Skip to main content

Helaas probeer ik al sinds eind november een werkende glasvezel installatie in mijn nieuwe woning te krijgen.. Dit is na de zoveelste tegenvaller vandaag weer niet gelukt.

Hieronder even de korte history..
Eind oktober is er een contract afgesloten met Odido om glasvezel te gaan leveren in mijn nieuwe woning. Met veel pijn en moeite is door de netbeheerder op 08-12 eindelijk de leiding binnen gelegd, nu zou alles snel moeten kunnen werken (toch?!).

Om de snelheid (ook met het ook op de feestdagen) er in te kunnen houden heb ik rond deze periode al meerdere malen gevraagd of het welkoms pakket opgestuurd kon worden, dit zodat ik ook snel een afspraak kan maken met Guidion. Dit was echter volgens de klantenservice niet mogelijk.

Het werd inmiddels 20 december en ik heb nogsteeds geen melding ontvangen dat er een pakket onderweg is en ook lijkt de installatie niet afgemeld. Aan de telefoon wijzen Guidion, Open Dutch Fiber en Odido alle 3 naar elkaar en iedereen meent dat het iemand anders hun schuld is, en ik als klant mag het zelf uitzoeken.

Wat blijkt? De installatie is afgemeld op een anders huisnummer als die van mij → inmiddels zit ik in het huis wel al enkele weken zonder internet en is bijvoorbeeld thuiswerken niet mogelijk op de slecht werkende hotspot die Odido als oplossing aanbiedt.

Nadat ik dit zelf heb uitgevogeld lijkt het eindelijk gelukt en zeggen alle partijen dat alles nu correct staat. En kan ik eindelijk een afspraak met Guidion te maken, maar natuurlijk heb ik het installatiepakket waar ik al bijna 3 weken om aan het vragen was nog niet ontvangen dus Guidion kan niet langskomen.

De verzend order wordt op 22 december eindelijk aangemaakt terwijl de klantenservice al 2 weken zegt dat het onderweg zou moeten zijn en ik “morgen de track and trace van DHL ga ontvangen”.

Niet dus!

Na bijna dagelijks vragen om mijn pakket en telkens het antwoord te krijgen “we gaan er achteraan” komt na het zoveelste telefoontje het verlossende mailtje “je pakket van Odido wordt bezorgd op 3 januari”.

De afspraak bij Guidion stond eigelijk al weken gepland maar van de klantenservice moest ik contact opnemen wanneer ik eindelijk het pakket ontvangen heb.

Op 6 januari was het eindelijk zo ver, de installatie.
De monteur van Guidion komt langs, start met de aansluiting en wat denk je? Het LOS lampje brand rood wat betekend dat er geen signaal op het glasvezel zit.

Je zou toch verwachten dat met de hoeveelheid tijd wat overal tussen gezeten heeft het signaal op z’n minst moet werken toch? En dat zoiets getest wordt voordat een monteur langskomt? 

En de klantenservice? Die zeggen “sorry meneer” maandag kunnen we verder kijken wat het kan zijn. Ik ga een ticket inschieten… Alsof ik dit nog niet vaker gehoord heb de afgelopen 2 maanden!

Conclusie: Ik zit al sinds begin december in een woning zonder internet. En als alles in hetzelfde tempo blijft gaan als dat het de afgelopen 2 maanden gegaan heeft ben ik bang dat ik rondt juni misschien in mijn nieuwe woning tv kan kijken. Top service!

Welkom op onze Community! @dennisengels 

Allereerst wil ik je bedanken dat je de moeite hebt genomen om een topic te openen en je gevoel te uiten! 

Ik ben direct het systeem voor je ingedoken en zie dat er gelukkig een taak is aangemaakt naar onze technische dienst. Zij zijn aan het schakelen met de netwerkbeheerder om jou zo snel mogelijk online te krijgen. 

Wellicht dat het je al is aangeboden, maar maak je al gebruik van de Unlimited Voucher code? Zo niet, dan stuur ik deze graag naar je toe. Op die manier kun je een hotspot activeren en deze koppelen met je andere apparaten, zodat je toch online bent! Laat je mij weten of je hier gebruik van wilt maken?

Reageer