Op 09-01-2024 kreeg ik een mailtje over ‘Wifi plus’ van jullie en dat de eerste maand gratis was voor een extra wifipunt (buiten de router). Dat leek me wel wat dus die dag ook besteld.
Tot op de dag van vandaag verder niks van vernomen, wanneer kan ik hem nu verwachten of op zijn minst een bericht hier over…?
Bladzijde 1 / 1
Hi @emlyn, ik kan me goed voorstellen dat je het wifipunt graag wil uitproberen! Ik ben daarom gelijk met je mee gaan kijken naar de status van jouw bestelling.
Ik zie dat het wifipunt vandaag naar ons distributiecentrum verzonden is. Zodra DHL het pakket heeft opgehaald en het onderweg is, zul je een e-mail van ze ontvangen met een track-en-trace code. Zo weet je precies wanneer het pakket bij jou bezorgd gaat worden!
Hij is binnen en geïnstalleerd, wat ik wel merk is dat hij de snelheid niet aan kan. Als mijn laptop (macbook pro 16 inch M1) verbonden is met het wifi punt haalt hij er maximaal 500mbps uit. Via de modem is het rond de 800/900mbps en mijn abonnement is 1GB
firefox wifi punt 2024-01-19 om 08.53.26
chrome wifi punt 2024-01-19 om 08.53.48
firefox modem 2024-01-19 om 09.29.52
chrome mdem 2024-01-19 om 09.31.06
Hey @emlyn, gaat het om een bedrade verbinding of via Wifi?
Wifi
Met Wifi kunnen we natuurlijk geen 1000 Mbit/s garanderen @emlyn. Er zijn namelijk te veel factoren die hier invloed op hebben. Het verschil wat je hier ziet zit hem in de frequentie. De hogere testen ben je verbonden met de 5 GHz band en de lagere met de 2,4 GHz band. De 5 GHz band is korter maar sneller, de 2,4 GHz heeft een groter bereik maar is wat langzamer.
Haal je bekabeld wel de juiste snelheid?
Nee begrijpelijk inderdaad, mij zat het meer in het verschil tussen de route en WiFi punt.
Maar is het dan zo dat het wifi punt enkel 2.4ghz doet?
Neehoor, maar ik gok dat je op dat moment met de 2,4 verbonden bent @emlyn.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.