Skip to main content

Ik heb enkele weken zowel voor mezelf (beoogde aansluiting 1 december) als mijn ouders (beoogde aansluiting 1 november) T-Mobile thuis aangevraagd.

 

Tot mijn verbazing heb ik zelf de afspraak met Guidion gisteren al kunnen maken terwijl voor mijn ouders nog altijd niets bekend is. We hebben voor hen gebruik gemaakt van de overstapservice; per 1 november eindigt - na 40+ jaar - hun abonnement bij Ziggo.

 

Gisteren gebeld met de klantenservice maar daar werd er vrij laconiek op gereageerd; als we de komende dagen niets horen, moeten we maandag nog maar eens bellen. En dit terwijl ze volgende week afgesloten gaan worden.

 

Mijn ouders zijn op leeftijd en minder technisch onderlegd. Voordat T-Mobile uberhaupt is aangesloten, beginnen ze al spijt te krijgen van de keuze. Ik kan me niet voorstellen dat deze gang van zaken gebruikelijk is en heb er weinig vertrouwen in dat ze aanstaande vrijdag aangesloten zullen zijn. Op de site van Guidion zag ik namelijk dat tussen afspreken en afsluiten 10 dagen moeten zitten.

 

Is op deze korte termijn afspreken en aansluiten alsnog realiseerbaar?

Een update. Uiteraard is er tot het weekend helemaal niets gebeurd. Om maandagochtend opnieuw contact opgenomen met de klantenservice: men ging het direct uitzoeken en dezelfde dag nog terugbellen. Niet dus. Zelf einde dag maar weer gebeld.

De eerste keer een medewerker gesproken die in ieder geval iets wilde uitzoeken. De zwarte piet werd geschoven naar KPN; men moest eerst iets vervangen in de meterkast. Waarom dat proces niet doorgelopen is, wist men niet.

Gesprek eindigde met de verwachting dat zowel KPN als Guidion deze week nog zouden langskomen… ik geloof daar helemaal niets van. We moeten dit zelf organiseren met die partijen. 


En weer een update. (Ondanks dat ik het idee heb dat T-Mobile echt nergens te bekennen is hier...)

Morgen zou alles afgerond moeten zijn. De praktijk is dat we exact 0,0 voortgang geboekt hebben. Er is taal nog teken ontvangen vanuit KPN, T-Mobile of Guidion.

Ik begin me steeds meer af te vragen of deze aansluiting gerealiseerd gaat worden.

Tot nu toe is geen enkele belofte nagekomen. Nu maar hopen dat het Ziggo signaal daadwerkelijk actief blijft. Zelf gaan we geen initiatief meer nemen en wachten de komende tijd af of er ooit nog iets gaat gebeuren.


Hallo @D_vd_V 

 

Je geeft aan gebruik te maken van de overstapservice, dit houd in dat de oude provider pas afsluit als ze een bericht krijgen zodra de installatie werkt. op die manier kom je niet zonder diensten te zitten.


@Hidden.nld 

Laten we hopen dat het daadwerkelijk zo gaat lopen. Tot nu toe is er van alles misgelopen en worden beloftes gebroken dus er is dus nogal wat twijfel rondom dit traject.


U bent niet de enigste waarbij alles misloopt.

het afschuiven naar andere partijen is zo goedkoop

het is eerder een miskoop om internet af te nemen van t-mobile denk ik als alles zo loopt.!


succes..!!!!


@D_vd_V Ik geef je graag meer informatie! Gemiddeld staan er 4 tot 6 weken voor een aanvraag. Voor Glasvezel is dit vaak iets langer dan voor DSL. Op onze website lees je precies hoe dit in zijn werk gaat: Alles over je bestelling.

 

Zodra we jouw bestelling hebben ontvangen en de bedenktijd voorbij is starten we direct met het inplannen van de monteur(s) om je zo snel mogelijk online te krijgen! Je ontvangt dan ook bericht over de aansluitdatum zodat je weet wat je kan verwachten. Hebben jouw ouders hier al bericht over ontvangen? Zo niet stuur mij dan even een privébericht met het volledige adres van je ouders, de geboortedatum van degene op wiens naam het contract staat en de laatse vier cijfers van het rekeningnummer, dan kijk ik het graag voor je na!


Een week verder dus nieuwe update. Nog altijd geen voortgang geboekt.

