Beantwoord

Annulering ten onrechte verwerkt als opzegging?

  • 13 November 2021
  • 8 reacties
  • 150 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Nadat ik gisteren kennis maakte met het zenderaanbod van tv-anywhere was me in een klap duidelijk dat ik daar geen enkele interesse in had. Flux de klantenservice gebeld dat ik met een beroep op het herroepingsrecht het tv deel van mijn bestelling wil annuleren. Dame in kwestie verwijdert tv uit het pakket en zegt een opzegtermijn van een maand te moeten hanteren. Ik leg nogmaals uit dat ik me beroep op mijn herroepingsrecht; maw er is geen sprake van opzegging maar van annulering.

De dame zegt dat het correct verwerkt zal worden en dat ik een bevestiging zal krijgen van een annulering, maar drie keer raden: geen bevestiging en in mijn t-mobile staat een opzegging.

Wat moet een mens doen om bij tmobile om simpelweg tv te annuleren en internet te behouden?

 

icon

Beste antwoord door Lisa 15 November 2021, 14:27

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@wph_db goede vraag. Een moderator zal je hier verder mee helpen.

Wettelijk word er wel een verschil gemaakt tussen producten, deze hebben een zicht termijn. En diensten deze hebben geen zicht termijn.

Tv anywhere is wat dat betreft een dienst en geen product waar dus normaal gesproken geen herroeping op gedaan kan worden.

Reputatie 7
Badge +14

Alleen de TV add on kun je niet annuleren. Je kunt dat deel wel binnen je contract opzeggen, daar geldt dan 1 maand opzegtermijn voor.

@Hidden.nld diensten vallen in principe net als goederen onder het herroepingsrecht. Er zijn uitzonderingen (met name tickets en overnachtingen) maar providerdiensten kennen echt wel een herroepingstermijn

@eric heb je daar ook een bron van? Dat zou dus de gekke situatie opleveren dat ik eerst mijn gehele bestelling annuleer om daarna een nieuwe bestelling te doen zonder TV. Daar zit toch niemand op te wachten? Dat zou vergelijkbaar zijn met een webshop die stelt dat enkel totale retouren behandeld kunnen worden. Ik vind dat in de Wet Koop op afstand niet terug.

Reputatie 7
Badge +14

Tv add on kun je niet zonder een internetlijn bestellen. Daar gaat je vergelijk met met b.v. een postorderbedrijf die 2 broeken verstuurd mank.

Je staat in je recht om een bestelling te annuleren, dan wordt de lijn afgebroken en kun je de apparatuur terugsturen. Maar met alleen het tv product opzeggen kun je de rest laten draaien. Was het tv product voor de eerste maanden niet in een actie? Iets van 6 maanden gratis? Dan maakt 1 maand opzegtermijn ook niets uit.

Wel een aktie, niet gratis, maar idd. financieel gaat het (bijna) nergens over. Waar het mij om gaat is dat ik een normaal recht probeer uit te oefenen en dat een klantenservice daar niet mee om kan gaan.

@eric beweert dat het ook geen recht zou zijn, maar ik zie geen bron voor de stelling dat bij een basisdients + een supplementaire dienst de supplementaire dienst enkel en alleen herroepen kan worden indien beide diensten worden opgezegd. Andersom is logisch, maar hier ontgaat me de logica.

Reputatie 7

Hi @wph_db, super dat jij jouw verhaal hier hebt gedeeld en welkom op de T-Mobile Thuis Community! Ik ben gelijk met je mee gaan kijken om je hierbij te helpen. Jij hebt volkomen gelijk en binnen de bedenktijd kun jij zeker een order annuleren. Excuses voor de verwarring en voor het maken van deze fout. Ik heb dit gelijk rechtgezet aan de achterkant en ik heb het verzoek van de opzegging geannuleerd, zodat er geen sprake is van een maand opzegtermijn. Ik heb het tv abonnement per vandaag stopgezet en hier zul jij ook een bericht van krijgen. Ik hoop dat jij volop van jouw internet abonnement gaat genieten. Mocht je nog andere vragen hebben, laat het dan zeker weten. Ik help je graag! 😊

Fijn, dank je. Misschien is het een idee om dat ook bij de klantenservice over het voetlicht te brengen? ik kreeg de indruk dat de dame in kwestie oprecht niet wist hoe het anders kon en dan is het niet alleen voor de klant, maar ook voor de medewerker een onprettige ervaring. ;-)

Reputatie 7

Hi @wph_db, merci voor jouw begripvolle reactie! Dat is zeker een goed punt, ik ga er achteraan. Zo hoop ik dat dit zich in de toekomst niet meer voor gaat doen. Maak er een mooie dag van!