Al ruime tijd geen glasvezel/internet thuis, ondanks plaatsing aansluiting

  • 16 February 2024
  • 2 reacties
  • 50 Bekeken

Beste Odido,

Op 20-12-2023 heb ik mijn verhuizing doorgegeven, en is mij verteld dat er glasvezel beschikbaar was op het nieuwe adres. De mail die ik van jullie vervolgens kreeg, was dat er nog niks bekend was over de plaatsing van glasvezel in de woning, maar dat dit op 16 januari 2024 duidelijk zou worden. Ook zou ik gewoon de spullen van de oude woning mee kunnen nemen.

Omdat ik afhankelijk ben van internet heb ik zelf contact gezocht met KPN Netwerk & VolkerWessels (de aannemer) voor het maken van een afspraak tot plaatsing van glasvezel. Na veel moeite is dit uiteindelijk gelukt. Op 23 januari 2024 is dan ook de glasvezelaansluiting in de woning geplaatst. Tot zo ver prima.

Op het moment van schrijven heb ik echter nog steeds geen internet. KPN Netwerk geeft aan dat er nog helemaal geen glasvezel punt in de woning is, en verwijst me door naar de aannemer. De aannemer heeft nog geen afmelding gedaan, waardoor KPN Netwerk niet ziet dat de lijn actief is en dat er gepatched kan worden. Het aangeven en sturen van de foto aan KPN Netwerk, met het verzoek om toch alvast te gaan patchen, worden genegeerd. Ze blijven maar de vinger wijzen. 


In de periode tussen 23 januari 2024 & vandaag heb ik ruim 20x gebeld met de aannemer, en 10x met KPN Netwerk. Ook heb ik meerdere malen met Odido gebeld, en heb zelfs al contact gehad met jullie technische dienst. Helaas zonder enige vooruitgang. Het voelt dan ook alsof ik tegen een muur aan het praten ben. 

Graag zou ik daarom willen dat jullie de verantwoordelijkheid nemen en het contact met KPN Netwerk en/of de aannemer leggen. Ik ben namelijk klant van jullie en naar mij wordt door KPN Netwerk niet geluisterd. Nogmaals benadruk ik dat we afhankelijk zijn van het internet voor werk & een kleine onderneming. Compensatie vanuit jullie vindt verder ook niet plaats en wil graag dat dit snel opgelost is.

 

Teresa van Odido 2 maanden geleden

Welkom op onze Community! @schreijenbergroy 

Allereerst dank je wel dat je de moeite hebt genomen om dit topic te openen en je gevoel te uiten. Ik ben direct het systeem voor je ingedoken om voor je uit te zoeken hoe het precies zit!
Ik lees dat de technische dienst contact heeft gehad met de netwerkbeheerder, KPN NetwerkNL. Echter hebben zij aangegeven dat de plandatum vooralsnog niet bekend is. 

Ik begrijp echt heel goed dat dit niet het antwoord is waar je op had gehoopt, maar wij zijn echt afhankelijk van de netwerkbeheerder om onze diensten te kunnen leveren. Zodra de plandatum bij ons bekend is, wordt jij hier natuurlijk ook van op de hoogte gesteld. 

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @schreijenbergroy 

Allereerst dank je wel dat je de moeite hebt genomen om dit topic te openen en je gevoel te uiten. Ik ben direct het systeem voor je ingedoken om voor je uit te zoeken hoe het precies zit!
Ik lees dat de technische dienst contact heeft gehad met de netwerkbeheerder, KPN NetwerkNL. Echter hebben zij aangegeven dat de plandatum vooralsnog niet bekend is. 

Ik begrijp echt heel goed dat dit niet het antwoord is waar je op had gehoopt, maar wij zijn echt afhankelijk van de netwerkbeheerder om onze diensten te kunnen leveren. Zodra de plandatum bij ons bekend is, wordt jij hier natuurlijk ook van op de hoogte gesteld. 

Dit is helaas niet het antwoord waar ik op hoopte.

Ook verbaast het me dat er namens jullie geen '’druk'’ achter wordt gezet om weer te kunnen leveren. De hotspot werkt namelijk niet helemaal naar behoren en ik vind het vervelend worden, dat ik continu een zeer kleine aanvuller moet gebruiken. Kan er op zijn minst hier iets aan gedaan worden? 



 

Reageer