Omdat KPN niet zoals beloofd in actie was gekomen, heb ik ze op dinsdag gebeld. Heel verhaal met als conclusie dat ze deze week echt zouden regelen dat er een afspraak komt. Vrijdag einde dag… zucht… natuurlijk niets gebeurd. Zelf maar weer gebeld. Weer een verbaasd verhaal maar het was na 5 uur dus te laat. Maandag gaan ze er mee aan de slag. Ik ben benieuwd.

Mijn advies aan T-Mobile zou in ieder geval zijn om hier zelf meer regie op te nemen. Als klant wordt je hier toch wel behoorlijk moedeloos van.


In de loop van maandag niets gehoord dus einde dag maar zelf gebeld. Weer een zwets verhaal maar dinsdagochtend zou men dan eindelijk komen… Niet dus. Dinsdagmiddag alweer gebeld; alweer een zwets verhaal maar in contact gebracht met de aannemer; die nog uiteraard nog nergens van wist. Die heeft nu aangegeven vrijdag langs te komen. Het verhaal blijft dus voortslepen.


Hi @D_vd_V inmiddels hebben we ook via privébericht contact gehad, is de aannemer vandaag eindelijk geweest? Ik hoor graag hoe het is gegaan!


Hallo @Brian ,

De aannemer is na vele weken van gedoe geweest. Die horde is eindelijk genomen. Afspraak met Guidion staat maar kon helaas pas vanaf 2 december gepland worden. Een volle maand vertraging ten opzichte van de geplande oplevering dus.


Hi @D_vd_V, top dat het eindelijk gelukt is met de aanleg! Ik heb het voor je nagekeken en ik zie dat de aansluiting vanuit de centrale gepland staat voor 28-11. De aansluiting door onze Guidion monteur staat een dag later gepland, dus 29-11. Dit kan ik niet verder naar voren halen, de vertraging zat hem in dit geval dus echt in de aanleg van het aansluitpunt en we gaan er voor zorgen dat je volgende week online bent!


@Brian Thanks. Zelf verwacht ik inderdaad volgende  week online te zijn; afspraak met Guidion staat op 29-11 gepland.

Het gedoe in dit topic draait om de aansluiting die ik heb geregeld voor mijn ouders; Guidion komt daar - als het goed is - op 2-12.

Denk dat je deze 2 nu door elkaar haalt?


Hi @D_vd_V, oeps excuses je hebt gelijk ik haal ze door elkaar. Ik heb zojuist voor je ouders een verzoek naar onze monteursdienst Guidion gestuurd of ze de afspraak misschien naar voren kunnen halen. Ik kan dit niet 100% garanderen maar ze nemen telefonisch contact op wanneer er een plekje vrij komt zodat de monteur hopelijk eerder langs kan komen.


@Brian 

Ze zijn gebeld vandaag en de afspraak is inderdaad een paar dagen vervroegd naar 28-11. Pakket is bezorgd dus Guidion kan vooruit. Hopelijk zijn ze dan eindelijk online. 🤗


Goed nieuws, hopelijk gaat het vanaf nu voortvarend! :smiley:


@Brian 

Een hele andere vraag waar ik lopende het aansluiten van mijn abonnementen mee ben komen te zitten.

Medio oktober heb ik T-Mobile Thuis en T-Mobile sim-only aangevraagd; vrijdag ga ik met alles over. Één van mijn overwegingen hierin was het klantvoordeelprogramma: gratis upgrade naar 100mbps, €7,50 korting op zenderpakketen, korting op het sim-only abo en extra data.

In de tussentijd is jullie abonnement structuur en voordeelprogramna aangepast. Kan ik nu fluiten naar deze voordelen? Mij lijkt dat door deze wijziging een groep nieuwe klanten tussen wal en schip valt. Hoe wordt hier mee omgegaan? Zonder deze voordelen, was er geen reden om deze overstap te maken dus ik hoop dat dit gewoon doorgaat. Hoor het graag van je.


@Brian 

Zojuist vernomen dat Guidion (nog) niet is komen opdagen. Installatie zou tussen 10-12 plaatsvinden maar er is nog niemand. Planning van mijn ouders voor vandaag loopt dus helemaal in de soep. Alhoewel het onwaarschijnlijk lijkt dat dit vandaag nog plaatsvind. Ze zijn er wel klaar mee ondertussen. Meer dan begrijpelijk.


