Beantwoord

Bijna 2 jaar wachten en nog steeds niks

  • 10 July 2024
  • 3 reacties
  • 57 Bekeken

Vanaf november 2022 wacht ik dat ik glasvezel krijg in mijn woning. De kabel lag toen al 6 maanden in de stoep.

 

Eind vorig jaar (dus 2023) kwamen ze uiteindelijk langs om deze bij mijn voordeur te plaatsten. Toen ze langs kwamen zeiden ze we doen alleen de laatste 2 meter niet de laatste 10 meter. Maanden lang met de beheer partij emails gestuurd wanneer ze dan langs kwamen. Zelden kreeg ik een antwoord. Later kwam ik erachter dat ze hun contract uit probeerde te zitten zodat een andere partij het ging oppakken.

 

Inmiddels ligt de glasvezel voor mijn deur (na meer dan 6 maanden wachten toen ze voor de laatst waren langs geweest). Maar de antwoord van Odido wanneer ze dan langs komen om binnen te plaatsten was bel maar met een andere partij waarvan wij geen enkele contact mee hebben.

 

Dat heb ik afgelopen mei gedaan. Helaas claim men dat ik een terug koppeling zou krijgen. Omdat mijn wijk nog niet op de planning staat. Natuurlijk heb ik nog steeds geen terug koppeling gekregen of een update.

 

En de smoes die men toen gaf was dat mijn wijk centrale nog werkzaamheden moet krijgen enz. natuurlijk klopt niet. Omdat in hetzelfde wijk waar ik woon hebben ze 3 nieuw bouw appartementen opgeleverd. Hier woningen al mensen sinds begin februari. Zij hebben allemaal glasvezel. Deze woningen liggen niet aan de andere kant van de wijk gebied. Het is 500 meter lopen zonder een hoofd weg te oversteken.

 

Is er een weg dat ik iemand kan spreken die niet alleen een nuttig reactie kan geven maar ook in staat is om een zijn toezegging na te komen?

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 11 July 2024, 10:46

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hi @HierBryan, dank voor het starten van dit topic! Ik begrijp volledig dat je wilt weten wat je kunt verwachten. Ik heb je aanvraag dan ook meteen bekeken. Ik zie direct dat je een pre-order hebt gedaan. De vezel is inderdaad nog niet gereed, wanneer je een pre-order doet kunnen wij geen enkele verwachting qua oplevering maken. Wij zijn compleet afhankelijk van de planning van de netwerkbeheerder (en haar aannemer) Open Dutch Fiber. Wij dienen te wachten tot alle werkzaamheden zijn voltooid. Ik begrijp dat je de vergelijking maakt met andere woningen, maar dit kan inderdaad verschillen, hoe weinig meters er ook tussen zitten. Open Dutch Fiber werkt via een eigen planning. 

Je kunt inderdaad altijd eens bellen met Open Dutch Fiber om te checken hoe het ervoor staat. Als je dat niet wilt, dien ik je echt te vragen om het af te wachten. Wij houden de gang van zaken in de gaten, maar kunnen geen zaak verspoedigen. Het spijt me voor de keren dat er beloftes zijn gemaakt die niet zijn nagekomen, dat is niet de bedoeling. Weet dat we je nooit langer laten wachten dan nodig, daar winnen wij niks bij. Wel staan wij binnen dit proces aan de zijlijn en dienen wij de wachten tot we groen licht krijgen en de vezel klaar is voor gebruik. 

Is dat het geval, dan sturen wij meteen ons installatiepakket en de Guidion monteur voor de binnenshuis installatie op je af. Vanaf dat moment zijn wij aan de beurt!

Jammer dat men een externe partij gekozen heeft waar jullie compleet geen inzicht heeft in hun werkzaamheden. Jullie kunnen blijkbaar niet eens hun opbellen. Wat jullie managers expres vergeten is dat ik een contract afsluit met Odido maar ik moet ODF opbellen omdat jullie geen contacten hebben met hun!?

In andere woorden ik koop een auto bij Ford maar ik moet dan zelf de transport keer op keer opbellen wanneer ze de auto leveren bij de dealer zodat ik het kan ophalen. Dit allemaal om een paar centen goedkoper te zijn voor de baas.

Bellen naar ODF heb ik al zo vaak gedaan dat ze te dom zijn om mij iets nuttig kan vertellen. Alleen je krijgt wel ooit een bericht. Wat in al die tijd nog nooit is gebeurt.

Op naar november zodat ik kan zeggen dat ik meer dan 2 jaar wacht om glasvezel te krijgen.

Reputatie 7
Badge +14

Tja @HierBryan ,

Het aanleggen van een glasvezel netwerk in een gemeente is een complex geheel van techniek,  beschikbaarheid van mensen/ apparatuur maar ook de benodigde vergunningen.  Dan is er ook nog de situatie bij appartementen waar eigenaren eerst nog toestemming moeten geven via de VVE.

Glasvezel wordt aangelegd door netbeheerders.  Dat is niet anders als bij elektriciteit.  Je neemt een contract bij energiedirect, maar de kabel moet wel worden aangelegd door Stedin/Eneco etc. Dat fysieke stuk stemt de eigenaar van het pand af met de netbeheerder. Als dat klaar is kan energiedirect gaan leveren. En in dit geval,  als ODF klaar is kan Odido de internetdienst gaan bouwen en leveren.

Reageer