Hi @Dennisweb, dit is inderdaad niet heel netjes afgewerkt.
Ik heb ons contactpersoon bij Guidion een mail gestuurd en de foto bijgevoegd. Hopelijk kunnen ze nog een monteur sturen die het wel netjes achterlaat. Mijn excuses hiervoor!
Dit is wel een beetje de ‘standaard’ die Guidion/Odido hanteert. Van patchcovers hebben ze daar nog nooit gehoord. Ook KPN heeft een korte periode op GPON gezeten met zo’n extra kastje wat je ergens ernaast moest schroeven, maar die gebruikten tenminste nog een nette patchcover voor op de FTU.
Je kunt die groene stekker uit de FTU halen en de gele patchkabel zelf op een andere plek oprollen en met 2 tiewraps (niet te strak!) ergens anders vastzetten, als je een beetje de zelfde diameter aanhoudt als nu zullen de bochten ook niet te scherp zijn.
Maar ik zou aanraden om zelf maar zo’n patchcover aan te schaffen en je erbij neer te leggen dat je dit zelf moet betalen.
Hi @Tommie van Odido, iemand op een ander forum van KPN Netwerk zegt dat hier een patchcover had moeten worden geplaatst. Toen ik vroeg hoe ik dat dan moet plaatsen, werd me verteld dat Odido dit met Guidion moet regelen.
Kunnen jullie dit voor mij oplossen? Zelf een patchcover kopen is het probleem niet, maar om nou aan jullie vezel te prutsen, dat lijkt mij als eindklant niet de bedoeling.
@Dennisweb
Hier moet inderdaad een patchcover link geplaatst worden.
Misschien kan @Tommie van Odido Dat ook doorgeven aan Guidion.