Toen ik vorig jaar juli naar mijn huidige woning ben verhuisd kon ik glasvezel via Odido aanvragen.
Omdat het lang ging duren en niet zo lang zonder internet wil zitten heb ik het toen afgezegd.
Nu zou ik wel weer over willen stappen omdat ik mijn huidige provider kan opzeggen zodra de verbinding er ligt maar is het niet meer mogelijk.
Wat is er veranderd in die tijd?
Is er zicht op wanneer er weer nieuwe aansluitingen worden gelegd?
Beste antwoord door eric
De Odido postcode checker is dynamisch. Door de verschillende netbeheerders in Nederland waar Odido een overeenkomst mee heeft worden adressen toegevoegd maar soms ook verwijderd. Bijvoorbeeld als er geen vergunning worden verkregen voor een bepaald gebied / straat of dat er onoverkombare probelem zijn om een appartementen complex aan te sluiten.
Dus, als de postcode checker aangeeft dat er een Odido dienst geleverd kan worden, schiet dan een order in en wacht totdat de lokale netbeheerder je contact voor een afspraak. Als de potcode geen beschikbaarheid aangeeft is er wellicht nog klik en klaar van Odido mogelijk.
Maar Odido heeft geen inzicht in de aanleg van glasvezel en is afhankelijk van signalen van andere partijen dat het glasvezel bij de mensen binnen is aangelegd.
Als je glasvezel ook nog niet binnen hebt liggen (kastje in de meterkast) dan kan het dus nog wel even duren. En dan was de order van vorig jaar dus ook gewoon niet mogelijk geweest.
Heb je al bericht gekregen van ODF (of andere glasnost) dat ze bezig zijn met het aanleggen van glasvezel in de straten? (Dat zou je uiteraard ook zelfs merken door de opengebroken stoepen in de buurt.)
Hier een heel topic over glasuitrol in Eindhoven (Centrum, Strijp en Gestel).
De Odido postcode checker is dynamisch. Door de verschillende netbeheerders in Nederland waar Odido een overeenkomst mee heeft worden adressen toegevoegd maar soms ook verwijderd. Bijvoorbeeld als er geen vergunning worden verkregen voor een bepaald gebied / straat of dat er onoverkombare probelem zijn om een appartementen complex aan te sluiten.
Dus, als de postcode checker aangeeft dat er een Odido dienst geleverd kan worden, schiet dan een order in en wacht totdat de lokale netbeheerder je contact voor een afspraak. Als de potcode geen beschikbaarheid aangeeft is er wellicht nog klik en klaar van Odido mogelijk.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.