Skip to main content

Contact naar aanleiding van review Trustpilot

  • November 6, 2024
  • 9 reacties
  • 85 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Installatie te laat, niet compleet, en werkt nog steeds niet naar behoren

Installatie te laat en niet compleet, en beroerde communicatie. Wat een vreselijke ervaring bij overstap van KPN naar Odido. Gedurende 7 dagen geen internet gehad (ondanks de belofte dat dit max. een dag zou zijn), en de Odido monteur beschikte niet over de juiste kennis - bevestigd door de KPN monteur een week later. Het was geen technisch issue, maar een omissie van kennis bij het omzetten van het signaal in de buurthub. Heb extra kosten moeten maken om mobiel internet (hotspot) te regelen, waardeloze voucher gekregen voor unlimited mobiel internet wat alleen werkt op een mobiel abonnement van Odido, kansloos als je een mobiel abonnement hebt van een andere provider.
Qua klantenservice doen ze hun best, maar zijn met handen gebonden, werken langs elkaar heen. Elke keer moet je zelf actie ondernemen, zelf weer bellen, zelf weer een klacht via een formulier insturen. Het kost je als klant vreselijk veel tijd en frustratie. Hoe vaak ik via de telefonische chatbot mijn postcode wel niet heb moeten inspreken en dat de collega daarna vraagt of je nog eens je postcode wil geven, niet te geloven! Het lijkt wel of de manager klantenservice een extra zware hindernisbaan voor je heeft aangelegd en je vervolgens in de shit laat zitten.
Aan het eind van het liedje neemt men niet eens de moeite om je wifi alsnog goed werkend te krijgen. "ja, wij zijn enkel verantwoordelijk voor dat het signaal bij jou in huis binnenkomt". Hoezo streven naar tevreden klanten? Heb inmiddels erg veel spijt van de overstap naar Odido. Ik raad het iedereen af.

 

Reactie Odido:

Antwoord van Odido

14 minuten geleden

Hi Tom, dat is niet de verwelkoming die ik je graag had willen geven, mijn oprechte excuses. Ik wil er eigenlijk niet veel woorden aan vuil maken en je te hulp schieten. Je hoort de beste hulp mogelijk te krijgen en deze situatie hoort opgelost te worden met urgentie. Ja, ik heb dan wel nog één keer je gegevens nodig. Dit komt omdat wij hier als Webcare team de moderatie doen en wij je gegevens nodig hebben ter verificatie. Wel is dit maar één keer nodig en heb je daarna vast contact met mij of mijn collega via onze Webcare kanalen.

Namens het Webcare team kom ik graag met je in contact. Als je dat op prijs stelt, stuur ons op Facebook (odidonederland) of X/Twitter (@odidonederland) dan gelijk je postcode, huisnummer, geboortedatum, je 06-nummer en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer en kopie van deze review. Heb je geen social media? Maak dan een topic aan op onze community (community.odido.nl). Als je er voor zorgt dat jouw e-mailadres matched met het e-mail adres wat bij ons bekend is, kunnen mijn collega's of ik je direct verder helpen. Vergeet niet om je review in dit gesprek te delen, zodat ik sneller aan de slag kan! Groetjes, Cheyenne van Odido

December 16, 2024

Hoi ​@TNB, excuses voor de veel te late reactie. Jouw topic is tussen wal en schip beland omdat deze gecategoriseerd werd in een niet langer bestaand sub-forum. Dit is nu bij een moderatieronde gelukkig bekend geworden. Kan ik je nog helpen bij je vraag of is het inmiddels opgelost?

9 reacties

Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+17
  • Community Manager
  • 11077 reacties
  • December 16, 2024

Hoi ​@TNB, excuses voor de veel te late reactie. Jouw topic is tussen wal en schip beland omdat deze gecategoriseerd werd in een niet langer bestaand sub-forum. Dit is nu bij een moderatieronde gelukkig bekend geworden. Kan ik je nog helpen bij je vraag of is het inmiddels opgelost?


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • December 16, 2024

Hi Jason, 

Beetje vreemd om zo laat nog iets van jullie te horen. Je kan nog wel iets voor ons doen, de wifi intern is nog steeds niet naar behoren. Op zolder beperkt internet dus als je daar iets in kan betekenen dan zou dat altijd welkom zijn. En dan niet in de vorm dat ik zelf weer iets moet doen, kopen of activeren of account aanmaken oid. Gewoon iemand die langskomt en het voor ons praktisch regelt.  


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 16180 reacties
  • December 18, 2024

Hey ​@TNB, zou je mij iets meer uitleg kunnen geven?

Wat bedoel je precies met de wifi is op zolder beperkt, bedoel je dan dat het signaal zwak is of dat alleen de snelheid minder is? Ik zie dat je al 2 wifipunten in huis hebt, kan je aangeven waar het modem en deze 2 wifipunten staan? 

Ook ben ik benieuwd naar de apparaten die op zolder staan, zou je dat ook kunnen aangeven? Dan krijg ik een beter idee van de situatie en kan ik je verder helpen. Alvast bedankt! 


