Skip to main content

Hallo,

9 oktober heb ik ervoor gekozen om naar Odido te gaan. En ik begin ech spijt te krijgen van mijn keuze. Het was een maand lang bekend wanneer de overstap plaats zou vinden, dus borige week dinsdag kwam de monteur langs voor het installeren van alles. die gaf aan dat de verbinding in de loop van de dag geactiveerd zou worden. Eind van de dag maar eens gebeld, toen werd er aangegeven dat dit meerdere dagen zou kunnen duren, en dat ik nog gebruik kon maken van mijn oude internet provider omdat ik gebruik heb gemaakt van de overstapservice, nou mooi niet dus. ik heb een week lang geduldig gewacht met een voucher , afgelopen dinsdag weer gebeld. Hele lijst aan troubleshooting gedaan met de telefoonmedewerker. Lampjes op modem zijn allemaal groen, alarm lampje op het nokia/delta fiber kastje is uit, de andere 2 zijn groen, het data lampje is oranje. Elke keer als ik met mijn telefoon connect staat er “geen internettoegang”. Telefoonmedewerker heeft een ticket aangemaakt voor een monteur want hij vond t ook vreemd. 2 dagen zijn gepasseerd, en nog niks gehoord. Dus ik heb maar weer gebeld. Blijkbaar hebben ze (monteur? netbeheerder?) het verzoek afgewezen want het internet zou gewoon werken, misschien maar een nieuwe glazenbol geven als kerstpakket! Ik ben niet gebeld of heb geen mail ontvangen over de update, als ik vandaag niet had gebeld, dan had alles gewoon stil gestaan. De telefoonmedewerker heeft mijn ticket weer opnieuw ingediend. En kan weer een dag wachten. Heeft iemand anders dit probleem gehad en kan ik dit mogelijk zelf oplossen? Als dit nog een week langer duurt dan gooi ik alles uit het raam en mag Odido t zelf ophalen want ik kan mij niet herinneren dat dit in het contract stond.

Hi @Mattuspatatus, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat er al een ticket voor je open staat. Hopelijk wordt het ticket nu goed opgepakt en doorgezet. Het lijkt er namelijk op dat je online hoort te zijn maar dat er geen signaal op de lijn zit. We gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen. Zou je mij op de hoogte willen houden van het proces met de klantenservice? Dan kan ik het in de gaten houden, alvast bedankt! 

Beste Tommie,

Vandaag kreeg ik een melding dat ik een afspraak kon maken met een monteur, dus ik heb tussen 16:00 en 20:00 een afspraak gemaakt vandaag. Dus ik ben als de donder naar huis gegaan van werk zodat ik de monteur zou kunnen ontvangen. Ik kreeg netjes updates via een sms. ‘t is nu half 8 , en zie nu ineens een mailtje dat ze woensdag 29 november langs willen komen. Ik krijg geen update via sms waar ik dat eerder vandaag wel kreeg. Ik zit hier te wachten met eten koken omdat die monteur langs had kunnen komen, ik ga eerder naar huis van werk, die tijd moet ik ook weer inhalen, ik had nog boodschappen willen halen. Ik moet gewoon lachen om hoe belachelijk slecht dit allemaal gaat. 

Waar kan ik mijn uren declareren van werk?

Ze willen woensdag tussen 8:00 en 12:00 langskomen, maar dat gaan we niet doen. Maandag na 18:00 uur ben ik thuis. ik hoor graag op welk tijdstip na 18:00 uur iemand langskomt.

[edit]

morgen of zondag mag ook, is ook zo eerlijk nadat ik mijn uren in heb geleverd

Hoi @Mattuspatatus, allereerst excuses voor deze ervaring. Dit is zeker niet de bedoeling. We kunnen achteraf zeker kijken naar een gepaste compensatie voor je, dan weten we hoe lang het heeft geduurd. Je kunt via de e-mail van Guidion in de gaten houden of er een afspraak met Guidion uitvalt, dit gebeurt dagelijks. Dan kun jij de datum en het tijdstip uitkiezen van de uitgevallen afspraak! Groetjes, Ishana

Beste Ishana,

Ik heb inmiddels een afspraak gemaakt voor maandag tussen 16:00 en 20:00.  Ik rij maandag om 4 uur naar huis, dat heb ik kunnen regelen. Kwart over 4 ben ik dan thuis, laat die monteur alsjeblieft niet eerder komen dan kwart over 4. In de voorwaarden wordt heel leuk aangegeven dat wanneer ik niet thuis ben, jullie mij een factuur kunnen sturen terwijl jullie mij zonder pardon kunnen laten zitten. Als jullie nu toch voor kwart over 4 aan de deur staan, en mij een factuur sturen, dan ontbind ik het contract want jullie leveren niet wat jullie beloven

Beste @Mattuspatatus Fijn dat de afspraak is gemaakt maar niemand bij Odido  kan voorkomen dat de monteur een kwartier later komt. Dat is gewoon niet te doen. Kan je niet iets eerder thuiskomen of iemand even in je huis laten wachten? Of een briefje op de deur? 

