Skip to main content

Activatiekosten bij verhuizing / contractvraag

• November 5, 2025
  • 22 reacties
  • 208 Bekeken

Hey hey,

Ik wil best de moeite doen om niet over te stappen naar een andere provider, echter zit ik met (onbekend wanneer) een verhuizing, zie ik dat verhuizing doorgeven eventjes 68 euro kost ivm activatiekosten (Bij afsluiten nieuw contract gratis, op willekeurig adres?)… Hoe zit dit dan?

En gezien ik dus niet weet *wanneer* ik iets hoor van deze geweldige huizenmarkt, behalve dat t binnen 9 maanden is heb ik even geen idee hoe dit het beste aan te pakken valt, waarom zijn er 67 euro activatiekosten die ik als “nieuwe” klant (qua contract dan) niet zou krijgen? Als ik zou overstappen zie ik bijvoorbeeld bij Ziggo dat er juist geen extra kosten zitten bij het verhuizen (maar misschien ligt dat dan ook aan het feit dat ze kantje boord gaan door concurrentie??)

Ik hoop eigenlijk dat ik gewoon netjes een mooie deal mag ontvangen bij verlengen, en dat verhuizen mij dan qua apparatuur niks gaat kosten (Net als mijn ervaring met voor de eerste keer klant worden), hooguit dat iemand weer zo’n wit plaatje in de muur moet monteren met een glaskabel van buiten, maar de ONT en Router lijken mij gewoon mee te kunnen (Zie vorig topic, ik heb de “originele” ONT nog, en die ik kreeg ter vervanging omdat destijds die ONT problemen gaf, dus ik kan de ONT die ik nu gebruik gewoon kosteloos meenemen..)

Duss… Waar komen die kosten vandaan voor het activeren? :(

November 6, 2025

Hi ​@Jensw_, ik snap je helemaal! Ik zie hier gelijk dat je jouw abonnement kunt verlengen. Met een verhuizing krijg je ook gelijk een nieuw abonnement en contract met nieuwe kortingen. Je hebt een vraag over de activatiekosten. Ik wil je daarom adviseren te bellen met onze Sales afdeling via 0800-7123. Mijn collega's kijken héél graag naar het beste aanbod op je nieuwe adres én de activatiekosten. Je kan mijn collega's bereiken op ma-vr van 8.00 tot 20.00 en op zaterdag van 9.00 tot 17.30. Probeer dit zeker, want zij hebben exacte inzicht in de aanbiedingen en kunnen mogelijk sleutelen aan de kortingen!

Heb je andere vragen aan mij, stel die dan zeker!

Ah zal ik dan doen indd, mijn issue qua verlengen is vooral dat ik niet weet wanneer in de 8 maanden ik verhuis, maar dan zal ik binnenkort wel eens gaan bellen naar de afdeling, thanks!

Als ik nu niks doe (bijv als ik pas in februari weet dat ik verhuis in april) gebeurd er niks met het contract toch? Deze loopt dan gewoon door voor de prijs die ik nu heb? Lijkt mij ideaal, want dan kan ik gelijk het contract verhuizen en daarmee weer jaar of 2 vastzetten :)

22 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • November 5, 2025

Hallo ​@Jensw_ 

De installatiekosten en activatiekosten betaal je wel gewoon maar volgens mij kunnen de activatiekosten achteraf handmatig vergoed worden.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Jensw_, ik snap je helemaal! Ik zie hier gelijk dat je jouw abonnement kunt verlengen. Met een verhuizing krijg je ook gelijk een nieuw abonnement en contract met nieuwe kortingen. Je hebt een vraag over de activatiekosten. Ik wil je daarom adviseren te bellen met onze Sales afdeling via 0800-7123. Mijn collega's kijken héél graag naar het beste aanbod op je nieuwe adres én de activatiekosten. Je kan mijn collega's bereiken op ma-vr van 8.00 tot 20.00 en op zaterdag van 9.00 tot 17.30. Probeer dit zeker, want zij hebben exacte inzicht in de aanbiedingen en kunnen mogelijk sleutelen aan de kortingen!

• Auteur
  • is een King Poster
  • November 6, 2025

Ah zal ik dan doen indd, mijn issue qua verlengen is vooral dat ik niet weet wanneer in de 8 maanden ik verhuis, maar dan zal ik binnenkort wel eens gaan bellen naar de afdeling, thanks!

