Skip to main content

De monteur is vandaag geweest en heeft geconstateerd dat er geen signaal is op de glasvezelkabel. Kennelijk is er een storing in de kabel. Mijn gevoel zegt me dat dit niet binnen een paar werkdagen opgelost is. Gek genoeg is het abonnement al wel geactiveerd. Ik heb hier over gebeld, maar aan de telefoon kon men niet verder helpen.

Waarom wordt het abonnement eigenlijk geactiveerd zodra de monteur is geweest en niet pas als de diensten geleverd worden?

Hallo @Janssen23 

Het contract gaat pas in zodra de diensten werken. Mocht je nog geen voucher hebben gehad voor 7 dagen onbeperkt internet laat het me dan weten zodat ik je deze kan toesturen, de voucher werkt met een simkaart van Odido of Ben.

Thanks! Maar ik heb geen sim van Odido, hier was lange tijd geen dekking in de wijk. Inmiddels wel denk ik. Anyway, ik wacht het af en als het te lang duurt, OpenFiber moet denk ik terug komen en ik ben komende weken niet thuis, stuur ik alles terug. Medio 24 komt KPN in de wijk met glas.
Makkelijker was als de status van het abonnement teruggedraaid werd en weer op “wacht op installatie” zou komen te staan.

Hallo @Janssen23 

Het contract gaat pas in zodra de diensten werken.​​​

Dat is het nu net: ik heb net bericht, het contract en de eerste factuur gekregen met als header “YES, het werkt!”

@Janssen23 Succes! Odido gaat je niet helpen! En Guidion (monteur bedrijf) ook niet. Je staat er helemaal alleen voor en moet zelf overal achteraan bellen. Bij mij annuleren de Guidion monteurs de afspraken op de dag zelf, of zelfs op het tijdstip wanneer ze langs zouden komen, en geven daarna aan dat ik het heb geannuleerd. Odido doet daar niks tegen want Guidion zijn nou eenmaal onder aannemers dus Odido trekt haar hand er van af. 👍
Ik hoop dat het jou beter af gaat

@Janssen23 Succes! Odido gaat je niet helpen! En Guidion (monteur bedrijf) ook niet. Je staat er helemaal alleen voor en moet zelf overal achteraan bellen. Bij mij annuleren de Guidion monteurs de afspraken op de dag zelf, of zelfs op het tijdstip wanneer ze langs zouden komen, en geven daarna aan dat ik het heb geannuleerd. Odido doet daar niks tegen want Guidion zijn nou eenmaal onder aannemers dus Odido trekt haar hand er van af. 👍
Ik hoop dat het jou beter af gaat

Ik vrees dat je gelijk hebt hoor, ik wacht even een paar dagen af wat ze doen, daarna moet ik alles cancellen aangezien ik een tijdje niet thuis ben en dan die 14 dagen ‘proefperiode’ verloopt. Naast Guidion (die kunnen hier weinig aan doen) zit Dutch Open Fiber er nog tussen. Daar vrees ik meer voor. Dat gaat niet goedkomen denk ik.

Gelukkig heb ik mijn ‘oude’ internet nog via de koperkabel :-)

Ik had geluk!!! Mag ook gezegd worden, niet alleen maar klachten ;-)

De kabelaar (Dutch Open Fiber) was vandaag in de wijk bezig vanwege een grote storing, ze kwamen gelijk bij mij langs kijken waarom bij mij de glasvezel niet werkte. Alles gerepareerd en nu werkt het!

Van Odido nog niks gehoord, maar dat mag de pret niet drukken.

Reageer