Skip to main content
Beantwoord

Bestelprocedure Wifi Plus wifipunt bij Klik&Klaar

  • September 6, 2025
  • 5 reacties
  • 73 Bekeken

Onlangs via de Odido website een Wifi Plus extra wifipunt besteld voor bij het Klik&Klaar 5G modem. Vreemd genoeg was er helemaal geen mogelijkheid om een ander adres op te geven of te checken. En daardoor ook geen mogelijkheid om aan te geven waar het heen gestuurd moest worden. Die onderdelen werden gewoon overgeslagen. 
Heel vervelend want ik had het hier in de straat willen ophalen bij de Odido shop. Daar heb ik ook het modem opgehaald. En niet voor niets dat ik dat wilde, want nu werd het met FU..ING DHL verzonden. 
En jawel...ben alweer twee dagen thuis aan het wachten en ook vandaag kreeg ik weer bericht dat ze het niet konden afleveren terwijl ik gewoon thuis was. Het probleem met DHL is dat ik dus thuis wil blijven aangezien zij vaak niet bij buren afleveren, zelfs als je het aangeeft. 

Waarom is er geen afleveradres keuze bij het bestellen van een extra wifipunt? 

Beste antwoord door Waqqas

Hallo ​@emielvanraaij 

Je kan misschien in de app aangeven dat ze het bij een DHL punt moeten afleveren?

WiFi punten gaat trouwens standaard naar het adres van de contractant.

5 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • Antwoord
  • September 7, 2025

Hallo ​@emielvanraaij 

Je kan misschien in de app aangeven dat ze het bij een DHL punt moeten afleveren?

WiFi punten gaat trouwens standaard naar het adres van de contractant.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • September 7, 2025

Hallo ​@emielvanraaij 

Je kan misschien in de app aangeven dat ze het bij een DHL punt moeten afleveren?

WiFi punten gaat trouwens standaard naar het adres van de contractant.

Dat laatste zou best kunnen zijn, maar laat het dan zien. Ik kon niet eens zien naar welk adres het was gestuurd. Het hele stuk van contractant, adres, etc, etc werd helemaal overgeslagen in het bestelproces. Er kwam niets in beeld, niet mijn naam, niet mijn abonnement, niet mijn adres. 

Ik heb inmiddels aangegeven dat het naar een pakketautomaat gaat. Maar wel pas na 2 middagen wachten. 


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • September 8, 2025

Odido is geen retailer. Er is een contractrelatie met eem woonadres. Daar worden alle apparatuur,  sinkaarten en eventueel aanmaningen :) heengestuurd. Er wordt dus niet op jouw accoint naar een willekeurig adres gestuurd.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • September 8, 2025

Maar ook dan zou toch minimaal ergens in het proces op het scherm die contractgegevens, mijn naam, het adres waar het heen gestuurd wordt zichtbaar moeten zijn op een bepaald moment? Ik kreeg niet eens een bevestigingsmail. Alleen later een mail met de track&trace code toen het ding was verstuurd. 


rvk01
  • September 8, 2025

Maar ook dan zou toch minimaal ergens in het proces op het scherm die contractgegevens, mijn naam, het adres waar het heen gestuurd wordt zichtbaar moeten zijn op een bepaald moment? Ik kreeg niet eens een bevestigingsmail. Alleen later een mail met de track&trace code toen het ding was verstuurd. 

De procedures en processen van Odido zijn nogal star en niet flexibel. Dus het zou mij niet verbazen dat ze dit niet aan kunnen passen. Zo laten ze b.v. ook rustig een router terugsturen door de klant om er weer 1 terug te sturen naar de klant, als b.v. alleen maar het serienummer niet klopt in hun systeem. Aanpassen van dat serienummer (wat veel simpeler en kosten effectiever is) is b.v. niet mogelijk. Daaraan zie je dus dat de systemen niet zo flexibel zijn als je denkt.