Skip to main content

Hallo,

Sinds vandaag ben ik "nieuwe" klant bij Odido en is mijn abonnement voor internet ingegaan.
Mijn vriendin had tot gisteren een glasvezel internet abonnement bij Odido afgesloten met een snelheid van 50mbit.

Vandaag bij het ingaan van mijn glasvezel abonnement van 1gbit haal ik nog steeds de snelheid van 50mbit, zelf heb ik contact opgenomen met de klantenservice van Odido en daar werd mij verteld dat ik pas de snelheid van 1gbit haal wanneer er een monteur van Guidion is langs geweest want die moet iets omzetten in de wijkcentrale.

Zelf heb ik twijfels over dit antwoord want als ik bij het vorige abonnement van 50mbit naar 1gbit was gegaan hoeft daar ook niet eerst een monteur voor langs te komen lijkt mij?

Kan iemand mij dit uitleggen?

Met vriendelijke groet,

Blackhawk95

Allereerst van harte welkom op onze Community! 😀 @Blackhawk95 

Je stelt een goede vraag, ik leg het je graag uit. Echter begrijp ik je vraag niet helemaal. Als ik jou op zoek in het systeem, kom ik uit op een nieuw Glasvezel abonnement. Wij bieden ook geen Glasvezelpakketten aan van 50 Mbit. Kan het zijn dat je een oude verbinding hebt of doel je op de verbinding van jouw vriendin? 

Het kan inderdaad zo zijn dat er een monteur van Guidion moet langskomen om jouw verbinding om te zetten in de wijkcentrale, dit verschilt per adres. 

Allereerst van harte welkom op onze Community! 😀 @Blackhawk95 

Je stelt een goede vraag, ik leg het je graag uit. Echter begrijp ik je vraag niet helemaal. Als ik jou op zoek in het systeem, kom ik uit op een nieuw Glasvezel abonnement. Wij bieden ook geen Glasvezelpakketten aan van 50 Mbit. Kan het zijn dat je een oude verbinding hebt of doel je op de verbinding van jouw vriendin? 

Het kan inderdaad zo zijn dat er een monteur van Guidion moet langskomen om jouw verbinding om te zetten in de wijkcentrale, dit verschilt per adres. 

Zij heeft het abonnement van 50mbit afgesloten in het T-mobile tijdperk dus het klopt inderdaad dat vandaag de dag een glasvezelpakket afsluiten van 50mbit niet meer kan.

Tot 27 december had zij een glasvezel abonnement van 50mbit deze hebben wij opgezegd en ik heb een nieuw abonnement afgesloten op hetzelfde adres waar tot 27 december een actieve glasvezel verbinding was van Odido.

Het nieuwe abonnement van 1gbit is op 28 december ingegaan naar mijn inziens veranderd er eigenlijk helemaal niks (aangezien er tot 27 december een oud glasvezel abonnement actief was). Er vind eigenlijk alleen een snelheidsverhoging van 50mbit naar 1gbit in de vorm van een nieuw abonnement.

Mijn vraag is dan: is het echt nodig dat er een monteur van Guidion langskomt om in de wijkcentrale iets om te prikken zodat de snelheid naar 1gbit gaat?
Terwijl als zij (mijn vriendin) het abonnement van 50mbit naar 1gbit had omgezet er geen monteur hoefde te komen..

Hoi @Blackhawk95, ik begrijp je reactie helemaal! Om jullie toch van de beste service te voorzien, moet er wel een monteur langskomen. Hij zorgt er namelijk ook voor dat het abonnement administratief actief wordt gemeld. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een hele fijne jaarwisseling! ✹ Groetjes, Ishana

Hoi @Blackhawk95, ik begrijp je reactie helemaal! Om jullie toch van de beste service te voorzien, moet er wel een monteur langskomen. Hij zorgt er namelijk ook voor dat het abonnement administratief actief wordt gemeld. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een hele fijne jaarwisseling! ✹ Groetjes, Ishana

Ishana,

Dan is het me nu duidelijk waarom er een monteur moet komen.

Bedankt voor je reactie en een fijne jaarwisseling!🎆

Groet,

Blackhawk95

“Een monteur komt langs om een abonnement administratief te melden”, dit “klinkt” wat vreemd.
Ik ben geen glasvezel expert maar het zou me niet verbazen als de monteur langs komt om de ONT te vervangen. Sowieso is KPN bezig met een migratie van GPON naar XG(S)-PON. 

Reageer