik geef je graag wat meer duidelijkheid over de oplevering. We hebben te maken met een nieuwe glasvezellijn. Om aangesloten te worden dient eerst de wijkcentrale opgeleverd te zijn. Op dit moment staat de datum van de oplevering voor de wijkcentrale op 20 juni. Let er wel op dat dit nog kan veranderen als ze vertraging oplopen. Als de wijkcentrale opgeleverd is, dient de kabel nog naar binnen gebracht te worden. Omdat we te maken hebben met hoogbouw, kan dit langer duren dan normaal. Hiervoor moet er toestemming komen van de VvE omdat er vaak een hoogwerker aan pas moet komen. Daarom kan dit langer duren dan normaal. Op dit moment zie ik nog geen duidelijke datum wanneer dit zou kunnen, ik gok dat daar verandering in komt zodra de wijkcentrale opgeleverd is. Wat ik je adviseer is om, na 20 juni, nog een keer met de klantenservice, via social media of de Community contact te zoeken. Dan kunnen we wellicht wat meer vertellen over de situatie! Ik hoop je zo wat meer duidelijkheid gegeven te hebben over de oplevering, heb je verder nog vragen? Aarzel niet en stel ze gerust.

Hi,

het is de 20e. Weten jullie al meer? :)

Hi @TychoJ, goed nieuws, de wijkcentrale is opgeleverd!

Omdat het gaat om hoogbouw wordt het naar binnen halen van de glasvezelkabel wat ingewikkelder. Op dit moment staat er nog geen datum ingepland hiervoor. Wat je kunt doen om een update hierover te krijgen is bellen naar Open Dutch Fiber. Zij kunnen je dan een update hierover geven, dit kun je doen via dit telefoonnummer: 088 - 1633 633 - maandag tot en met vrijdag: 09.00 - 17.00 uur.

Hi Tommie,

dit nummer is vaag. Je moet je postcode opgeven en daarna krijg je een keuze menu. 
0 voor receptie

1 voor toestelnummer

2 voor telefoon boek.

als je 0 kiest dan herhaalt dit bericht zich gewoon…

Hi @TychoJ, dat is inderdaad gek en hoort niet te gebeuren. Als je voor 0 kiest hoor je iemand aan de telefoon te krijgen. Heb je het toevallig al opnieuw geprobeerd?

Ik kreeg na heel vaak bellen, mailen en berichten achterlaten eindelijk dit bericht (kreeg bij bellen nooit iemand aan de lijn)

Zodra er een planning is voor het pand, wordt er een afspraak gemaakt voor de aansluiting.

Op dit moment is het dus nog wachten op de planning.

Dit zegt helaas dus weinig. Graag had ik wat data gezien. Hebben jullie enig idee hoe lang dit ongeveer duurt? (Vanuit jullie ervaring, hoe lang duurt het totdat er een planning is?)

Hey @TychoJ, op dit moment kan ik je geen indicatie geven hoe lang het gaat duren.

Ze blijven jouw oplevering goed in de gaten houden. Zodra er meer informatie is, wordt er contact met je opgezocht. 

Er is sindsdien 2x contact met mij opgenomen door DutchFiber.

Eerste was iemand aan de deur voor mijn telefoon nummer, 2e was een belletje of dat een prettig gesprek was geweest. Ook zeiden ze dat het volgende was dat de schouw(?) een afspraak ging maken voor installatie.

Enig idee hoe lang zoiets gaat duren? Een paar weken of maanden? of meer dan een half jaar?

@TychoJ ik weet het wel maar ik zeg ff niks. 🤐

Hey @TychoJ, goed dat je hiervoor weer aan de bel trekt. Wij hebben Fiber aan de digitale mouw getrokken om dit door te zetten. Daarnaast hebben we gevraagd om een update te geven, houd je telefoon dus goed in de gaten. Als ze je niet kunnen bereiken spreken ze altijd een voicemail in! 

Wedden dat ze je niet bellen of een voicemail achterlaten.

@iwanzijder ja, die telefoon kan je beter uitzetten en een staatslot kopen. Meer kans op de jackpot.

Zelfde situatie in Amsterdam/bos en lommer. Ik heb een jaar geleden (!) een contract getekend en sindsdien krijg ik alleen e-mail updates over de vertraging. Er is een keer iemand van Dutch Fiber aan de deur geweest om mijn contactgegevens op te vragen, maar sindsdien is er niets meer gebeurd. Is er iets wat ik kan doen om erachter te komen wat er aan de hand is, of om het proces te versnellen?

@wmarcin 🤣🤣🤣 Het proces versnellen? Zelfs al breek je thuis je nek over de aansluitingen dan is het proces echt niet te versnellen. Hahaha. Je hebt echt humor. Daar moet je iets mee doen.

@wmarcin 🤣🤣🤣 Het proces versnellen? Zelfs al breek je thuis je nek over de aansluitingen dan is het proces echt niet te versnellen. Hahaha. Je hebt echt humor. Daar moet je iets mee doen.

Bedankt, maar ik dacht dat de hele situatie al een grap was? Ik kreeg zelfs een gratis google camera van T-Mobile en heb geen cent betaald ☺️

Maar even serieus. Hoe is dit mogelijk? In het hele bos en lommer steken glasvezelkabels uit de stoep. Is dat omdat er niet genoeg mensen zijn om het werk te doen?

@wmarcin een camera? Ik heb alleen een installatiepakket gekregen die al sinds maart/april staat te bederven.

Geloof me ik heb de aansluiting sinds 17 mei al binnen en verder gebeurt er geen moer. Dus versnellen is er echt niet bij. En dan heb ik echt al regelmatig gevraagd. Maar ja, druk, we hebben een aanvraag gedaan, ze gaan contact met je opnemen, bel zelf even met de beheerder, bla bla bla. Bereid je maar voor op een uitzichtloze situatie met veel loze beloftes. 

Reageer