Skip to main content

Goedendag,

Zijn er nog meer mensen die al lange tijd moeten wachten dat de aanvraag geregeld is? Ik ben nu al een kleine 4 maanden bezig. Iedere keer weer bellen, chatten, allemaal heel aardig die ik spreek maar het schiet maar niet op. De aansluiting van het kastje is al zn 3 maanden geleden gebeurt. Heel vermoeiend allemaal. 

Weet niet meer zo goed wat ik nu moet doen.

mvg,

Xavery000029

Het hangt er bij glasvezel heel erg vanaf hoe ver die al in jouw wijk gereed is. Als er nog geen glasvezel bij jou binnen ligt, dan kan de levertijd inderdaad oplopen. Ook als je in een appartement woont zal er meer overleg nodig zijn met b.v. een VVE.

Dus je zal iets meer duiding moeten geven over jouw specifieke situatie. 

Het glasvezel is al uitgerold. Er zijn in de wijk genoeg mensen die het al hebben. Het doorleggen van de kabel naar de voordeur was snel geregeld en ook de kabel in het huis naar het aansluitpunt was geen probleem. Daarna stokte het. Het leek erop of er ergens in de administratie van Volkers Weseels is verkeerd was gegaan. Maar na een aantal moeizame gesprekken heb ik daar de bevestiging gekregen dat het bij hun in de administratie goed staat en dat de bal weer bij T Mobile ligt. Maar op de een of andere manier blijft mijn dossier een probleem. Iedere keer als ik contact opneem moet ik weer uitleggen dat het aansluitingspunt al geregeld is 

Hey @xavery000029, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat het niet helemaal goed verloopt. Ik heb daarom Fiber aan de digitale mouw getrokken, zij gaan dit doorzetten en je opbellen met een update over de oplevering. Houd je telefoon goed in de gaten, als ze je niet te pakken krijgen spreken ze een voicemail in! 

Hey @xavery000029, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat het niet helemaal goed verloopt. Ik heb daarom Fiber aan de digitale mouw getrokken, zij gaan dit doorzetten en je opbellen met een update over de oplevering. Houd je telefoon goed in de gaten, als ze je niet te pakken krijgen spreken ze een voicemail in! 

Hoi Tommie,

Hartelijk dank voor je reactie en de actie die je hebt ondernomen. Daar ben ik heel blij mee. Ik houd mijn verwachtingspatroon heel laag als je het niet erg vind...ik ben in de afgelopen wel vaker van een koude kermis gekomen

We gaan het zien.

mvg,

Xavery0029

Beste leden,

Zoals ik in in mijn laatste post al had aangegeven was mijn verwachtingspatroon al niet hoog en het blijkt maar weer dat dit terecht was.

Naar aanleiding van de vorige keer was er contact met mij opgenomen. Mijn “aanvraag” was meegenomen in een wekelijks overleg tussen Volkers Wessels en Obido. Met wat vertraging kreeg ik uiteindelijk te horen dat de administratie weer was rechtgezet en dat het allemaal snel geregeld zal zijn.

We zijn inmiddels weer een maand en een aantal contactmomenten verder. Heb vorige week nogmaals bevestigd gekregen het volgens het systeem in orde is en dat ergens in het systeem staat aangegeven dat voor eind september ik eindelijk kan genieten van razendsnel internet en TV. Omdat ik weer niets te horen kreeg van Gideon toch gisteren weer eens gebeld voor stand van zaken. Tot mijn grote verrassing kreeg ik nu weer te horen dat er in het systeem staat dat de aansluiting nog niet op akkoord staat (hoe dan !!!!!!). Er zal met spoed contact worden opgenomen met Volkers Wessels om het in orde te maken.

Hoe is het mogelijk dat ik iedere keer andere informatie krijg? Dit is een gebed zonder einde.

Ik zit nu nog steeds met Ziggo. Deze zou automatisch worden opgezegd door Obido maar omdat de wettelijke termijn is verstreken (aanvraag moet binnen 4 maanden zijn afgehandeld) wordt dat ook nog door mn strot gedouwd dat ik dat nu zelf maar moet gaan regelen. Het leuke daarbij is dat ik nog steeds geen flauw benul heb per wanneer. Dit kost me dus ook gewoon geld want afgezien dat ik nu duurder uit ben bij Ziggo heb ik ook geen flauw benul per wanneer ik dat moet gaan doen. Er zal dus een periode van overlap gaan komen. Om zomaar van het woord van Obido uit te gaan durf ik sowieso niet meer want dan zit ik zonder TV en internet.  

