Beantwoord

Activeren nieuwe ONT.

  • 30 December 2023
  • 8 reacties
  • 188 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Zit al 2 weken uit het niets zonder internet. Nu is er vandaag een nieuwe ONT geleverd, maar deze komt niet online op de PON (blijft knipperen) waarbij de oude ONT wel online komt maar slechts voor 30 min (dan knalt de lijn eruit).

 Ik lees hier veel over dat een ont op serienummer geactiveerd zou moeten worden, zou dit voor mij gedaan kunnen worden?

icon

Beste antwoord door Xentor 8 January 2024, 10:23

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Xentor, goed dat je aan de bel trekt, ik kan dit snel voor je aanpassen! Ik heb het serienummer aangepast en je nieuwe ONT kan hier direct mee online komen. Mocht je problemen hebben met de nieuwe ONT, wil je mij dan het nieuwe serienummer via een privébericht toesturen?

Ik verwacht dat je snel volledig kan genieten van je internet! 😃

Helaas heeft het niet geholpen en staat er een ticket uit bij de TD waarom de ONT zich niet wil registreren.

Hoop toch wel dat deze week er iets opgelost wordt. Werk veel vanuit huis en dit is niet echt praktisch ivm toegang en dergelijke.

Zou een van de moderators dit verzoek door kunnen zetten naar DFN (Delta Fiber Network). Zodat de nieuwe ONT correct geregistreerd kan worden op het netwerk?

Reputatie 6
Badge +2

@Xentor Ik had graag gelezen dat een nieuwe registratie de oplossing was geweest. Gelukkig ligt het inmiddels bij mijn collega’s van de technische dienst! Zij zijn aan het schakelen met de netwerkbeheerder om jou weer zo snel mogelijk online te krijgen. 

 

Hi Teresa,

ik had gehoopt dat dat ook zou helpen maar helaas. Vanochtend is Cogas geweest, maar de lijn is prima. Het probleem zit hem echt in het ONT. 
 

zouden jullie alsjeblieft een verzoek bij delta kunnen neerleggen om de nieuwe ONT te registreren (naast in jullie eigen systeem). Het probleem is (verwacht ik / begrijp ik eruit) dat de nieuwe ONT gewoon niet goed registreert via jullie tooling. Dus zou er een service verzoek bij delta aangemaakt kunnen worden om het nieuwe ONT actief te maken?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Xentor, het ticket staat nog open bij onze Back Office. Ik ga er vanuit dat het spoedig opgepakt wordt! Zodra er meer informatie is wordt er contact met je opgenomen. 

Probleem is opgelost, nieuwe ONT is gisteren geactiveerd door iemand van Delta.

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor het delen van de herstelmelding. Fijn dat het nu eindelijk werkt! Veel plezier met de verbinding!

Reageer