Als ik nu niks doe (bijv als ik pas in februari weet dat ik verhuis in april) gebeurd er niks met het contract toch? Deze loopt dan gewoon door voor de prijs die ik nu heb? Lijkt mij ideaal, want dan kan ik gelijk het contract verhuizen en daarmee weer jaar of 2 vastzetten :)

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Toppie ​@Jensw_, snap ik! Bel dan zeker eens, mijn collega's weten hier echt alles van en kunnen je zelfs een persoonlijk aanbod doen. Wel zo fijn! 

Zeker, wanneer je nu niks doet blijft alles doorlopen zoals het nu loopt! 🤩

• Auteur
  • is een King Poster
  • November 6, 2025

Toppie ​@Jensw_, snap ik! Bel dan zeker eens, mijn collega's weten hier echt alles van en kunnen je zelfs een persoonlijk aanbod doen. Wel zo fijn! 

Ah oke, zal ik maandag eens doen dan 😅 bedankt voor de informatie iig! 

• Auteur
  • is een King Poster
  • November 26, 2025

Heel bijzonder wat ze trouwens hadden verteld bij de klantenservice..

Zover ik het begreep:

Pagina van verhuizing doorgeven klopt voor geen meter, zowel contractduur (aangezien t om een nieuw contract gaat), kosten (die 1 eur/pm verhoging bij een jaar) als de activatiekosten kloppen niet??

Als ik verhuis, heb ik 2 opties, alles terug sturen en “nieuwe” klant worden op het andere adres, of verhuizing telefonisch doorgeven, ONT behouden, router behouden, GEEN nieuw pakket (alles is pas een jaar oud) en evt WEL een monteur voor ontbrekende glas aansluiting krijgen

Oud contract (Black Friday 2024) wordt meegenomen, dus opnieuw 8 maanden voor 30 euro/pm in plaats van de site’s tarief van 31/pm voor 6 maanden

..Hoe kan het dat de aanbieding dan zo anders is, en vooral apart dat als ik via de site zou afsluiten ik een hoop meer kwijt ben (plus alles netjes mag terugsturen) en dat telefonisch niet zo stom hoeft te verlopen?

Geen idee hoe die logica zit maar als het officieel via de site verkeerd staat, hoort dat dan niet aangepast te worden, of is bellen gewoon zoveel beter voor beide kanten?

• Auteur
  • is een King Poster
  • April 28, 2026

Ondertussen laatst opnieuw contact gehad met de klantenservice,

Kreeg destijds geen korting of tijdelijk contract, best gek, misschien gewoon pech gehad.

Ik weet nu dat ik rond 11 Juni de sleutel krijg, ik heb nu dus nog het doorlopende contract tegen vol tarief (jammer genoeg geen korting dus..)

Ik kreeg van de medewerker 2 opties, en de derde kreeg ik van KPN's klantenservice te horen

1 - Verhuis contract mee, en krijg een (wat mij betreft slechte korting) aanbieding voor 4 maanden 10tje korting

2 - Stop het contract en wacht +-25-30 dagen, sluit het op nieuw adres opnieuw af, alle spullen mee terugsturen om uiteindelijk weer te ontvangen op dat nieuwe adres

3 - Overstappen naar KPN, die mij een 25 euro voor 8 maanden aanbieding geven (daarna 52,50 op jaarcontract), maar wel met de verhoogde mobiele abonnementskosten zitten bij Odido..

Jullie medewerker weigerde zijn naam uit te spreken over de telefoon, dat vond ik al raar, ik zou een feedbackmail/sms krijgen met zijn naam erin… nou dus nooit gekregen. Hoe dan ook buiten dat ik dat een slechte manier van klantenservice vind ben ik toch wel benieuwd welke opties gelden, want gezien dat hele gedoe van de datalek waar ik ondertussen ook last van ondervind wil ik gewoon de korting van nieuwe klanten (ik geloof 6 of 8 maanden nu voor 30/mnd op jaarcontract) en het liefst nog eventueel een compensatie van de afgelopen maanden omdat de verhuizing buiten mijn keus vertraagd werd, vooral omdat mij via het bellen niet duidelijk is geworden dat het mogelijk was gratis (ipv de kosten die de site aangeeft) het abonnement mee te nemen en/of een tijdelijk contract verlenging te kunnen doen

Dus wat mijn vraag betreft; is opzeggen en afsluiten wanneer ik zeker weet wanneer ik verhuis een goed idee, moet ik dan 30 dagen van tevoren dit aangeven en tegen die tijd gewoon weer bestellen, of kan ik het beste gewoon het contract gratis laten meeverhuizen? Want zo ver ik het nu zie zit ik met extra kosten als ik niet gewoon als nieuwe klant opnieuw afsluit..