Je kan Guidion ook vragen of ze echt niet vroeger willen komen maar als het werk bij een andere klant meezit gaan ze naar de volgende klant! 
Hopelijk zit het mee en komen ze later en lossen ze het op! 

MVG.

Hey @CrisTien ,

Ik heb Guidion gemaild of dat mogelijk is. ik hoop dat je snapt dat ik ‘t zat ben dat ik mij steeds aan moet passen en zelf overal achteraan moet bellen omdat er anders niets gebeurt. Ik heb er echt een hekel aan om op deze manier met mensen om te gaan maar ik kan niet anders, ik zit mijn tijd te verdoen in de wachtrij aan de telefoon en met het wachten thuis.

En begrijp mij niet verkeerd, ik snap echt dat dingen niet kunnen werken en daar doe ik ook helemaal niet moeilijk over. De 1e week zonder internet boeit mij ook echt niet. Maar hoe er daarna gecommuniceerd wordt, daar kan ik slecht tegen.

@Mattuspatatus  Ik kan het alleen maar met je eens zijn.

Helaas is dit nu net iets wat alleen de monteurs van Gidion in de hand hebben. Als een aansluiting sneller of langzamer verloopt klopt de afspraak al niet meer. Duidelijk dat jij daar niets mee kan, misschien heeft een moderator nog een idee! 💡 

Bij mij kwamen ze 2 uur na afspraak, ik heb ook een week met hotspot moeten werken.

Kan ik je misschien aan een voucher helpen of heb je dat al? 
Ik ga echt met je hopen dat het goed komt.

Sorry 

@CrisTien Ik heb nog een voucher die tot woensdag of donderdag geldig is. Ik had gehoopt dat ik het dan niet meer nodig zou hebben, maar zojuist is mijn afspraak van vandaag gecanceld. Kan gebeuren natuurlijk, maar ik heb er eerlijk gezegd geen vertrouwen meer in. 

@CrisTien Ik heb nog een voucher die tot woensdag of donderdag geldig is. Ik had gehoopt dat ik het dan niet meer nodig zou hebben, maar zojuist is mijn afspraak van vandaag gecanceld. Kan gebeuren natuurlijk, maar ik heb er eerlijk gezegd geen vertrouwen meer in. 

@Tommie van Odido @Ishana van Odido 

En weer een nieuwe afspraak tussen 08:00 en 11:59. Ik werk fulltime. Wederom heb ik voor vandaag weer dingen moeten regelen om 16:00 thuis te kunnen zijn. Telefonisch wordt ik doorverwezen naar Guidion. Ik heb een contract afgesloten met Odido, niet Guidion . Als ik bij de mediamarkt een televisie koop, en als daar iets niet goed mee werkt, dan ga ik naar de mediamarkt, niet naar de leverancier of fabrikant. Wat een onzin.

Telefoniste gaf ook aan dat als ik overstap, ik weer een maand moet wachten is dit een manier om klanten te houden? bang maken dat ze een maand zonder internet komen te zitten?

Ik wil vandaag weten wat mijn vergoeding wordt. En dan heb ik het niet over dat ik deze maand niet hoef te betalen, want dat doe ik sowieso al niet. 

ik ben nu inmiddels 2 uur kwijt aan de telefoon, vrijdag avond paar uur gewacht. Elke keer dingen moeten regelen op werk om maar op tijd thuis te zijn.

Kom maar met iets interessants. Caiway deal loopt nog tot morgen. Als ik vandaag niks hoor dan ben ik pleite. Jullie spullen heb ik dan ook niet meer. Als jullie geen moeite doen dan doe ik dat ook niet meer. Haal het zelf maar op

Hey @Mattuspatatus, allereerst excuses voor het ongemak. Het kan inderdaad voorkomen dat een monteur last minute uitvalt. Hier hebben wij jammer genoeg geen grip op. Wij werken nu eenmaal met onderaannemers en monteurs van Guidion. Je dient ons 30 dagen de tijd te geven om dit voor je op te lossen. Uiteraard zullen we de gehele periode dat je geen internet hebt voor je vergoeden. Als we het in die 30 dagen niet hebben kunnen oplossen, dan mag je het contract kosteloos ontbinden. Ik hoop dat de nieuwe afspraak met de monteur goed zal verlopen en je snel weer online bent!

@Tommie van Odido  Dus tot die tijd moet ik loze afspraken maken en alles maar verzetten omdat ze van Guidion MISSCHIEN tussen 16:00 en 20:00 langskomen? Nja dit heeft geen zin. Ik snap hoe de vork in de steel zit. 

De telefoniste van vanmorgen heeft de afspraak tussen 8:00 en 12:00 gezet morgen. Ik ben dan gewoon aan het werk. Ik kan de afspraak ook niet aanpassen. Factuurtje van de monteur betaal ik uiteraard niet. Bel er zelf maar achteraan. Ik ben het zat. Jullie doen niks.

@Tommie van Odido  30 dagen mijn reet! Heb t telefonisch kosteloos op kunnen zeggen dus je liegt gewoon glashard. Zoek het lekker uit allemaal, ik ben van jullie verlost! Amateurs

Reageer