Skip to main content
Om te kunnen streamen van mijn smartphone (of ander apparaat) naar mijn t.v. geeft Chrome cast aan dat ik de AP-isolatie moet uitschakelen op mijn router (in mijn geval een Huawei B618s)



Na op internet te hebben gezocht zag ik dat ik dat kan aanpassen via de modem configuratie ( http://192.168.8.1 )

Echter als ik bij de instellingen kom dan zie ik geen AP-isolatie, clientisoloatie, UPnP of iets wat daar op lijkt.



Ik vermoedt dat ik bij het kopje instellingen moet zijn, daarna heb ik alle 7 subopties geopend maar niks waar ik van zeg ja dat is 'm.

Mijn opties zijn:


  1. Snelle configuratie
  2. Inbellen
  3. VPN
  4. WLAN
  5. DHCP
  6. Beveiliging
  7. Systeem

Graag zou ik willen weten wat ik precies daar moet aan of afvinken zodat de AP-isolatie is uitgeschakeld en ik eindelijk zonder problemen kan streamen naar mijn t.v.
Ben je wellicht verbonden met het gastennetwerk? Deze router heeft, als het goed is, standaard geen AP isolatie ingeschakeld.



PS. Het is niet handig om je 06-nummer te gebruiken als een gebruikersnaam op een openbaar forum. Een T-Mobile moderator is op de hoogte gesteld en gaat je gebruikersnaam veranderen.



Groet,

goedenmorgen allemaal

 

Ik heb net contact gehad met t mobile maar de aardige mw stuurde me naar deze topic.

ik wil mijn chromecast weer gaan gebruiken maar hij geeft aan dat ik de ap isolatie uit moet zetten.

ik heb al vanalles opgezocht maar kom er niet aan uit ben ook geen super expert hierin maaar met hulp van jullie zal het moeten gaan lukken 

 

groetjes sabine


Hoi @ralfsabinejayden1, het gaat ons sowieso lukken, geen zorgen!

Welk modem gebruik je momenteel? Je kunt AP Isolatie uitschakelen door in te loggen op het modem wanneer je een Zyxel hebt: http://192.168.8.1.

Heb je ook al eens geprobeerd om de Chromecast terug te zetten met een factory reset?


Hallo Odido

Ik ben in bezit van een T56 modem. Nu is het me enkele dagen geleden eindelijk gelukt om mijn Nest Mini 2 speakers te installeren. Echter na  2 dagen zag ik op mijn mobiel dat er al een speaker geen verbinding meer kreeg. Heb toen beide speakers naar fabrieksinstelling teruggezet.. Echter wederom problemen met de installatie .Ik heb nu ongeveer 16 jaar internet via kabel en/of glasvezel, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Bij installatie via mijn mobiel wordt er gemeld via Google om AP uit te schakelen, maar dit is voor mij niet te vinden in het modem. 

Na 6 jaar KPN ben ik overgestapt naar Odido en  beetje op TV na, heb ik nog nooit zoiets slechts gezien..

Weet iemand oplossingen ??? (Misschien opzeggen daar Odido een hoop niet kan waarmaken)

 


Hallo @RGTVerh 

Zijn de speakers via een internetkabel verbonden of via de WiFi?

Misschien kan je in de T56 5 GHz eens uitschakelen bij de WiFi instellingen of on het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen bij beveiligingsmodus WPA2-PSK kiezen en toepassen?


Sorry goed geprobeerd, maar instellingen waren al zo.

Moet de optie beheersframes GESCHIKT of VEREIST zijn?


@RGTVerh 

Waar zie je die optie? Geen idee eigenlijk.

Maar wat je ook nog kan proberen is de Zyxel voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.


Is ook al diverse keren gedaan, sorry.


@RGTVerh Ik kan eventueel de bandsteering van het modem voor je uitzetten. Echter zie ik dat je ook gebruik maakt van wifi versterkers, hiervoor moet deze wel aan blijven. Het is mij nu niet helemaal duidelijk of je deze zojuist hebt opgezegd of ook opnieuw hebt besteld. 

Laat je het mij weten? Dan pas ik de instellingen voor je aan, indien mogelijk. 


Sorry maar waar gaat dit over?

Ik maak geen gebruik van Wifi versterkers, ook heb ik niets besteld of afgezegd.

R.Verhoeven


@RGTVerh In ons systeem zie ik staan dat je de Zyxel WX5600 in gebruik hebt, dit is een wifi versterker. Je kunt dit ook inzien in jouw Mijn Odido omgeving. 

Heb ik jouw toestemming om de bandsteering op het modem uit te zetten (mits je geen wifipunt in gebruik hebt)? 


U mag dit proberen, ik heb de wifi versterker uitgezet.


Hoi @RGTVerh, ik heb dit meteen voor je uitgevoerd! Laat je me weten of dit verschil maakt? Ik hoor het graag! Groetjes, Ishana


Wat is er bij Odido aan de hand ????

Wederom geen mogelijkheid om mijn Wifi (draadloze) speakers te installeren.

Speakers (4 st ) krijgen geen verbinding met het internet of beter gezegd met de router.

Jaren klant geweest bij KPN, dit nooit meegemaakt. Kan ik mijn abonnement niet tussentijds opzeggen ?

Graag een reactie, en niets zonder mijn toestemming aan de routerinstellingen aanpassen .

