Hallo,
Misschien heeft iemand dit eerder meegemaakt, of kan een moderator meekijken.
Mijn oude Odido-abonnement liep af op 14 september om 00:00 uur. Op dezelfde dag stond de installatieafspraak voor het nieuwe abonnement, op naam van mijn en op hetzelfde adres.
Op zaterdag 12 september werd die afspraak door Guidion geannuleerd, met als reden dat er nog een actief abonnement op het adres stond. De controle vond dus plaats op een moment dat het oude abonnement inderdaad nog liep, twee dagen vóór de installatie. Op de dag van de installatie klopte die reden niet meer. Niemand heeft mij hierover gebeld; ik ontdekte het pas in de e-mail.
Nu zit ik zonder vaste verbinding, werk vanuit huis en kan pas op 29 september terecht. Ik heb inmiddels zelf een tijdelijke router met mobiele data gekocht om door te kunnen werken. Telefonisch kreeg ik ruim een uur geen gehoor.
Wat ik graag zou willen weten:
- Herkent iemand dit? Wordt zo'n controle standaard te vroeg gedaan bij een opzegging en een nieuwe aanvraag op hetzelfde adres?
- Is herstel van de oorspronkelijke order mogelijk, met behoud van de oorspronkelijke prioriteit, in plaats van een nieuwe aanvraag achteraan de wachtrij?
- Is activatie op afstand een optie als het ONT-kastje er al hangt en tot 14 september gewoon werkte?
Alvast bedankt voor het meedenken.