Ik weet niet de regels en ik durf het normaal gesproken nog geeneens te vragen maar ik verwacht nu toch ook wel een tegemoetkoming of compensatie vanuit Obido. Ik denk dat ik heel geduldig ben geweest maar dit is gewoon belachelijk en schandalig hoelang dit duurt. En zoals hier boven al aangegeven het allerergste is dat op de een of andere manier ik iedere keer andere informatie doorkrijg.  

Voor het einde van de week zou ik een bericht van Gideon moeten gaan krijgen. Ik schrijf dit voornamelijk om de frustraties van mij af te schrijven. Ik blijf maar hopen.

Een gefrustreerde nieuwe klant,

Xavery000029

Hey @xavery000029, bedankt voor je terugkoppeling.

Ik heb zojuist Fiber verzocht om het door te zetten en je op te bellen om een update te geven. Primevest geeft namelijk aan dat je opgeleverd bent. Nu moet het doorgezet worden. De laatse update is van twee dagen geleden. Houd je telefoon goed in de gaten, als ze je niet kunnen bereiken spreken ze een voicemail in! 

Hey @xavery000029, bedankt voor je terugkoppeling.

Ik heb zojuist Fiber verzocht om het door te zetten en je op te bellen om een update te geven. Primevest geeft namelijk aan dat je opgeleverd bent. Nu moet het doorgezet worden. De laatse update is van twee dagen geleden. Houd je telefoon goed in de gaten, als ze je niet kunnen bereiken spreken ze een voicemail in! 

Hoi Tommie, 

Naar aanleiding van de berichten is er contact met mij opgenomen op dezelfde woensdag. Hartstikke fijn en dank daarvoor. 

Er zou met spoed weer contact worden opgenomen met de betreffende instelling om het door te zetten en daarna zou ik wat horen. Normaal gesproken zit ik er wat ruimer in  maar gezien mijn eerdere berichten hoop ik dat je begrijpt dat ik er nu iets meer bovenop wil zitten om het nu toch eindelijk eens voor mekaar te gaan krijgen.

Sinds het laatste telefoontje heb ik niks meer vernomen en ik hoop dat ik weer een update kan krijgen hoe het er momenteel voor staat. Volgens  “mijn Odido” is er in ieder geval nog niks veranderd want hier staat aangegeven dat de laatste update van 17-4-2023 is met de tekst dat er nog geen glasvezelaansluitpunt is. Zoals bekend is dat niet correct.

Verder ook nog steeds niks gehoord van Gideon.

Ik hoor het graag.

mvg,

Xavery00029

Ik heb hetzelfde doorgekregen als jou. We hebben het doorgezet bij VWT, de desbetreffende collega gaat hier achter aan! Als het goed is heeft hij dit laten weten. Op dit moment heb ik geen verdere informatie hierover. 

Hey Tommie,

Zojuist een poging gewaagd om telefonisch contact op te nemen met Odido maar na een aantal minuten wachten werd de verbinding verbroken. Gaat ook lekker zo. Dan maar via de community. 

Ik mag neem ik aan er vanuit gaan dat bij een “spoedverzoek” minimaal binnen 7 dagen contact is gelegd met VWT. Daar moet toch iets bekend over zijn. 

De term “spoed” is heel subjectief en ik weet ook niet hoe daar binnen Odido naar wordt gekeken. Ik kan na zoveel maanden niet verwachten dat VWT het gelijkt opgelost heeft. Daar zijn namelijk al meerdere en op verschillende wijze pogingen voor gewaagd maar ze moeten toch iets te zeggen hebben lijkt me. 

Hey @xavery000029, ik ben nog een keer voor je gaan kijken en zie dat er opnieuw, vandaag, uitvraag gedaan is naar de oplevering. Het lijkt erop dat het administratief niet helemaal lekker loopt. Hopelijk heb ik binnen twee dagen antwoord van VWT. Bij hun staat dat het al afgerond is maar in het systeem nog niet. Wordt vervolgd! 

