Skip to main content
Beantwoord

Afspraak geannuleerd door controle op de verkeerde dag — twee weken zonder internet

• September 14, 2026
  • 4 reacties
  • 60 Bekeken

Hallo,

Misschien heeft iemand dit eerder meegemaakt, of kan een moderator meekijken.

Mijn oude Odido-abonnement liep af op 14 september om 00:00 uur. Op dezelfde dag stond de installatieafspraak voor het nieuwe abonnement, op naam van mijn en op hetzelfde adres.

Op zaterdag 12 september werd die afspraak door Guidion geannuleerd, met als reden dat er nog een actief abonnement op het adres stond. De controle vond dus plaats op een moment dat het oude abonnement inderdaad nog liep, twee dagen vóór de installatie. Op de dag van de installatie klopte die reden niet meer. Niemand heeft mij hierover gebeld; ik ontdekte het pas in de e-mail.

Nu zit ik zonder vaste verbinding, werk vanuit huis en kan pas op 29 september terecht. Ik heb inmiddels zelf een tijdelijke router met mobiele data gekocht om door te kunnen werken. Telefonisch kreeg ik ruim een uur geen gehoor.

Wat ik graag zou willen weten:

- Herkent iemand dit? Wordt zo'n controle standaard te vroeg gedaan bij een opzegging en een nieuwe aanvraag op hetzelfde adres?
- Is herstel van de oorspronkelijke order mogelijk, met behoud van de oorspronkelijke prioriteit, in plaats van een nieuwe aanvraag achteraan de wachtrij?
- Is activatie op afstand een optie als het ONT-kastje er al hangt en tot 14 september gewoon werkte?
Alvast bedankt voor het meedenken.

Beste antwoord door nicko94

Hoi, bedankt voor je snelle reactie!

Om je vraag te beantwoorden: het ging niet om een overstap van DSL naar glasvezel. Het is dezelfde glasvezelaansluiting, hetzelfde ONT-kastje, hetzelfde adres. Het oude abonnement stond op naam van mijn partner en ik wilde het op mijn eigen naam voortzetten. Daarom is dat abonnement opgezegd en heb ik een nieuw abonnement op mijn naam afgesloten.

Ik heb dus inderdaad een nieuwe bestelling geplaatst terwijl er nog een abonnement op het adres liep, maar wel bewust op elkaar afgestemd: het oude abonnement eindigde op 14 september om 00:00 uur en de installatieafspraak voor het nieuwe abonnement stond op 14 september. Op papier zat er geen overlap tussen de twee.

Wat er misging: op zaterdag 12 september werd de afspraak door Guidion geannuleerd omdat er nog een actief abonnement op het adres stond. Die controle werd dus twee dagen vóór de installatiedatum uitgevoerd, op een moment dat het oude abonnement uiteraard nog liep. Op de installatiedatum zelf klopte die reden niet meer. Ik ben hier vooraf niet over gebeld.

Inmiddels is het via de klantenservice opgelost, dus wat mij betreft is de verificatie via privébericht niet meer nodig. Wil je toch nog iets controleren, dan hoor ik het graag.

Een suggestie ter afsluiting: als die controle op de installatiedatum zelf zou plaatsvinden in plaats van enkele dagen ervoor, voorkomt dat dit soort onterechte annuleringen. Bedankt voor het meekijken!

4 reacties

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@nicko94, goed dat je hiervoor een topic bent gestart! Ik ben er voor je. Waarom liepen er 2 abonnementen? Als je over bent gegaan van DSL naar Glasvezel zou dit niet zo moeten lopen, omdat dit om een andere aansluiting gaat. Heb je een nieuwe bestelling geplaatst terwijl je nog klant was? Dan kan dit inderdaad niet soepel verlopen, omdat wij eerst je oude lijn moeten afsluiten voor we je weer kunnen aansluiten. Daar zit dan vaak tijd tussen. Hoe dan ook wil ik dat je snel online bent, ik kijk daarom graag met je mee!

Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd via ons moderatoraccount om je gegevens te verifiëren. Zodra de verificatie is voltooid, zetten we ons gesprek in dit topic voort. We doen dit om ervoor te zorgen dat er altijd een collega beschikbaar is om je te helpen. Ik kijk uit naar je privébericht!

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • Antwoord
  • September 20, 2026

Hoi, bedankt voor je snelle reactie!

Om je vraag te beantwoorden: het ging niet om een overstap van DSL naar glasvezel. Het is dezelfde glasvezelaansluiting, hetzelfde ONT-kastje, hetzelfde adres. Het oude abonnement stond op naam van mijn partner en ik wilde het op mijn eigen naam voortzetten. Daarom is dat abonnement opgezegd en heb ik een nieuw abonnement op mijn naam afgesloten.

Ik heb dus inderdaad een nieuwe bestelling geplaatst terwijl er nog een abonnement op het adres liep, maar wel bewust op elkaar afgestemd: het oude abonnement eindigde op 14 september om 00:00 uur en de installatieafspraak voor het nieuwe abonnement stond op 14 september. Op papier zat er geen overlap tussen de twee.

Wat er misging: op zaterdag 12 september werd de afspraak door Guidion geannuleerd omdat er nog een actief abonnement op het adres stond. Die controle werd dus twee dagen vóór de installatiedatum uitgevoerd, op een moment dat het oude abonnement uiteraard nog liep. Op de installatiedatum zelf klopte die reden niet meer. Ik ben hier vooraf niet over gebeld.

Inmiddels is het via de klantenservice opgelost, dus wat mij betreft is de verificatie via privébericht niet meer nodig. Wil je toch nog iets controleren, dan hoor ik het graag.

Een suggestie ter afsluiting: als die controle op de installatiedatum zelf zou plaatsvinden in plaats van enkele dagen ervoor, voorkomt dat dit soort onterechte annuleringen. Bedankt voor het meekijken!

Forum|alt.badge.img+2
  • September 21, 2026

het oude abonnement eindigde op 14 september om 00:00 uur en de installatieafspraak voor het nieuwe abonnement stond op 14 september. Op papier zat er geen overlap tussen de twee.

Is niet dat het oude abonnement eindigde om 23:59 en het nieuwe begon al om 00:00? Bij overstappen maakt het niet uit, de 2 providers stemmen op elkaar af wanneer het past, maar hier gaat het om dezelfde provider, daar gaat het fout. Ze weten niet dat het om dezelfde familie gaat, de oude abonnee heeft het recht de hele dag van 14 sep gebruik te maken van zijn abonnement.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@nicko94, bedankt voor de uitleg! Helemaal duidelijk en ik begrijp dat het inmiddels via de klantenservice is opgelost. Super! Je kan mijn privébericht zeker negeren. Mocht er in de toekomst nog iets zijn, kan ik hier ook helpen en kan je alsnog dit privébericht beantwoorden als je wilt dat ik meekijk!