• Auteur
  • is een King Poster
  • April 29, 2026

@Cheyenne van Odido enig idee? Geen idee of het enorm druk is of dat mijn post over het hoofd werd gezien

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Jensw_, sorry voor de stilte! Ik ben er voor je en help je graag verder. Het is top dat je nu weet wanneer je gaat verhuizen. Ik kijk heel graag met je mee, zodat ik je meer informatie kan geven. Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd om je gegevens te verifiëren. Zodra de verificatie gedaan is, praten we verder in dit topic. Dit doen we zodat er altijd een collega voor je klaarstaat. Ik zie je privébericht graag tegemoet! 

• Auteur
  • is een King Poster
  • June 14, 2026

Hi ​@Jensw_, sorry voor de stilte! Ik ben er voor je en help je graag verder. Het is top dat je nu weet wanneer je gaat verhuizen. Ik kijk heel graag met je mee, zodat ik je meer informatie kan geven. Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd om je gegevens te verifiëren. Zodra de verificatie gedaan is, praten we verder in dit topic. Dit doen we zodat er altijd een collega voor je klaarstaat. Ik zie je privébericht graag tegemoet! 

Hey Cheyenne,

Enig idee hoe het nu zit met het abbo? Krijg sinds aansluiting van de monteur afgelopen donderdag/vrijdag geen licht op de glasvezellijn :(

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Jensw_, ik zie het inderdaad! Mijn excuses. KPN heeft de patch niet goed uitgevoerd. Dit stond aan onze kant al open, maar ik heb een collega van mij gevraagd hier bij KPN haast achter te zetten. Dit is gelukt, KPN zal de patch nu zo snel mogelijk uitvoeren, zodat je online bent. Wil je mij op de hoogte houden Jens? Dankjewel!

• Auteur
  • is een King Poster
  • June 16, 2026

Hi ​@Jensw_, ik zie het inderdaad! Mijn excuses. KPN heeft de patch niet goed uitgevoerd. Dit stond aan onze kant al open, maar ik heb een collega van mij gevraagd hier bij KPN haast achter te zetten. Dit is gelukt, KPN zal de patch nu zo snel mogelijk uitvoeren, zodat je online bent. Wil je mij op de hoogte houden Jens? Dankjewel!

Heeft KPN het niet goed uitgevoerd? Hoorde t al van de buren dat zij ook geen internet hebben terwijl ze zelf KPN hebben, toch wel weer idioot dit, vooral omdat die inkomende lijnen zo'n check stickertje hebben dat ze daadwerkelijk wel gewerkt hebben 😭😂

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Jensw_, inderdaad. Het ligt echt bij KPN. Wij wachten nu op groen licht vanuit hen!

• Auteur
  • is een King Poster
  • June 16, 2026

Hi ​@Jensw_, inderdaad. Het ligt echt bij KPN. Wij wachten nu op groen licht vanuit hen!

Ja, KPNnetwerk gebeld, wat een gekloot zeg. sturen ze mij door naar een aannemer, die kent t adres niet, teruggebeld naar ze, krijg ik te horen dat er 14!!! tickets open staan, niemand die erop reageert en de eerste al in APRIL geopend werd, dus ben ik maar gaan klagen op Tweakers, krijg ik een aardige KPN medewerker in DM’s, belooft ie dat ik gelijk wordt gepatcht morgenochtend, en dat ik te horen krijg dat

“er gaat hier wat mis in het systeem, moet naar onze eigen monteurs de patchopdrachten maar alles staat uit bij de ftth beheer aannemer
dus die bouw ik allemaal om..”

Ik weet dat jullie er zelf niks aan kunnen doen aan de kant van Odido, maar holy shit. Kan hierover geen klacht bij KPNNetwerk over worden ingediend via jullie? Dit is toch wel erg slecht van ze.. Niemand die op tickets reageert, niemand die blijkbaar zag dat het compleet verkeerde team is neergezet op die meldingen??

Ik zal morgenvroeg in ieder geval laten weten of alles werkt, wat een service vanuit KPNNetwerk..

• Auteur
  • is een King Poster
  • June 17, 2026

Hoi ​@Cheyenne van Odido er is eindelijk iemand langs geweest, kan je de oude mijn odido verwijderen of daar t adres van aanpassen? Thanks! 

