administratief probleem bij netwerkmigratie

  • 25 January 2024
  • 15 reacties
  • 142 Bekeken

Ik kan geen klachtformulier invullen noch een email met mijn klacht naar odido sturen. Heel onhandig, want inmiddels heb al vele keren het verhaal moeten uitleggen en reeds vele uren aan de telefoon gezeten met de helpdesk. Zij staan me vriendelijk te woord, maar het probleem is nog steeds niet verholpen. Loopt al vanaf november 2023.

Vandaar een nieuwe poging via de community

In uw email geeft u aan dat ik de gegevens van mijn oude provider moet opgeven om zo de overstap naar odido-internet (per glasvezel) mogelijk te maken.

Helaas heb ik al (te) vaak moeten bellen om uit te leggen dat mijn overstap administratief niet juist in jullie systeem staat  :-(

Ik ben al vele jaren klant bij odido. Momenteel met een abonnement met alleen Internet20, maar heb afgelopen november aangegeven over te willen stappen naar glasvezel. In mijn straat ligt glasvezel van odido. De aansluiting moet nog wel het huis ingebracht worden en daarna de netwerkmigratie. Dat loopt nog.

Ik ben als nieuwe klant opgevoerd in jullie systeem (nieuw klantnummer). Om die reden heb ik emails gekregen met het verzoek mijn oude provider door te geven. Dat kan natuurlijk niet, want ik zit al bij odido. Nu heb ik weer een email ontvangen. Nu dat de overstapservice mislukt is.

Het is puur een administratief ding. Dus ik, als klant, zou daar geen last van moeten hebben, maar inmiddels heb ik in totaal al vele uren aan de telefoon gehangen.

Ik zou zeggen: regel het nu eens 'n keer goed.

Cal van Odido 3 maanden geleden

Hoi @robertc8, goed dat je uitgebreid je verhaal doet en logische vraag die je stelt, ik zie graag dat je makkelijk je abonnement om kan zetten! Graag had ik dit meteen voor je gedaan, alleen herkent het systeem niet dat er voor je bestaande abonnement ook een optie is om over te gaan naar glasvezel. Hierom heb ik dit doorgezet naar de technische afdeling met het verzoek om de glasvezeloptie open te zetten.

Ik verwacht dat er binnenkort meer mogelijk is, hier komen wij nog bij je op terug!

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @robertc8, goed dat je uitgebreid je verhaal doet en logische vraag die je stelt, ik zie graag dat je makkelijk je abonnement om kan zetten! Graag had ik dit meteen voor je gedaan, alleen herkent het systeem niet dat er voor je bestaande abonnement ook een optie is om over te gaan naar glasvezel. Hierom heb ik dit doorgezet naar de technische afdeling met het verzoek om de glasvezeloptie open te zetten.

Ik verwacht dat er binnenkort meer mogelijk is, hier komen wij nog bij je op terug!

Bedankt voor de toezegging dat je het gaat regelen.

Opvallend: ik heb in dit traject meerdere medewerkers gesproken, maar ieder kwam met een iets andere oplossingsrichting. En steeds bleef het probleem onopgelost.

Frustrerend: Ik heb in nov/dec meerdere keren gebeld met de helpdesk. Op zich vriendelijk te woord gestaan. Moest wel keer op keer opnieuw het verhaal vertellen. Er zou aan gewerkt worden, maar ... het probleem bleef bestaan!

Ook nu in januari heb ik moeten bellen vanwege een verwarrend e-mailtje van odido.

Al met al heeft me dit letterlijk meerdere uren tijd gekost. Nog los van de ergenissen dwz negatieve energie.

Ik ben blij dat dit nu in een topic vastligt, want daardoor is het beter traceerbaar dan via de telefoon.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @robertc8, dit is zoals je terecht aangeeft niet leuk en ik wil ook graag voor eens en voor altijd helderheid voor je kunnen creëren. Aangezien de technische dienst op dit vlak aan meer knoppen kan draaien heb ik er vertrouwen in dat zij snel een kundig antwoord kunnen geven.

In de komende werkdagen heb je hier meer uitsluitsel over en in de tussentijd wil ik je een erg mooi weekend toewensen! 

Hallo @Cal van Odido vandaag is mijn glasvezel-verbinding operationeel geworden. Er waren nog 2 dingen te regelen. Dus ik heb hiervoor de helpdesk gebeld.

1) mijn oude dsl-abonnement is opgezegd (klantnummer WWV77619). In mijnOdido kan ik zien dat deze aanpassing "in behandeling" is. Ik mag aannemen dat datum einde contract 6 of 7 maart wordt, want ik was allang fan odido. Het gaat om een netwerkmigratie. Zou je die einddatum nog willen controleren?

