Allereerst van harte welkom op onze Community!  @Blackhawk95Â
Je stelt een goede vraag, ik leg het je graag uit. Echter begrijp ik je vraag niet helemaal. Als ik jou op zoek in het systeem, kom ik uit op een nieuw Glasvezel abonnement. Wij bieden ook geen Glasvezelpakketten aan van 50 Mbit. Kan het zijn dat je een oude verbinding hebt of doel je op de verbinding van jouw vriendin?Â
Het kan inderdaad zo zijn dat er een monteur van Guidion moet langskomen om jouw verbinding om te zetten in de wijkcentrale, dit verschilt per adres.Â
Allereerst van harte welkom op onze Community!  @Blackhawk95Â
Je stelt een goede vraag, ik leg het je graag uit. Echter begrijp ik je vraag niet helemaal. Als ik jou op zoek in het systeem, kom ik uit op een nieuw Glasvezel abonnement. Wij bieden ook geen Glasvezelpakketten aan van 50 Mbit. Kan het zijn dat je een oude verbinding hebt of doel je op de verbinding van jouw vriendin?Â
Het kan inderdaad zo zijn dat er een monteur van Guidion moet langskomen om jouw verbinding om te zetten in de wijkcentrale, dit verschilt per adres.Â
Zij heeft het abonnement van 50mbit afgesloten in het T-mobile tijdperk dus het klopt inderdaad dat vandaag de dag een glasvezelpakket afsluiten van 50mbit niet meer kan.
Tot 27 december had zij een glasvezel abonnement van 50mbit deze hebben wij opgezegd en ik heb een nieuw abonnement afgesloten op hetzelfde adres waar tot 27 december een actieve glasvezel verbinding was van Odido.
Het nieuwe abonnement van 1gbit is op 28 december ingegaan naar mijn inziens veranderd er eigenlijk helemaal niks (aangezien er tot 27 december een oud glasvezel abonnement actief was). Er vind eigenlijk alleen een snelheidsverhoging van 50mbit naar 1gbit in de vorm van een nieuw abonnement.
Â
Mijn vraag is dan: is het echt nodig dat er een monteur van Guidion langskomt om in de wijkcentrale iets om te prikken zodat de snelheid naar 1gbit gaat?
Terwijl als zij (mijn vriendin) het abonnement van 50mbit naar 1gbit had omgezet er geen monteur hoefde te komen..
Â
Hoi @Blackhawk95, ik begrijp je reactie helemaal! Om jullie toch van de beste service te voorzien, moet er wel een monteur langskomen. Hij zorgt er namelijk ook voor dat het abonnement administratief actief wordt gemeld. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een hele fijne jaarwisseling! Groetjes, Ishana
Hoi @Blackhawk95, ik begrijp je reactie helemaal! Om jullie toch van de beste service te voorzien, moet er wel een monteur langskomen. Hij zorgt er namelijk ook voor dat het abonnement administratief actief wordt gemeld. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een hele fijne jaarwisseling! Groetjes, Ishana
Â
Ishana,
Dan is het me nu duidelijk waarom er een monteur moet komen.
Bedankt voor je reactie en een fijne jaarwisseling!
Groet,
Â
Blackhawk95
Â
Â
Â
Â
âEen monteur komt langs om een abonnement administratief te meldenâ, dit âklinktâ wat vreemd.
Ik ben geen glasvezel expert maar het zou me niet verbazen als de monteur langs komt om de ONT te vervangen. Sowieso is KPN bezig met een migratie van GPON naar XG(S)-PON.Â