Hoi @Tommie van Odido,

Ik heb nog niks gehoord dus ik ga er van uit dat jullie nog geen terugkoppeling hebben gekregen. Helaas :(

Het gevoel om dit alles te gaan annuleren wordt steeds sterker. Helaas heb ik op mijn postcode nog geen echt goed alternatief dus iets in mij zegt nog volhouden.

Ik vroeg mij tijdens mijn persoonlijke “annuleringsmomentje” af of het allemaal niet makkelijker zou gaan als ik voor de administratie alles zou annuleren en dat ik dan later (een dag of een week ofzo) een geheel nieuwe aanvraag indien. Dan zou ik van dat gezeik van VWT af zijn (hoop ik) want dan geef ik in mijn nieuwe aanvraag aan dat ik reeds een aansluitpunt heb en heb ik alleen met Odido te maken.

Is dit een mogelijke oplossing?

ik hoor het graag.

mvg,xavery00029    

Hi @xavery000029, ik had gehoopt dat we al een aantal stappen verder waren. Ik heb nogmaals Fiber bericht om het door te zetten, ze gaan je ook nog een keer opbellen. Het lijkt echt mis te gaan bij VWT. Onze oprechte excuses voor het ongemak.

Een nieuwe order inschieten heeft in dit geval geen zin. Je komt dan uiteindelijk in dezelfde spiraal terrecht jammer genoeg. Op dit moment kunnen we alleen afwachten wat onze glasvezelafdeling nu nog kan doen. Hopelijk bellen ze je snel met een update!

Hoi @Tommie van Odido,

Nav mijn laatste bericht is er weer netjes contact opgenomen met mij. Hartstikke fijn. De zaak zal weer in een wekelijks overleg tussen Odido en VWT worden besproken. Zoals uit eerdere berichten al blijkt is dit reeds eerder ook al gebeurd. We blijven maar weer hopen. Dit overleg vindt wekelijks plaats op een donderdag. Daarom afgesproken met de collega dat ik vrijdag sowieso een update zou ontvangen via mail of telefonisch wat er uit dit overleg is gekomen.  

Verrassend genoeg HELEMAAL NIKS VERNOMEN

Daarom voor de zoveelste keer het verzoek om na te gaan hoe het er voor staat en mij als klant hierover te informeren. Op een bepaalde manier heb ik het gevoel dat ik dat wel verdiend heb, We gaan inmiddels naar de 6 maanden toe sinds ik mijn aanvraag heb ingediend.

Verder wil ik graag weten waar en hoe ik officieel een klacht kan gaan indienen want dit is gewoon niet ok.

met teleurgestelde groet,

Xavery00029 

Ik heb de desbetreffende collega een bericht gestuurd om je nog een keer een terugkoppeling te geven hierover! Hopelijk kan hij je hier meer over vertellen. 

Hoi @Tommie van Odido,

Volgende update van mijn kant. Afgelopen week nadat ik mijn bericht hier had gepost ben ik teruggebeld. Zoals altijd eigenlijk weer een vriendelijk en fijn gesprek waarbij excuses zijn aangeboden omdat de afspraak om de vrijdag ervoor terug te bellen niet was nagekomen. Verder nog niks concreets uitgekomen tussen overleg Odido en VWT op dat moment maaaaaar er zou zijn doorgeschakeld naar hoog managersniveau in de hoop dat dit wat zou kunnen gaan betekenen. Afspraak gemaakt met je collega dat ik deze vrijdag (gisteren) gebeld of gemaild zou worden over de stand van zaken..

Wellicht kan je het al raden maar er is WEER GEEN CONTACT met mij opgenomen en voor de duidelijkheid ik kan nog steeds geen gebruik maken van glasvezelinternet!!!!!!

Vermoeiend, frustrerend, geïrriteerd, teleurgesteld en boos zijn zomaar een paar woorden die tijdens het schrijven van dit berichtje naar boven komen. Het is ongelooflijk dat dit kan (blijven) gebeuren . Nog 1 week te gaan en dan zitten we op de 6 maanden na het indienen van mijn aanvraag. 

Ik weet ff niet meer wat te zeggen. 

Hoi @xavery000029, allereerst excuses voor deze ervaring. Ik begrijp je reactie volkomen en ik had het graag anders gezien. Ik heb dit als feedback ingediend bij deze afdeling en zodra ik meer informatie heb, zul je het horen. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Reageer