Skip to main content

Vandaag zou het plaatsvinden,.. Een allereerste glasvezelverbinding via Delta Netwerk met Odido als provider.

Kortweg, mislukt 😅

Monteur kwam rond een uur of 11 dus mooi op tijd binnen het tijdsbestek.

We zetten de media converter aan;

En ziet er dus prima uit. 

Gaan we naar de T56. Is dat een dikke vette dead on arrival volgens monteur,..

Alles werkt behalve het internet, verbinding komt niet tot stand,... Kabel was goed, zelfs nog een andere geprobeerd. Ding tot drie keer fabrieks reset gegeven achterop, maar niks mag baten. Dus is monteur zonder een positieve installatie weer vertrokken.

Wat ik nu als potentieel nieuwe klant jammer vindt is dat de installatiepartner geen reserve routers bij zich heeft en ik nu tot 3 werkdagen moet wachten op een vervangende router,.. voor hetzelfde geld kan het ook nog wat anders zijn, maar daar ga ik niet over.

Benieuwd of ik per mail nog e.e.a. bevestigd ga krijgen. Gelukkig heb ik tot de 22ste nog Ziggo, maar jammer is het wel.

Ik zie toch voldoende groene lampjes op de router, dus van een Dead On Arrival kun je niet spreken.

Wel is het INTERNET lampje nog rood. Dan is vaak er nog een patch of configuratie in het Delta netwerk nog niet af. Maar de bevinden van de monteur zullen door de backoffice worden verwerkt.

Waren niet mijn woorden gelukkig! Maar ik verwacht dat een andere router niet gaat helpen,...

Wijkcentrale was inmiddels al enige tijd geleden gereed gemeld en actief gezet dus daar kan het zou je zeggen ook niet aan liggen want Selecta heeft bij Delta netwerk mijn adres gereed gemeld. De monteur van de huisaansluiting heeft ten tijde van plaatsen de glasvezel geplaatst, en ook gereed gemeld. 

Vervolgens was het wachten tot Liander de wijkcentrale had aangesloten, hierover zelf nog contact gehad met Delta netwerk. Dus was het weer wachten op die gereedmelding.

Enkele keren geïnformeerd bij Delta Netwerk en ook Odido.

En alles liep gewoon voorspoedig en zoals verwacht.

​​​​

Tot ik enkele weken terug mailing van Odido kreeg (abbo al enkele maanden geleden afgesloten dus was het wachten tot die tijd) en lijkt mij, dan weet ook Odido of er een patch of verbinding in de wijkcentrale benodigd en/of werkend is,...  Waarom anders de installatiemail? Vervolgens kon ik een installatiedatum kon kiezen voor activering van de verbinding.  

​​​​​En het werkt gewoon niet. Ik heb ook totaal geen zin om weer drie weken te moeten wachten,.... 

Hallo @JeroenB_ 

Is er wel een glasvezel signaal, knippert het PON lampje op de Delta ONT of brand hij constant?

Ja signaal is er, die brand gewoon constant aan één stuk door, naar wat ik begreep hoort dat zo, en het data lampje hoort wit/gelig te zijn.

Tis jammer dat ik mijn 5530 xgs pon nu nog niet aan de media converter kan koppelen, (en later ooit een keer rechtstreeks) omdat eerst via de zyxel alles actief moet worden,... Anders wist ik het wel,...

@JeroenB_

Mogelijk een kruising buitenshuis? De gele LAN kabel zit in de blauwe WAN poort van de Zyxel?

Ja verder goed aangesloten, no worries! En geen flauw idee!  Sinds graven zijn de stoepen niet meer open geweest, maar dat ken natuurlijk ook nog,.. laten we het niet hopen,... Alhoewel enige tijd later er wel iemand op een  bepaald punt ergens hier net om de hoek van die lasdoos dingen of wat het maar is in de grond heeft gestopt en volgens mij is gaan knopen. Hoorde ik een keer van de achterburen,..

Mmh volgens mij is al e.e.a. doorgezet,

Krijg net 13:06 monteursmail van Guidion.

En om 13:08 een meldingsnummer 72389891 voor de TD dat ik contact heb gehad met de groetjes van Mehmet van Odido, maar heb geen contact gezocht nog zelf haha 😅

Naja hier zeggen ze nu eerst tot drie werkdagen wachten op een reactie met een update,... Iig een beetje progressie 😋

Wie heeft die reactie uitgelicht?

Wat is dat hier? Klopt niks van graag verwijderen!!!

Heet ook wel onbeantwoord op beantwoord zetten,...

Is er ook een medewerker van odido zelf buiten de superusers om die mij kan helpen?

Jammer dat er hier verder geen reactie is gekomen,....

Heb hier namelijk nog steeds geen diensten en backoffice laten helemaal niks van zich horen,…

De drie dagen reactie termijn op het ticket zijn al verlopen. Klantenservice bellen schiet ik niets mee op.

Tevens is delta netwerk afgelopen vrijdagmorgen langs geweest. Heeft de hele lijn doorgemeten maar alles werkt gewoon normaal. Enige is dat de router niet werkt. Dus dood. Maar heb nog altijd geen vervangende router of enig ander bericht mogen ontvangen over een volgende stap,...

Het is wel een tergend langzaam proces zo. En heb het idee dat een en ander lekker langs elkaar heen gaat,...

Reageer