2) ik probeer mijn nieuwe glasvezel-abonnement (klantnummer TWG60078) te koppelen met mijn bestaande mijnOdido-account, maar dat lukt niet. Logisch want het is een ander klantnummer.

Ik heb toen met een tweede email-adres een nieuw account aangemaakt voor mijnOdido, maar als ik het abonnement wil koppelen, moet ik op enig moment de laatste vijf cijfers van mijn bankrekeningnummer invullen. Daar komt een foutmelding op: "te veel fecords". Hetgeen logisch is, omdat mijn oude account hetzelfde bankrekeningnummer heeft. Twee accounts met hetzelfde bankrekeningnummer kan blijkbaar niet.

Op dit moment heb ik geen probleem, want de nieuwe glasvezel-verbinding doet het. Ik heb dus internet. Maar het zou mooi zijn als ik ook via mijnOdido toegang heb tot mijn nieuwe abonnement. Ook zou ik voor de definitieve afrekening van mijn oude contract ook toegang moeten behouden tot mijn oude abonnement.

Kan jij hier een oplossing voor bieden? De helpdesk had begrijpelijkerwijs te weinig mogelijkheden.

We zijn er nu bijna, maar... Al met al heeft dit gedoe me vele uren gekost (zie historie van dit topic)

Reputatie 7
Badge +9

Hey @robertc8, ik ben meteen voor je gaan kijken en zag dat een collega een foutieve invoer gedaan heeft waardoor je een maand opzegtermijn zou hebben. Dit heb ik aangepast en het abonnement wordt nu morgen opgezegd! 

Ook heb ik de oude abonnement ontkoppeld. Lukt het nu huidige abonnement te koppelen of krijg je nog steeds de melding "te veel records gevonden”? 

Hallo @Tommie van Odido het gaat nog niet helemaal goed.

Ik had altijd al een account voor mijnOdido, maar dat emailadres herkent het systeem niet meer. Dat snap ik niet, want met dat email-adres heb ik wel mijn opzegging van het dsl-abonnement bevestigd gekregen.

Gisteren had ik een nieuw account aangemaakt met een ander emailadres (het adres dat ik ook voor de community gebruik), maar daar kan ik mijn abonnement niet aan koppelen. Nog steeds vanwege "teveel records gevonden".

Wat nu wel goed is, is dat mijn  dsl-abonnement per 8-3-2024 opgezegd is (ipv. 5-4-2024)

De aanhouder wint, zullen we maar zeggen   ;-)

Reputatie 6
Badge +2

@robertc8 Super fijn dat het gelukt is met de opzegging van het abonnement!

Ik ben direct voor je gaan kijken en ik zie dat het e-mail adres niet overeenkomt met wat er bij ons in het systeem staat, ik vermoed dat het daarom niet lukt. Heb ik jouw toestemming om het e-mailadres aan te passen naar het e-mailadres wat je gebruikt op de Community?

Hallo @Teresa van Odido 

Om in lijn te blijven met al die andere accounts die ik bij al die andere organisaties heb, wil ik je vragen mijn oorspronkelijke account bij mijnOdido (heb ik al vele jaren!) te herstellen. En dat je dat account dan ook koppelt aan @robertc8 in de community.

Ik heb twee klantnummers één voor mijn dsl-abonnement (die eindigt per 8 maart) en één voor het glasvezel-abonnement (die is gestart op 6 maart).

Dat dat er twee zijn voor één klant (ik) is altijd al het probleem geweest. Begrijpen die ik het niet, maar een netwerkmigratie voor een bestaande odido-klant schijnt jullie systeem niet aan te kunnen.

Ik stel voor dat je mijn account koppelt aan het klantnummer vd glasvezel en dat je me de laatste facturen van het dsl-abonnement als pdf per email toestuurt, want daar kan ik dan niet mee zelf bij.

Is dat een oplossing?

Reputatie 5
Badge +4

Hi @robertc8, wij kunnen zelf geen account voor je koppelen, dit is echt iets wat alleen jij kan doen. Wel help ik je graag verder om ervoor te zorgen dat het koppelen goed gaat. Je kan nu op het oorspronkelijke e-mailadres een heel nieuw account aanmaken via onze website. Zodra je dit hebt gedaan, kan het glasvezelabonnement hieraan gekoppeld worden. De melding dat er teveel records gevonden zijn heeft te maken met een bug in ons systeem. Dit kunnen we omzeilen door jouw rekeningnummer tijdelijk aan te passen naar een rekeningnummer wat nog helemaal niet bij ons bekend is. Nadat jouw account is gekoppeld kan vervolgens het juiste rekeningnummer weer teruggezet worden. Mocht je geen ander rekeningnummer hebben, dan kan ik het voor je doorzetten naar onze technische dienst, zodat zij het voor je kunnen rechtzetten. Daarvoor moet wel het account aangemaakt zijn waarop je voortaan wil inloggen. Laat je het me weten zodra dit gedaan is? 

