Skip to main content

Ik heb problemen met het activeren van veilig online.  Bij het activeren met de app krijg ik iedere keer de melding kan de router niet detecteren. Ik heb al contact gehad met helpdesk en ze hebben al de tablet opnieuw laten opstarten, de app opnieuw geïnstalleerd maar het helpt niet. Probleem is zowel bij telefoon als tablet.

Ik gebruik duckduckgo en als ik bij de instellingen op router beheren push krijg ik een melding Het certificaat van deze website is ongeldig

PS ook een poweflip uitgevoerd,  geen resultaat

Hi @FDUBBELMANS, welkom op onze Community! 

Ik ben voor je gaan kijken en TVO staat wel op het modem. Ik heb voor de zekerheid een reprovisie uitgevoerd, dit verzend alle diensten opnieuw naar het modem. Kan je het modem rebooten en kijken of het nu wel lukt? Zo niet, kan je het modem voorzien van een factory reset? Dit helpt vaak ook als je deze melding krijgt.

Hi @FDUBBELMANS, welkom op onze Community! 

Ik ben voor je gaan kijken en TVO staat wel op het modem. Ik heb voor de zekerheid een reprovisie uitgevoerd, dit verzend alle diensten opnieuw naar het modem. Kan je het modem rebooten en kijken of het nu wel lukt? Zo niet, kan je het modem voorzien van een factory reset? Dit helpt vaak ook als je deze melding krijgt.

Hallo Tommie

Het werkt inmiddels. Ik had ook een privé DNS en nadat ik dit had uitgeschakeld kon ik veilig online activeren.

Bedankt

Fijn om te horen @FDUBBELMANS, fijn weekend alvast! 

Denk om even mee te geven, dat ‘veilig online’ alleen werkt via de default DNS van Odido @Tommie van Odido ?

Kan mij voorstellen dat via DNS-Filtering en/of DNS-Rules, net zoals cloudflare doet met zijn ‘1.1.1.1 for Families’, dit ‘veilig online’ is ingeregeld?

Zou kunnen zijn dat veel klanten met ‘veilig online’, toch hun eigen afzonderlijke preferentie DNS service hebben ingesteld. Hierdoor ondervinden ze dan problemen, zoals dat het dus niet werkt.

Reageer