Heb ondertussen de mail dat alles geregeld is

Je nieuwe installatiedatum

We hebben je een tijdje geleden laten weten dat de Guidion monteur bij je langs komt voor de installatie. De installatiedatum is veranderd en je nieuwe datum is: 17-06-2026.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Jensw_, daar ben ik echt ontzettend blij mee. Ik ben het 100% met je eens en wij hebben dit gisteren al intern opgepakt richting de beheerder. Dit is niet fijn voor jou, niet fijn voor ons, niet fijn voor niemand. Wij gaan hier dus zeker mee aan de slag. Ik heb voor nu jouw gehele account verwijderd Jens. Zo kan je met jouw e-mailadres een nieuw account starten en de juiste abonnementen hieraan toevoegen. Doe dit een uur na mijn bericht, dan weten we zeker dat jouw account succesvol is verwijderd. Laat je mij weten of dit is gelukt? Mega bedankt!

• Auteur
  • is een King Poster
  • June 17, 2026

Hi ​@Jensw_, daar ben ik echt ontzettend blij mee. Ik ben het 100% met je eens en wij hebben dit gisteren al intern opgepakt richting de beheerder. Dit is niet fijn voor jou, niet fijn voor ons, niet fijn voor niemand. Wij gaan hier dus zeker mee aan de slag. Ik heb voor nu jouw gehele account verwijderd Jens. Zo kan je met jouw e-mailadres een nieuw account starten en de juiste abonnementen hieraan toevoegen. Doe dit een uur na mijn bericht, dan weten we zeker dat jouw account succesvol is verwijderd. Laat je mij weten of dit is gelukt? Mega bedankt!

Ah top, het ligt in ieder geval aan KPNNetwerk, want de buren die KPN zelf hebben hadden tot op vandaag, na dat geapp met een aardige KPN medewerker via Tweakers ook helemaal geen licht op hun lijn.. Bedankt dat jullie het verder ook oppakken met KPNNetwerk!

Zal een uur wachten en eens proberen alles weer toe te voegen, ben benieuwd!

Enig idee hoeveel extra kosten het met zich meebrengt nu ik tussen 12 en 17 juni geen klantvoordeel meer kreeg op mijn mobiele abbo? Niet dat ik straks ineens een verassende prijsverhoging meekrijg op factuur :D

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Jensw_, top! Ik ga het Klantvoordeel voor je na. Ik kan alleen gek genoeg geen actief mobiel abonnement vinden op het 06-nummer wat gekoppeld staat aan je Internet contract. Zou je mij via een privébericht het juiste 06-nummer kunnen sturen? Dan ga ik dit verder voor je na!

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • June 17, 2026

Enig idee hoeveel extra kosten het met zich meebrengt nu ik tussen 12 en 17 juni geen klantvoordeel meer kreeg op mijn mobiele abbo? Niet dat ik straks ineens een verassende prijsverhoging meekrijg op factuur :D

Omdat je vast internet abonnement pas gefactureerd wordt vanaf het moment dat de router online is, dus de 17e. Dus je hebt geen kosten hieraan tussen 12e en 17e. Geen klantvoordeel maar per saldo ben je dus zelfs goedkoper uit. 

• Auteur
  • is een King Poster
  • June 17, 2026

Omdat je vast internet abonnement pas gefactureerd wordt vanaf het moment dat de router online is, dus de 17e. Dus je hebt geen kosten hieraan tussen 12e en 17e. Geen klantvoordeel maar per saldo ben je dus zelfs goedkoper uit. 

Hmm, I see. Kan inderdaad dan zijn dat ik goedkoper uit ben, geen idee tot hoever klantvoordeel wordt verrrekend met actieve abbonementskosten van mobiel, 7,50 verdeeld over 30 dagen en dan min 5 dagen is dan maar een paar cent denk ik dan?

• Auteur
  • is een King Poster
  • June 17, 2026

Hey ​@Cheyenne van Odido Goed nieuws, nieuw account is aangemaakt! Kan alleen niet de 2 simkaarten toevoegen aan mijn account?

Probleem bij het wijzigen van gegevens

Het opgegeven nummer staat niet geregistreerd op je adres.

Anouk van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4

Hi Jens, in een ander topic heb ik de adressen van je telefoonnummers aangepast. Wil je voor mij nu eens proberen om je abonnementen toe te voegen aan het account? Nu zou het moeten lukken!

Laat je mij weten wanneer het is gelukt?