Skip to main content

Hallo Odido Community,

Ik heb een vraag over de mogelijkheden bij Odido.

Mijn oma zit momenteel in een lastige situatie met haar huidige provider, Ziggo. Helaas is haar abonnement op een nogal onaangename manier verlengd. Ze moest onlangs haar mediabox omwisselen en kreeg daarbij onvoldoende informatie dat dit zou resulteren in een directe verlenging van haar abonnement. Ze zit nu vast aan dit contract tot juni 2025, terwijl ze dit eigenlijk helemaal niet wil.

Mijn oma wil heel graag overstappen naar Odido, vooral omdat het glasvezelaanbod bij Odido aantrekkelijker en goedkoper is voor haar. Daarnaast heeft ze altijd goede ervaringen gehad met de service van Odido, wat voor haar ook een belangrijke factor is.

We hebben contact gehad met Ziggo, maar helaas geven zij aan dat er niets meer mogelijk is, omdat

"het abonnement is er nu eenmaal en u had 14 dagen om het terug te draaien, dan had u maar beter op moeten letten"

Van anderen heb ik gehoord dat sommige providers bereid zijn om klanten te helpen bij het overstappen door bijvoorbeeld het oude abonnement af te kopen of iets dergelijks. Weet iemand of Odido hier ook mogelijkheden voor biedt? Zijn er misschien opties of waarmee ik mijn oma zou kunnen helpen om toch over te stappen naar Odido?

Alvast bedankt voor jullie hulp en advies!

Met vriendelijke groet,

Boykevv

@boykevv Welkom in de community van Odido!

Wil Ziggo niet afkopen? In mijn jaren bij Odido heb ik nog nooit gehoord dat Odido het abonnement voor een toekomstige klant wil afkopen. 

@ZiggoWebcare zit  ook op Twitter, als ze kunnen helpen doen ze dat zeker..

Ik lees via Google dat je oma ook bij Ziggo kan afkopen.

Wij berekenen een afkoopsom voor je en deze vind je op jouw eindafrekening. Als je het abonnement wil beëindigen in de minimum-abonnementsduur, dan betaal je in een keer 50% van het resterende bedrag tot aan het einde van de minimum-abonnementsduur. Neem voor informatie hierover contact op met onze Klantenservice.

Abonnement opzeggen - Ziggo

Beste @boykevv  Ik heb navraag voor je gedaan op Twitter.

Het antwoord was simpel.

Bedoel je dan dat je het abonnement wilt beëindigen in de minimum-abonnementsduur? Dat kan, maar dan betaal je in een keer 50% van het resterende bedrag tot aan het einde van de minimum-abonnementsduur. Stuur gerust een DM (op Twitter) als je daar meer informatie over wilt. 

@Cristien 

Bedankt voor de informatie.

Het gaat inderdaad om het eerder stop zetten van het Ziggo-abonnement.

We hebben het contract daar namelijk geprobeerd terug te draaien, omdat de communicatie hierover extreem slecht was, en het nooit de bedoeling is geweest het abonnement daar te verlengen.

Vandaar ook de vraag of Odido wel is contracten zou afkopen bij Ziggo zodat mensen alsnog over kunnen stappen. Maar begrijpelijk dat dit niet wordt gedaan. We hoorden dit toevallig van wat andere mensen en dachten nooit geschoten is altijd mis, vandaar ook dit topic.

In dat geval wordt het gewoon even uitzitten bij Ziggo, en dan juni volgend jaar zo snel mogelijk over naar de dienstverlening van Odido.

Nogmaals enorm bedankt voor het navragen en de informatie!

@boykevv  Jij en je oma en je hele familie, straat, sportschool, dansschool,muziekvereniging tuiniersclubje 😂 Jullie zijn vast allemaal van harte welkom bij ODIDO.😂

De moderators lezen hier ook mee en wie weet hebben ze een tip voor jullie.

🍀🍀🍀🍀

🌞 

Reageer