29-9-2023 was het dan eindelijk zo ver. Guidion komt langs om het modem te installeren.
Nou ja installeren. Stekker in het stopcontact steken. Met was het niet. Ff de app installeren op tv en de monteur liep de deur weer uit. Aardige vent en hooguit 5 minuten binnen geweest.
Daar zat ik dan met mijn, tegen alle verwachtingen in, werkende aansluiting.
Wifi instellingen op het spuuglelijke t-54 modem was een makkie. Na de instellingen aangepast te hebben pakten alle wifi apparaten moeiteloos het signaal op. Mooi.
Toen aan de slag met de tv app. Ik heb de app geïnstalleerd op een chromecast met google tv en op een lg tv.
Qua vormgeving zijn ze volgens mij identiek en blinken ze niet uit in schoonheid. Als je de ziggo app gewend bent ben je qua vormgeving waarschijnlijk een beetje verwend. Maar goed de app doet wat het moet doen. Misschien dat er in de toekomst nog wat aanpassingen komen. Ik mis bijvoorbeeld in beide apps een mogelijkheid om de app af te sluiten. Zoals dat wel is in de apps van disney+, netflix, ziggo en nog vele anderen.
Ook werkt de app niet op de lg tv als ik van tv kijken naar bijvoorbeeld netflix ga en daarna weer terug. Ik moet dan de tv uitzetten en dan weer aan om tv te kijken kijken. Ik heb dit al gemeld maar ik verwacht, deze provider kennende, niet heel snel en oplossing.
Dan de snelheid. Bij meerdere snelheidscontroles op diverse tijdstippen merk ik iedere keer weer op dat ik de 1gb niet haal. Download schommelt ergens tussen 600 en 850. De upload ligt bij iedere test wel steeds hoger dan de download. Daar moet ik nog eens achteraan maar misschien dan er iemand nog een versterker aanzetten in de wijkkast. Veel buren zijn inmiddels aangesloten dus kan me voorstellen dat het signaal dan afneemt.
Maar goed het werkt al meer dan een week en nog geen storing gehad.