Goedenmorgen,
op 18 november kreeg ik een leuke email van de T-mobile dat mijn glasvezelverbinding klaar is voor 1Gbit/sec, daarnaast kreeg ik ook nog een leuke aanbieding omdat ik ook T-mobile unlimited heb op mijn mobiel.
Kortom ik ging 0,40 minder betalen per maand en ik ging van 100 Mbit/sec naar 1Gbit/sec, zo hollands als ik ben kon ik deze kans mij niet voor bij laten gaan en ik heb dit dan ook meteen besteld.
Binnen een week had ik een nieuwe modem (Zyxel T-50) en een Media Converter in huis, als ‘oud’ klant van Vodafone thuis, mocht de apparatuur wel eens vervangen worden, dus prima, so far so good.
Echter daarna bleef het stil vanuit de T-mobile en de Guidion voor het maken van een instalatie afspraak.
29 november maar gebeld met de T-Mobile klantenservice, maar zonder duidelijke reden kreeg ik niet echt antwoord en ging de helpdeskmedewerker de vraag intern uitzetten en ik zou worden teruggebeld, tja..valse hoop een beetje, maar inderdaad niet terug gebeld, dus ik donderdag 2 december nogmaals gebeld toen gaf de Helpdesk medewerker aan dat de aanvraag ergens was denied… maar ik kreeg niet echt een rede en vanuit wie en de medewerker zou het weer intern neerleggen en ik zou worden terug gebeld… weer niet gebelt.
Afgelopen weekend ben ik toch maar eens in de materie gedoken en ik kom tot de volgende vreemde conclussie.
Mijn glasvezel aansluiting is aangelegd door raggefiber, wat nu KPNNetwerkNL is en T-Mobile via KPN WBA traffic koopt. Echter lees ik dat T-mobile de 1Gbit/sec niet van KPN WBA afneemt maar via ODF, echter kan ik nergens terug vinden of dit in mijn postcodegebied actief is.
Mijn verbinding loopt nu als ik een tracert doe via Ftth.glasoperator.nl → 10.10.12.5 → 10.10.12.53 → AMS-IX → 1.1.1.1 (al snap ik niet waarom de 10.10.12.5 en 10.0.12.53 er tussen doen, want dit vertraagd redelijk de boel (latency wise))
Ik vraag mij dus ten zeerste af of mijn aangevraagde 1Gbit/sec wel beschikbaar is of dat er in de City-pop een nieuwe patch moet worden aangemaakt voor mijn verbinding.
Ik hoor graag of het inderdaad mogelijk is om op mijn KPN WBA lijn wel 1gbit/sec of dat ik moet worden omgezet en op wat voor termijn dit gaat gebeuren.