Hoe kwanen er plotseling 2  i tekens achter mijn wachtwoorden te staan bij zowel mijn account als het gast account. Nooit zelf gedaan,

Graag reactie en hulp


Hi @RGTVerh, ik zie dat de band steering op het modem weer aan staat. Heb je dit zelf gedaan? Het kan zijn dat je wifi speakers alleen op 2.4 GHz netwerk werken en niet op de 5GHz. Je kan dit voor de zekerheid checken bij de fabrikant van jouw speakers of dit het geval is. Mocht je zelf de aanpassing willen doen, dan kan dit. Ik geef je graag meer info.

 

Het modem stuurt automatisch beide netwerken uit en kiest zelf het beste netwerk op dat moment. Als je apparaat alleen op het 2.4GHz netwerk werkt, zal hij stoppen met werken als de wifi automatisch overschakelt naar de 5GHz. Geen zorgen, het is mogelijk om die netwerken te splitsen zodat je 2 aparte wifi-netwerken hebt. Als je apparaat alleen op een van de twee netwerken aansluit, blijft hij werken. Je kan de wifi-netwerken splitsen door in te loggen op het modem: http://192.168.1.1. Meer informatie over hoe je inlogt, vind je in dit topic: Inloggen op het modem | Odido community.

Zodra je bent ingelogd, kan je naar de wifi-instellingen gaan en de bandsteering uitschakelen. Hierdoor krijg je de twee netwerken. Hou er rekening mee dat als je de wifi-netwerken hebt gesplitst, je alle aangesloten apparaten opnieuw moet verbinden. Andere apparaten die beide netwerken ondersteunen, kan je met beide wifi-netwerken verbinden. Voor apparaten die er maar 1 ondersteunen, kan je alleen verbinding maken met het wifi-netwerk dat zou moeten werken.

Je kan het verschil in wifi-netwerken herkennen aan de naam. Ze hebben allebei de toevoeging 2.4GHz of 5GHz in de naam van het wifi-netwerk.

Ik ben benieuwd of het hierna voor je werkt!

Hoe het precies zit met de i’s achter je wachtwoord, durf ik niet te zeggen. Dit passen wij ook niet zomaar aan.

 

 


Graag geen reacties meer, installatie van de speakers is niet gelukt. Het lijkt mij dat de hulp medewerkers ook maar een beetje aan doen. Alles is al geprobeerd maar niets helpt. Na afloop van dit abbonement gaan we toch maar weer terug naar KPN. Een beetje duurder, maar betere service en geen test piloten. Hier krijg je in ieder geval bluetooth TV boxen, nette overzichtelijke afstandsbedieningen  en service met kennis van zaken.

Sorry maar echt kennis ontbreekt er bij Odido wel.

Proberen nog vol te houden tot October a.s. Moet je toch volle pond betalen, hoewel er een hoop niet werkt. 

Nooit meer Odido

​​​​


@RGTVerh Ik had je graag verder geholpen, maar ik snap jouw gevoel. 

Mocht ik toch iets voor je kunnen betekenen, laat het mij dan weten. Ik sta altijd klaar en help graag! 


Hallo Teresa,

Kun jij me duidelijk vertellen hoe ik AP isolatie uitschakel. Graag niet zelf doen maar uitleggen hoe !

Bij voorbaat dank,

R.V.


Hi @RGTVerh, we willen dit graag samen aanvliegen! Zie het bericht van Demi en haar vragen. Wil je hierop doorpakken? We ontvingen namelijk een reactie waarop jij geen respons meer wilt. Anders hoor ik natuurlijk graag jouw reactie, zodat we verder kunnen zoeken!


Sorry Demi,

Ik denk dat dit het probleem is waar misschien wel meer gebruikers tegenaan zullen lopen.

In je voorafgaande antwoord is er sprake van het uitschakelen van bandsteering. Maar als ik inlog in mijn modem en dan op wifi klik, dan komt de term bandsteering in zijn geheel niet voor. Hier ontstaan dan al de eerste problemen.  


@RGTVerh Ik ben even voor je op onderzoek uitgegaan, maar ik heb het antwoord! 

Log in op het modem en ga naar netwerkinstelling > Draadloos > Algemeen staat bovenaan 'Houd dezelfde instellingen voor 2.4G en 5G draadloze netwerken'. Dat is bandsteering. EasyMesh moet wel eerst worden uitgezet voordat dit kan.

Laat je mij weten of het is gelukt? Succes! 😀


Hallo Teresa,

Alles gedaan zoals je hebt voorgesteld, je kunt kijken in mijn account. Maar zoals gewoonlijk werkt niet. Kan nog steeds geen wifi speakers gebruiken. 


@RGTVerh Ik vermoed dat er iets niet helemaal goed is gegaan, omdat de bandsteering nog steeds aanstaat op het modem. Heb je dit inmiddels zelf teruggedraaid? 

Als je wil kan ik deze ook voor je uitzetten, zodat je kan proberen om de wifi speakers te verbinden. Wellicht is het ook een idee om een gastennetwerk te maken en alleen de wifi speakers te koppelen op dit netwerk. Laat je mij weten of je dit wil? Dan ga ik voor je aan de slag! 


Hallo Teresa, als je wilt mag je items instellen als je wilt. Maar verder niets. We zullen dan kijken of het werkt. Laten we hopen.


Dank @RGTVerh, ik heb het in orde gemaakt. Er is nu een 5Ghz netwerk die ik met de onderscheiding '’-5Ghz'’ heb aangeduid. Het gastnetwerk staat ook aan. Kun je de verbinding testen? Super bedankt voor de moeite!


Reageer