Update: op de valreep slechts kort een gehaaste monteur geweest. Is onverrichter zake weer vertrokken omdat er geen signaal was. Om moedeloos van te worden.


Hey @D_vd_V,

Wanneer ik je abonnement voor me pak dan zie ik dat de monteur vandaag alles netjes heeft geïnstalleerd, goed nieuws! Kun je aan ons bevestigen of je nu probleemloos van je T-Mobile Thuis abonnement kunt genieten? :smile:

Het klopt dat we sinds 29 oktober een nieuwe opzet van Klantvoordeel hebben in de vorm van Uit & Thuis voordeel. Zodra je bent aangesloten kun je dit voordeel heel makkelijk activeren binnen je eigen My T-Mobile Thuis omgeving. Het is niet meer mogelijk om gebruik te maken van de voorwaarden van het oude Klantvoordeel. Aangezien je aanvraag al een ruime tijd voor 29 oktober hebt aangevraagd, wil ik graag de mogelijkheden voor je uitzoeken. Geef ons een seintje zodra je abonnement daadwerkelijk is ingegaan en je je Uit & Thuis voordeel hebt geactiveerd. Dan ga ik mijn uiterste best doen voor je.


Hallo @Piotr Dank voor je reactie.

Ik heb contact gezocht met de community i.v.m. 2 aansluitingen. De casus van de aansluiting van mijn ouders blijft maar voorslepen; morgen gaat blijkbaar KPN weer iets doen.

Mijn aansluitingen zijn inderdaad vrijdag opgeleverd; zowel mobiel als internet+tv. Beide aansluitingen heb ik ook al aangemeld voor Klantvoordeel maar op één op andere manier komt het niet samen. Bij het vaste gedeelte lijkt het proces te blijven hangen. Aan de mobiele kant is te zien dat er een vaste aansluiting is maar geeft het combineren een foutmelding.

Het klopt dat ik voor jullie wijzigingen mezelf heb aangemeld; het voordeelprogramma heeft me toen over de streep getrokken. Ik zou me dus erg bekocht voelen als dit nu met terugwerkende kracht onmogelijk wordt gemaakt. Dan ga ik er immers op achteruit ten opzichte van mijn oude aanbieder.

Even uit het hoofd, reken ik op een upgrade naar 100Mbps en per maand € 7,50 korting op tv-pakketten. Daarnaast € 2,50 korting op het mobiele abonnement en 2GB extra data.

Ik hoop dat je iets voor me kunt doen. Heb er naar uitgekeken om over te stappen naar T-Mobile maar ben momenteel nog geen tevreden klant. Hoor graag van je.

 

 


Update: vandaag is vreemd genoeg bijna alles actief geworden. Alleen de gratis upgrade naar 100Mbps niet. Rare is dat volgens de tabel mijn huidige 50Mbps € 32,50 kost. En 100 Mbps € 30. Die gratis upgrade zou dan toch wel moeten komen, lijkt me. Hoor graag hoe dit te realiseren is.


Hey @D_vd_V,

Het voordeel waarop jij doelt kun je heel makkelijk activeren binnen je eigen My T-Mobile Thuis omgeving. Ga daarvoor naar het kopje “Abonnementen” en vervolgens “Wijzigen”. Daar kun je je gewenste snelheid kiezen en je voordeel activeren! :smile:


 


@Piotr 

Ik vind het wat vaag om zomaar een selectie te maken omdat bovenin een waarschuwing staat over een nieuw contract. Daarnaast worden er euro bedragen genoemd. Die vreemd genoeg lager zijn dan de actuele prijs.

Kun jij het aanpassen naar 100Mbps. En dit zonder dat er wijzigingen ontstaan in alle voorwaarden?


Hoi @D_vd_V,

 

Graag zou ik de internetsnelheid ophogen voor je naar 100 Mbit/s, het nadeel hieraan is echter dat je dan jouw huidige prijsplan/abonnementsvorm wijzigt en de ‘oude’ Klantvoordelen (meer TV, mobiele korting etc.) vervallen. Zoals uitgelegd op jouw My T-Mobile Thuis pagina, is de prijs per maand dan weliswaar € 5,- minder, maar zul je dus onder andere de TV voucher ter waarde van € 7,50 verliezen. In het kort: wij kunnen jouw snelheid niet wijzigen zonder dat de voorwaarden veranderen. Sorry voor het ongemak!


Reageer