Goedemorgen @Biancazegikniet,
Dat klinkt niet als een goede, eerste ervaring. Dat dit niet voldoende is uitgelegd is en is geduid als gelijk aan KPN is niet juist. Iedere provider kan in dienstverlening afwijken. Daar zit een kant aan bij de provider, maar ook een onderzoeksplicht bij de consument zelf. Op de zenderlijst kun je zien welke diensten per zender worden aangeboden. Daar is ook te zien dat momenteel niet bij alle zenders ‘programma gemist’ te gebruiken is. Dat het beperkt is, kan ik enkel beamen. Te verwachten is dat dit medio Q1 zal wijzigen. De optie via TV Anywhere met Chromecast, Mirrorcast (Smartphone icm bepaalde smarttv's) of AppleTV is inderdaad een alternatief om momenteel meer terug te kunnen kijken.
Diensten als Netflix en Youtube zijn niet beschikbaar. Dat is nog nooit geweest bij T-Mobile Thuis en is ook niet als dienst vermeld in de communicatie. Dat is overigens bij meerdere providers geen dienst. Een veelgehoorde wens, wat ook op de cummunity wishlist staat. Deze lijst wordt door T-Mobile Thuis gebruikt bij de ontwikkeling van hun product. Dat wil niet zeggen dat het komt, want niet alles is simpelweg mogelijk. Wel zijn inmiddels meerdere punten van de lijst geïmplementeerd.
WIFI is een lastig iets. De eerste vraag is of de internetsnelheid bedraad wel goed is? Dus als je bijvoorbeeld via een draad verbonden bent met het modem? Dit kun je testen via een app op jouw laptop. Bijvoorbeeld Speedtest. Gelukkig is er veel te doen om jouw WIFI en internetsnelheid te verbeteren en in de meeste gevallen kun je daarna optimaal genieten van internet. Het gekozen kanaal kan bijvoorbeeld ongunstig zijn of storing geven, wat simpel op te lossen is met het kiezen van een kanaal wat minder storing geeft. Ook de plek van het modem kan storing veroorzaken. Hier lees je meer over de stappen die je kunt nemen. Kom je er niet uit, dan kan de monteur je verder helpen of kunnen we je via deze community verder helpen.
Bedenktijd werkt bij glasvezel of DSL providers anders. Na het tekenen voor de diensten heb je 2 weken. In die 2 weken gebeurt er nog niets met jouw aanvraag en kun je verder onderzoek doen naar de provider. Bijvoorbeeld of deze de extra services levert die je wil gebruiken (bijv. Netflix app) en hoe die diensten er precies uit zien (Uitzending gemist, Begin gemist). Na die 2 weken start het daadwerkelijke activatieproces. Ik begrijp dat je geen gebruik hebt gemaakt van de overstapservice. Die is speciaal bedoeld om te zorgen dat je niet zonder diensten komt te zitten.
Heb ik je hiermee wat meer duidelijkheid kunnen geven over jouw vragen en opmerkingen? Mochten we je nog verder kunnen helpen met het verbeteren van jouw WIFI, dan doen we dat natuurlijk graag. Ook als je andere vragen hebt, dan helpen we je natuurlijk graag.