Skip to main content

Ik heb op 22-09 glasvezel internet plus tv aangevraagd. Na de bedankt voor je bestelling mail heb ik hier helemaal niets meer van vernomen van Odido. Er is ook geen contact met me opgenomen door een aanlegpartner om de aansluiting te creëren.
In mijn account staat de status na 7 weken nog steeds op fase 1, “we hebben je bestelling ontvangen”. Is dit normaal of gaat er hier iets mis?

Heb je al glasvezel in de woning? Waarschijnlijk niet. Na jouw bestelling is dan een aanvraag gedaan bij de netbeheerder,  de eigenaar van een lokaal glasvezel netwerk.

Afhankelijk van de te verrichten werkzaamheden,  bijvoorbeeld een appartement kost meer tijd i.v.m. overleg VVE, kan dit traject wel enige maanden in beslag nemen. 

Heb je al glasvezel in de woning? Waarschijnlijk niet. Na jouw bestelling is dan een aanvraag gedaan bij de netbeheerder,  de eigenaar van een lokaal glasvezel netwerk.

Afhankelijk van de te verrichten werkzaamheden,  bijvoorbeeld een appartement kost meer tijd i.v.m. overleg VVE, kan dit traject wel enige maanden in beslag nemen. 

Er is nog geen glasvezel in de woning nee. Maar ik vind het vreemd dat er totaal geen communicatie naar mij is. Als het 3 maanden duurt ok, maar laat het weten. Uit alles lijkt alsof het binnen enkele weken geregeld wordt. Uit de sticky op dit forum bijv: 

1. Je ontvangt een bevestigingsbrief en e-mail. 

1. Ongeveer twee weken later kun je een afspraak met de monteur maken (als je een Glasvezelabonnement hebt gekozen) en spreek je een definitieve startdatum af.

Hoe kom ik er achter wat de tijdlijn is voor mijn internet aansluiting?

Hoi @ArcheoTim, ik geef je graag duidelijkheid hierover! Dit kan verschillen per aansluiting, het ligt echt aan de status hiervan. Het bovenstaande is het geval wanneer de aansluiting al gereed is in de woning. Daarnaast kun je de status van je bestelling bijhouden op Mijn Odido: https://internet.odido.nl/bestellingen/thuis. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Ik sta voor je klaar! Groetjes, Ishana

Reageer