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • November 5, 2025

Mijn ervaring met Odido Glasvezel – twee grote storingen, politie aan de deur, en nul verantwoordelijkheid

Ik wil graag mijn ervaring delen met Odido Glasvezel, zodat andere consumenten weten waar ze aan toe zijn voordat ze een contract afsluiten.

Sinds oktober 2024 ben ik klant bij Odido. In dat ene jaar heb ik twee keer een volledige uitval van mijn glasvezelverbinding gehad, beide keren door fouten van Odido-technici in de centrale (losgetrokken kabels).

De eerste storing duurde een week. In die periode had ik geen internet, geen tv en kon ik niet thuiswerken.
De tweede storing vond plaats op 25 oktober 2025 en was nog ernstiger. Door de uitval sloeg mijn alarmsysteem alarm, wat leidde tot een melding bij de politie. De monteur die later langskwam bevestigde dat opnieuw een kabel door Odido zelf was losgetrokken.

Naast deze incidenten had ik het hele jaar door last van wegvallende wifi en onstabiele verbinding. Ondanks herhaaldelijk contact met de klantenservice is er nooit een duurzame oplossing gekomen.

Ik heb mijn abonnement inmiddels opgezegd en een formele klacht ingediend. Tot nu toe heeft Odido geen enkele verantwoordelijkheid genomen of coulance getoond, terwijl de schade — zowel praktisch als emotioneel — aanzienlijk was.

Mijn advies aan anderen: wees heel voorzichtig voordat je overstapt naar Odido Glasvezel. Zorg dat je goed documenteert wat er gebeurt en wees je bewust dat storingen bij deze provider niet altijd snel of professioneel worden opgelost.


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 3598 reacties
  • November 6, 2025

@Keywan dank voor het delen van je ervaring met ons. Dit lees ik niet graag! Ik begrijp dat je abonnement inmiddels is opgezegd, maar je wel graag in contact met ons komt rondom je klacht. Op welke manier heb je deze ingediend? Heb je een specifieke vraag aan mij? Vergeet ook niet jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer in je Community profiel te plaatsen. Ik help graag!


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • November 6, 2025

@Keywan 

@Keywan dank voor het delen van je ervaring met ons. Dit lees ik niet graag! Ik begrijp dat je abonnement inmiddels is opgezegd, maar je wel graag in contact met ons komt rondom je klacht. Op welke manier heb je deze ingediend? Heb je een specifieke vraag aan mij? Vergeet ook niet jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer in je Community profiel te plaatsen. Ik help graag!

Beste Cheyenne,

De afgelopen periode heb ik meerdere keren contact opgenomen met Odido en verschillende brieven gestuurd. Helaas merk ik dat er weinig bereidheid is om mijn problemen echt op te lossen.

Ik betaal inmiddels al een jaar voor een dienst die niet naar behoren werkt. In die tijd heb ik twee keer een grote internetonderbreking gehad, beide keren veroorzaakt door nalatigheid of fouten van Odido of haar onderaannemers. Daarnaast heb ik al het hele jaar last van structurele wifi-uitval. Ondanks herhaaldelijk contact en meerdere meldingen bij de klantenservice is dit probleem nooit duurzaam opgelost.

Bij de laatste internetstoring werd mij een zogenaamd “Klik-en-Klaar”-oplossing kosteloos aangeboden, maar achteraf bleek dit niet gratis te zijn. Dit voelt misleidend, zeker gezien de omstandigheden en de eerdere problemen.

Ik beschik over bewijsstukken en opnames van gesprekken die mijn verhaal onderbouwen. Het zou goed zijn als Odido intern deze situatie serieus evalueert en structurele verbeteringen doorvoert, want op deze manier verliest het bedrijf het vertrouwen van zijn klanten. 

 


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 3598 reacties
  • November 7, 2025

Hi ​@Keywan, dankjewel voor deze informatie en het aanvullen van je gegevens. Ik heb er meteen naar gekeken. Ik zie echter direct dat jouw ingediende klacht inmiddels in behandeling is binnen ons Lead Klachtenmanagement. Ik wil je daarom vriendelijk vragen onze reactie af te wachten. Ik kan je geen precieze verwachting geven, maar er zal zo snel mogelijk contact met je worden opgenomen om je klacht te behandelen. Ik dank je hartelijk voor je geduld zover!


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • November 7, 2025

Goedemorgen Cheyenne,Dank voor uw bericht. Ik hoop dat Odido mijn verzoek om coulance zal accepteren. Ik ben van plan om een nieuw topic te openen bij Radar (Avrotros) en mijn ervaring ook te delen op LinkedIn en andere sociale platforms, zodat andere consumenten gewaarschuwd zijn.Er gaat intern bij Odido duidelijk veel mis. Ik wacht de afhandeling van mijn klacht nog af. Mocht Odido geen passende coulance bieden, dan zal ik een klacht indienen bij de Geschillencommissie Telecommunicatie en eventueel ook bij de Autoriteit Consument & Markt. Gr, Keywan


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 3598 reacties
  • November 7, 2025

Dit zal zo snel mogelijk worden behandeld ​@Keywan! Dank voor je geduld. Je hoort zo snel als mogelijk van ons!