Skip to main content

Beste,

Vandaag zijn er bij mij werkzaamheden uitgevoerd door twee monteurs. De ene legde vanaf de stoep de glasvezel naar de meterkast, de ander plaatste hier het glasvezelkastje.

Van de monteur mocht ik het Nokia glasvezelkastje en het Zyxel modum zelf installeren. Dit heb ik (op de juiste manier) gedaan. Ik hoopte hiermee gelijk internet te krijgen, echter krijg ik een rood alarm lichtje en een geel data lichtje op de Nokia glasvezelkast.

Ik heb het vermoeden dat mijn lijn nog niet geactiveerd is. Callcenter verwees mij door naar Deltafiber maar bij hen is het ticket al gesloten. Ik hoorde de Odido medewerker nog zeggen dat de oplevering op 29 augustus staat. Kan deze datum vervroegd worden? Alles is ready en aangesloten.

Graag hoor ik,

Arthur

Helaas, dat is de planning die Delta networks heeft gemaakt voor de patch. Daar heeft Odido geen invloed op.

Gewoon wachten dus tot de lijn online komt?

Yes. Het is al fijn dat je een datum hebt, bij andere netbeheerders wordt die planning niet altijd gedeeld.

@Tommie van Odido bij mij is de glasvezel nu ook de woning in.  Zelfs week eerder dan gepland.

Afgezien van opnieuw de muur sauzen omdat ze met smerige handen op de net geverfde muur gezeten hebben is alles netjes. 

Weet gij wanneer ik een afspraak kan maken bij Gideon? 

Bvd Sander

Hi @SanderU_1983, ik zie de huisaansluiting niet terug in mijn systeem. Na de huisaansluiting moet je nog gepatched worden in de wijkcentrale en zodra dat gereed is wordt Guidion automatisch aangestuurd. Deze werkzaamheden worden nog door Delta uitgevoerd. Op dit moment heb ik niet meer informatie dan dit.  

@Tommie van Odido Toen bij mij de glasvezel naar binnen is gelegd en gemonteerd is was de monteur wel in de wijkcentrale om de boel te checken. Was dat het patchen of is het patchen iets wat vanaf afstand gedaan wordt?

Delta moet de patch uitvoeren @ArthurKu, op dit moment staat het voor 29 augustus op de planning! 

Hi @SanderU_1983, ik zie de huisaansluiting niet terug in mijn systeem. Na de huisaansluiting moet je nog gepatched worden in de wijkcentrale en zodra dat gereed is wordt Guidion automatisch aangestuurd. Deze werkzaamheden worden nog door Delta uitgevoerd. Op dit moment heb ik niet meer informatie dan dit.  

Ik hoor wel wanneer het gaat gebeuren. 

Bedankt weer voor de snelle response

Reageer