Ik probeer zo kort en bondig mogelijk te blijven, maar dat is een uitdaging.
Sowieso hoop ik dat er via hier (wel) goede hulp geboden kan worden.
27-6 heb ik T-Mobile Thuis aangevraagd. Glasvezel 100/100 incl. bellen/TV. Momenteel zit ik ook al op glasvezel. Als wensdatum voor overstappen had ik 29-7 aangegeven. Tevens gebruik makend van de overstapservice.
Later is dit vanuit T-Mobile gewijzigd naar 14-8. Geen probleem wat mij betreft.
Daarna heb ik contact gezocht met Guidion via 088-2000151 omdat voor mij het tijdstip wel van belang is op die datum. Toen werd er aangegeven dat de installatiedatum ook wel iets eerder kon, namelijk 9-8. Prima natuurlijk, dus geregeld en bevestiging in de mail (van Guidion).
Aangezien in het T-Mobile Thuis dashboard de installatiedatum nog steeds op 14-8 stond, was ik bang dat de apparatuur wellicht niet op tijd zou komen.
Ik heb 26-7 gebeld (na een gefaalde chat en vervolgens belachelijk lang wachten) en uiteindelijk kwam boven water dat de lijn door KPN/RF pas wordt omgezet d.d. 14-8, dus een monteur vóór die datum zinloos is. Ook kwam er nog een rare melding vanuit KPN over een ontbrekend service ID, maar aangezien ik sinds 2013 al probleemloos glasvezel afneem, ga ik ervan uit dat dit wel goed komt.
Toen heb ik met de klantenservicemedewerker het volgende afgesproken: ik probeer de afspraak bij Guidion weer terug op 14-8 te zetten. Als dat niet lukt, dan mag ik, bij uitzondering, zelf de installatie doen. Zo nodig krijg ik dan telefonische ondersteuning.
De volgende dag (27-7) Guidion gebeld. De afspraak terug zetten op 14-8 is _niet_ mogelijk, past niet in de planning. Er is wel ruimte op 19-8, maar de medewerker van Guidion durft niet te zeggen wanneer KPN/RF de lijn gaat omzetten als hij de afspraak verplaatst.
Afgesproken de afspraak op 19-8 als een "backup" afspraak te zien en dus de installatie op 14-8 zelf te doen (mocht de lijn alsnog dan omgezet worden).
Vandaag dacht ik, laat ik even checken hoe e.e.a. er nu bij staat in het TMT dashboard en tot mijn verbazing is de installatiedatum daar deze keer wel aangepast naar 19-8. De opzegging/overstapdatum staat echter nog steeds op 14-8 ...
Wederom dus de vraag: zal de apparatuur er nu wel tijdig zijn?! Of zit ik straks doodleuk een kleine week zonder internet/TV?
Daarbij rees bij mij ook nog de vraag over NTU/mediaconverter. Momenteel heb ik van XS4ALL/KPN de FTU/NTU, zie bijlage.
Hiervoor in de plaats (links) zal een losse patchcover geplaatst moeten worden. Deze wordt zeker niet meegestuurd door TM, maar heeft de Guidion monteur bij zich?
Kan ik tot de afspraak met de monteur de NTU van XS4ALL/KPN gebruiken, of gaat dat technisch niet werken?
Zonet geprobeerd te bellen, maar weer wachttijd > 15 min. Bovendien gaf men vorige keer al aan dat er niet echt één aanspreekpunt is voor installatiezaken. Dit vind ik trouwens al onvoorstelbaar. Wat houdt nu toch de overstap-"service" in als iedereen binnen T-Mobile/Guidion langs elkaar heen werkt?
Hoe kan dit allemaal en hoe gaat men dit oplossen / zorgen dat de installatie soepel verloopt?
Ik heb nog niet één dienst werkend (heb ook mobiel aangevraagd) en nu al ben ik bergen tijd en frustratie verder.
Ik hoop dat iemand mij hier verder kan helpen of geruststellen dat dit goed komt.
Alvast bedankt in ieder geval!
p.s. ik snap eigenlijk sowieso al niet wat Reggefiber moet 'overzetten' als ik van XS4ALL naar T-Mobile WBA ga. T-Mobile heeft hier toch geen eigen apparatuur in de PoP?
Bladzijde 2 / 2
Hi @Tim1987 , het liefst voeren we alles direct door maar afspraken over de afhandeltijd met de netbeheerder ontkom je helaas niet aan. Waarom er vertraging was in de aansluiting vanaf de centrale durf ik niet te zeggen maar de werkzaamheden zijn vandaag door de netbeheerder afgerond. Uiteindelijk lukt het in 99% van de gevallen om je online te krijgen. Er is nu echter al opgezegd en op 06-09 zal de lijn dus weer vrij zijn en kan XS4All je overnemen. De hardware kan je terugsturen, zolang we dit voor 27-09 ontvangen is er van een boete uiteraard geen sprake. Mocht je nog vragen hebben stel ze dan gerust, ik zit voor je klaar!
Gezien de vragen en klachten die hier op de Community voorbij komen begrijp ik die beeldvorming helemaal. Ik heb er dagelijks mee te maken dus heel eerlijk, ook voor mij voelt het wel eens zo. Het is wel altijd goed om in je achterhoofd te houden dat er voor elke klacht die je online leest (gelukkig) 1000 andere klanten wel tevreden zijn. Maar dit neemt zeker niet weg dat er de laatste tijd wat uitdagingen zijn geweest, onder andere door onze snelle groei, en dat het niet altijd even soepel loopt.
Ik ga hier graag over met je in gesprek en ik hoor graag van jou en wat dat betreft iedereen die hier voor open staat (ik kijk dan bijvoorbeeld een
Ik hoor graag van je Hakuin (en iedereen die zich geroepen voelt)!
Als jullie dat zelf niet zien dan is er heel wat mis. Kijk eens naar topics van 3 jaar geleden en nu. Toen was de service hoog. De laatste jaren gaat het steeds verder achteruit.
Ik kan wel een aantal zaken opnoemen, maar dat is een open deur intrappen.
-Lange wachttijden om tmobile telefonisch te bereiken.
-Een hoop klanten binnenharken voor tmobile thuis en ze vervolgens in de kou laten staan.
-Bestaande tmobile in de kou laten staan vanwege de drukte.
Dit was te vermijden geweest door nieuwe klanten later aan te sluiten Bv een paar maanden later. Beter wat later internet dan geen internet.
-De problemen met de iphone icm het netwerk van tmobile. Klanten die net een telefoon gekocht hadden, kregen een Refurbished Iphone ( tweedehands telefoon). Daar zijn gerechtelijke uitspraken over gedaan dat dat niet mag, maar tmobile had daar lak aan en ging daarmee gewoon mee door.
-Iphones die net buiten de garantie vielen werden niet gerepareerd,omdat er volgens tmobile maar twee jaar garantie op was. Dat klopt volgens het consumentenrecht helemaal niet.
Ik denk dat je eens moet gaan praten met je door mij zeer gewaardeerde collega Hajar. Zij weet het verschil in service nu en van 3 jaar geleden.
Tmobile is nu bezig haar goede te grabbel te gooien en een slechte naam is moeilijk te herstellen.
Ik durf te stellen dat een budgetprovider zoals simpel.nl momenteel een betere service heeft dan tmobile.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.