Skip to main content

afspraken over nieuwe aansluiting

  • 19 October 2023
  • 23 reacties
  • 185 Bekeken

Hallo,

Ik heb een tijd geleden een Internet abo afgesloten dat ivm verblijf in het buitenland pas medio december zal worden geactiveerd. Er moesten nog een aantal zaken geregeld worden en dat zou per email. 10 dagen geleden heb ik de servicedesk hierover gemeld maar heb nog steeds geen reactie ontvangen. Jullie chatbot kan niks en jullie bellen is met bijna €4 per minuut geen optie. 

Kun iemand van het team hier de boel op gang helpen?

Thanks, Paulo

 

23 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @paulobeemster 

Wat moet er nog geregeld worden?

Heb je al een glasvezelaansluitpunt in huis en wat is de status in je Odido account?

Heb je al een afspraak kunnen maken met Guidion?

Morning Waqqas,

glasvezelaansluitpunt ja, maar in de aanvraag staat dsl want glasvezel was via jullie tijdens aanvraag nog niet mogelijk. Dus moet in de order nog worden veranderd.

Mijn email adres is nog aan een oude account van iemand anders gekoppeld en dat moet eerst ontkoppelt worden zodat er een account voor mij aangemaakt kan worden. Is al een paar keer gemeld en er zou een ticket over bestaan om het op te lossen maar heb nooit meer iets gehoord.

En er zijn nog 2 dingen. Het eenvoudigst lijkt me als je mijn order ( ) en email er even bij zoekt. Lijkt me ivm privacy ook beter om dit buiten het forum af te handelen, of kan deze communicatie verder op een prive kanaal?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @paulobeemster, welkom op onze Community!

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat de glasvezelaansluiting niet mogelijk is op jouw adres, alleen een DSL aansluiting. Wie heeft de glasvezelaansluiting bij jou gedaan? Ik heb je oude mobiele abonnement ontkoppeld. Als het goed is moet je je huidige abonnement nu kunnen koppelen.

Glasvezel van kpn ligt er al. Glasvezel via Odido zou medio september op mijn adres via kpn kabel mogelijk zijn. Dit is mij toegezegd. Wellicht dat de postcode check het niet goed laat zien, dus misschien even met 2e lijns desk of zo dubbel checken?

 

Ik check later even mijn nieuwe account.

Reputatie 7
Badge +9

@paulobeemster ik heb het in mijn systeem nagetrokken. Er is op dit moment alleen een DSL aansluiting mogelijk.

Oh dan is mij iets beloofd wat nu dus blijkbaar niet kan. Luister de opname maar na. Glas was voor mij wel een reden om naar Odido over te stappen, dus wat nu?

De glasvezel check op jullie website laat zien dat glas wel kan. Kunnen we verder per email of private chat? Dan kunnen we even na gaan of er over hetzelfde contract, adres, etc praten. Ik had al een mail aan de servicedesk gestuurd. Dus misschien kun je daar op reageren 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @paulobeemster, het gaat om een adres in Amsterdam. Ik communiceer alleen via de Community. Als je direct contact met ons wilt kun je het beste telefonisch contact zoeken. 0800-0092.

ok, huisnummer toevoeging is g7? contractnr eindigt op 8624. Praten we over dezelfde aanvraag?

Reputatie 7
Badge +9

@paulobeemster de toevoeging staat inderdaad op G7 en je klantnummer klopt helemaal. Er is op dit moment echt alleen DSL aanwezig. Weet je toevallig wie de glasvezelaansluiting bij jouw geplaatst heeft?

Glasvezel is van KPN. Denk dat er iets niet goed gaat bij jullie. Ik zou wat dieper de organizatie in gaan en niet op het systeem vertrouwen dat je gebruikt want dat lijkt niet over de laatste info te beschikken…

 

En DSL / telfoonverbinding is uiteraard ook aanwezig, maar de KPN glasverbinding lijkt dus niet bij jullie bekend te zijn.

 

Reputatie 7
Badge +9

@paulobeemster, kan je jouw postcode en huisnummer in een privébericht sturen? Dan kan ik kijken of deze overeenkomen. 

@Tommie van Odido Ik wacht nog op een reactie op een paar priveberichten. Kun je svp even kijken?

@Tommie van Odido Ik heb een update in de prive chat gestuurd. Kun je daar aub even naar kijken?

Reputatie 7
Badge +16

@paulobeemster Tommie is aan het genieten van een zeer welverdiend verlof. Kun je mij jouw huisnummer en postcode eveneens in een PB toesturen? 

@Jason van Odido PB verzonden

@Jason van Odido 

Hoi Jason,

Inmiddels wacht ik hier op het forum al 2 weken op een oplossing van mijn problemen met de Internet bestelling en daarvoor had ik al bijna een maand geleden (11 oktober) een mail die heb gestuurd waarop geen enkele reactie is gekomen. Kan deze zaak nu graag vandaag worden opgepakt?

Ik heb je gisteren zoals gevraagd een PB gestuurd.

Alvast bedankt.

@Jason van Odido Kan dit worden opgepakt en afgehandeld? Zie PM zoals je hebt gevraagd.

@Jason van Odido  ??

Wat een absoluut waardeloze vertoning deze community support @Jason van Odido @Tommie van Odido 

Mensen die vandaag klagen worden vandaag geholpen. Ik zit al weken met een probleem en daar is nog niet eens een oplossing in zicht. Wat een droevenis.

Reputatie 7
Badge +16

@paulobeemster Wanneer er elke dag een bericht in een topic geplaatst wordt, komt het topic automatisch achteraan de wachtrij te staan - hierdoor kunnen wij het niet oppakken. Sorry voor de verlate reactie. Ik heb het nagetrokken maar zie echt alleen DSL op het adres mogelijk. Daar kan ik jammer genoeg weinig aan veranderen. 

Het spijt me oprecht dat je 6 dagen in stilte hebt moeten afwachten, dat was nooit mijn intentie. Ik kan nog nagaan bij onze netwerkspecialisten wat gepland staat. Geef me 10 minuten! 

Reputatie 7
Badge +16

@paulobeemster Ik heb een helder antwoord gekregen: er is WBA Glasvezel mogelijk via KPN NetwerkNL. Wij kunnen dat niet zien omdat het via een achterliggend aansluitsysteem gaat. Ik kan jouw lopende contract nergens vinden, ook niet op de alternatieve huisnummerextensie. Ik heb alle privéberichten inmiddels gelezen, maar zie enkel een oud, inactief contract staan. We kunnen je uiteraard wel gewoon helpen met een nieuwe glasvezelaanvraag; de eerst mogelijke opleverdatum is 29 november aanstaande als ik KPN mag geloven. 

Laat allemaal maar @Jason van Odido. Ik ben inmiddels samen met het vertrouwen in Odido vertrokken.

Jullie customer service is echt beneden alle pijl, niet alleen hier, maar ook whatever afdeling mijn eerdere emails terecht zijn gekomen en die al meer dan 10 keer zijn geopend, maar waar niemand ooit de moeite heeft genomen om die te beantwoorden. Ik zou maar eens een stevig gesprek intern met management gaan voeren.

Reageer