Skip to main content

29-9-2023 was het dan eindelijk zo ver. Guidion komt langs om het modem te installeren.

Nou ja installeren. Stekker in het stopcontact steken. Met was het niet. Ff de app installeren op tv en de monteur liep de deur weer uit. Aardige vent en hooguit 5 minuten binnen geweest.

Daar zat ik dan met mijn, tegen alle verwachtingen in, werkende aansluiting. 

Wifi instellingen op het spuuglelijke t-54 modem was een makkie. Na de instellingen aangepast te hebben pakten alle wifi apparaten moeiteloos het signaal op. Mooi.

Toen aan de slag met de tv app. Ik heb de app geïnstalleerd op een chromecast met google tv en op een lg tv.

Qua vormgeving zijn ze volgens mij identiek en blinken ze niet uit in schoonheid. Als je de ziggo app gewend bent ben je qua vormgeving waarschijnlijk een beetje verwend. Maar goed de app doet wat het moet doen. Misschien dat er in de toekomst nog wat aanpassingen komen. Ik mis bijvoorbeeld in beide apps een mogelijkheid om de app af te sluiten. Zoals dat wel is in de apps van disney+, netflix, ziggo en nog vele anderen.

Ook werkt de app niet op de lg tv als ik van tv kijken naar bijvoorbeeld netflix ga en daarna weer terug. Ik moet dan de tv uitzetten en dan weer aan om tv te kijken kijken. Ik heb dit al gemeld maar ik verwacht, deze provider kennende, niet heel snel en oplossing.

Dan de snelheid. Bij meerdere snelheidscontroles op diverse tijdstippen merk ik iedere keer weer op dat ik de 1gb niet haal. Download schommelt ergens tussen 600 en 850. De upload ligt bij iedere test wel steeds hoger dan de download. Daar moet ik nog eens achteraan maar misschien dan er iemand nog een versterker aanzetten in de wijkkast. Veel buren zijn inmiddels aangesloten dus kan me voorstellen dat het signaal dan afneemt.

Maar goed het werkt al meer dan een week en nog geen storing gehad.

Hey @RIES76.1, bedankt voor het delen van je ervaring.

We zijn continue bezig met het verbeteren van onze gebruiksvriendelijkheid en UI voor de Odido TV app. Hier zullen we voor de toekomst aan gaan werken. De app voor LG is nog een béta-versie. Hier hebben we ook een topic over geschreven en daar worden alle updates in gezet:  

Je geeft ook aan dat de snelheid fluctueert. Heb je het hier over een bekabelde verbinding of een wifi verbinding? Om hier wat meer duidelijkheid van te krijgen wil ik je vragen om een volledige speedtest aan te leveren. Ik wil natuurlijk dat je van je gewenste snelheid kunt genieten!

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen. Alvast bedankt.

@Tommie van Odido 

Bij deze de screenshots. Het valt me wel op dat de snelheid hoger ligt bij het gebruik van de app dan via de website.

Upload wel nog steeds hoger dan de download.

Hey @RIES76.1, dit ziet er prima uit. Zou je de bekabeling kunnen nalopen of alles goed vast zit? Als er namelijk één draadje niet goed zit dan is het mogelijk dat je niet de volledige snelheid kunt behalen. Glasvezel is namelijk zeer gevoelig.

Zou je ook je klantnummer kunnen toevoegen aan je account? Dan kan ik voor de zekerheid een lijnmeting doen om te kijken of ik iets tegenkom. Deze is te vinden in Mijn Odido → Internet + TV abonnement → Meer → Mijn gegevens; bovenaan de pagina staat: Jouw Klantnummer: ABC12345

@Tommie van Odido mijn kabel kan ik morgen pas checken al denk ik niet dat daar iets aan mankeert.

Mijn klantnummer wil ik best graag toevoegen. Met het stappenplan van jou is het onvindbaar in de wat rommelige app en ook op de netzo rommelige website. Al die kleurtjes en flitsende dingen maken de boel alleen maar trager en onoverzichtelijker. Na 20 minuten zoeken geef ik het op.

Lijkt me trouwens dat jullie inmiddels mijn klantnummer wel weten. 

@RIES76.1 je klantnummer kun je ook vinden op je factuur, rechts bovenin. Ik kan alleen op je e-mailadres zoeken op dit moment en daar staat geen abonnement aan gekoppeld jammer genoeg. Als je het klantnummer echt niet kunt vinden dan kun je mij een privébericht sturen met daarin jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer.

Goedemorgen @Tommie van Odido ik heb een klantnummer toegevoegd die heb ik gevonden op mijn mobiele factuur.

Een factuur voor vast heb ik nog niet gehad. Heb je hier genoeg aan? De kabels heb ik gisteren nog gecontroleerd. Ziet er allemaal goed uit. Wel nog storing gehad met de vaste telefoon. Kwam een hoop herrie uit. De boel uit gezet en weer aan en het geluid was weg. Qua snelheid was het nog hetzelfde. Upload weer hoger dan de download. 

@Tommie van Odido ik kwam zojuist een ander klantnummer tegen. Ik hebben het aangepast.

Hey @RIES76.1, ik heb je abonnement nu kunnen opsporen en het juiste klantnummer in je profiel gezet.

Ik heb een lijnmeting gedaan maar hier zie ik niks geks op. Ook de instellingen van het modem staan goed. Ik heb het modem een reprovisie gegeven, kan je het modem en ONT nog een keer rebooten en je verbinding testen? Wellicht behaal je nu de volle snelheid!

Kan je ook aangeven met wat voor kabel (Cat) je test en hoe oud is deze kabel? 

@Tommie van Odido ik heb het boeltje gisteren weer opnieuw opgestart en ik zie nauwelijks verschil. Mijn kabel is waarschijnlijk een Cat 5e en die ligt er al zeker een jaar of 10. De kabel is een meter of 20 lang.

Bedankt voor je snelle reactie @RIES76.1. Is het mogelijk om je verbinding met een andere kabel te testen?  

@Tommie van Odido ik heb momenteel geen lange kabel in huis. Tegenwoordig worden ook alleen van die te korte kabels meegeleverd waar je niks mee kan. Ook handig als je modem bijvoorbeeld in de meterkast staat en je krijgt een kabel van 30cm. :)

Hey @RIES76.1, dat is waar. Die kabels zijn inderdaad erg kort. Geen zorgen, ik heb je maar meteen een 15 meter UTP kabel opgestuurd. Zou je het daarmee kunnen testen als je deze binnen hebt? Hopelijk zie je meteen verschil! 

@Tommie van Odido bedankt voor de sevice.

Dat ik dat ooit eens zou zeggen. :)

Alleen 1 probleem ik kom zeker 5 meter te kort als het geen 10 is.

@RIES76.1 oei, ja dat wordt lastig. Dit is namelijk de langste kabel die ik je kan opsturen. We hebben geen langere kabels dan 15 meter, deze kabel mag ook alleen met uitzondering verstuurd worden. 

@Tommie van Odido dan ga ik mijn pc verplaatsen naar de woonkamer.

Reageer