Begrijp ik het verder trouwens goed dat je jouw e-mailadres wat op dit moment bekend is bij de Community wil aanpassen naar het e-mailadres wat bekend is bij het abonnement? Laat het me weten als dit het geval is, dan kan ik dit gelijk voor je in orde maken. Ook heb ik jou de laatste twee facturen van het DSL-abonnement per e-mail toegestuurd. Mocht je nog andere facturen willen ontvangen, laat me dan weten van welke maand je de factuur zou willen. Dan maak ik dit in orde voor je! 

Hallo @Nora van Odido 

Het is me gelukt om een nieuw account aan te maken met het oude, vertrouwde email-adres, waarbij nu het glasvezel-abonnement gekoppeld is. Het bankrekeningnummer bij dit account is correct.

Ik zou je willen vragen het (lege) mijnOdido-account met het 2e emailadres (met 8 in de naam) te verwijderen.

En ook om @robertc8 in de community te koppelen aan hetzelfde emailadres als van mijnOdido. Verder vermoed ik dat het klantnummer bij mijn community-account ook nog omgezet moet worden naar het glasvezel-klantnummer.

Ik hoop dat het eind in zicht komt...

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @robertc8, super fijn om te horen dat het gelukt is met de koppeling! Je hebt een mooie to-do lijst opgesteld, ik zal 'm stap voor stap afstrepen:

  • Voor het verwijderen van je lege Mijn Odido account mét de 8 in de naam heb ik een verzoek aangemaakt richting de technische dienst. Ik verwacht dat hier binnen enkele werkdagen meer duidelijkheid over is.
  • Ik heb het e-mail adres van je Community account aangepast naar het e-mail adres zónder de 8, oftewel het e-mail adres dat je ook gebruikt voor je Mijn Odido account.
  • Ik heb je nieuwe klantnummer toegevoegd aan je Community account.

Hiermee is dit in ieder geval helemaal voor je rechtgezet! 🙂

Hallo @Cal van Odido bedankt dat je de punten opgepakt hebt.

Ik was nog een ding vergeten. Omdat ik nu geen inzage meer heb in de facturen van mijn oude klantnummer, wil ik je vragen om de laatste factuur (maart en misschien ook april?) Per email door te sturen. Nora heeft jan+febr reeds opgestuurd.

Verder nog een verzuchting. Je begint wel met dat het "super fijn is dat...", maar ik ben niet zo content.

Het ziet er naar uit dat alles nu geregeld is, maar het heeft mij vanaf 21 nov 2023 letterlijk uren tijd gekost om mijn dsl-aansluiting correct om te laten zetten naar glasvezel. Ik ben altijd vriendelijk te woord gestaan, dat wel, maar al die verloren uren die ik er in heb moeten stoppen, krijg ik er niet mee terug.

Reputatie 5
Badge +4

Hi @robertc8, ik wil mijn oprechte excuses aanbieden de omzetting niet zo makkelijk is gegaan zoals dit normaal gesproken gaat. Het is fijn dat het nu allemaal geregeld is en ik ben blij om te zien dat je altijd vriendelijk te woord bent gestaan. 

Ik heb de meest recente facturen die op dit moment beschikbaar zijn al naar je toe gestuurd! Je zult nog een factuur ontvangen voor de periode van 1 maart tot en met 6 maart. Deze factuur zal rond 25 maart beschikbaar zijn, wil je me op dat moment een reminder sturen? Dan kan ik deze factuur ook naar je toe sturen! Van het glasvezel abonnement zullen de facturen voor je klaarstaan in het Mijn Odido account. Zodra deze beschikbaar zijn, krijg je hier ook een melding van per e-mail. Mocht er een reden zijn dat je deze niet kan inzien, laat het me weten. Ik ga er dan gelijk achteraan voor je. 

Hallo @Nora van Odido 

Het is administratief nog steeds niet goed geregeld. Als ik op mijn Odido inlog en "internet abonnement" kies, dan krijg ik de melding  "Oops! Hier ging iets mis." En krijg ik dus mijn glasvezel-abonnement niet te zien, terwijl deze 7 dagen geleden wel gekoppeld was (zie post hierboven, ook aan jou gericht )

Ik ireeg een geautomatiseerde email "Je eerste Odido factuur voor thuis.". Dus ik wilde controleren of die correct is. Dat lukt dus niet.

Reputatie 6
Badge +2

@robertc8 Duidelijk, ik zoek dit graag verder voor je uit! 

Als ik het goed begrijo heb je een bestaand account (Mobiel) in Mijn Odido en wil je jouw Internet + TV abonnement hieraan toevoegen, klopt dit? Wil je mij in een privébericht het 06-nummer waar het omgaat, je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer sturen? Dan ga ik gelijk voor  je aan de slag!

Reageer